Moose Murders Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Jeg har lyst til å bli muskuløs, så jeg løfter vekter. Men jeg kan godt tenke meg å få tydeligere magemuskler, da. Er det jogging jeg bør satse på? Endret 27. mai 2013 av Moose Murders Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (Kalori inn<kalori ut ) + tid => synlige magemuskler. Hvis du har noen Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 De aller fleste har store nok magemuskler. Du må forbrenne magefettet for å få dem synlig. Jeg vil anbefale intervalltrening istedet. Det har fungert fint for min del, og med bonusen at økta blir kortere. Hvis du vil bli muskuløs, men også vil drive cardio, så er det generelt sett på som en dårlig idé å kjøre lange joggeøkter. Ikke at jeg skal si så mye på det, annet enn personlig erfaring. 1 Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Som TheSleepwalker sa: energi inn < energi ut. Lev med energiunderskudd, da blir du slankere og får mer tydelige muskler. Jogging er greit nok det, men ikke en rask måte å bruke energi på. Intervalltrening, høyintensiv styrketrening (ala crossfit) og mer sammensatte aktiviteter som roing eller svømming er bedre å satse på. Men glem ikke: Det er minst like viktig å passe på hva du tar inn: Spis lite energi og du vil føle deg jævling, men bli slankere. Du må selvfølgelig ha muskler å vise frem også, så noen gode mageøkter (eventuelt inkl. vakuumøvelser [google it]) i uka gjør godt. Lykke til! Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Lev med energiunderskudd, da blir du slankere og får mer tydelige muskler. Spis lite energi og du vil føle deg jævling, men bli slankere. Paradokset her er jo at alle tips om hvordan man blir større inkluderer at man må spise mer. Hvordan skal jeg kunne kombinere det? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Paradokset her er jo at alle tips om hvordan man blir større inkluderer at man må spise mer. Hvordan skal jeg kunne kombinere det? Det er her alle ser ut til å stusse. Og du som er i den situasjonen der du vil bygge muskler, men droppe fett, må jo balansere litt ekstra. Du trenger proteiner til musklene, men du bør unngå fett. Kylling og laks er mine favoritter. Dropp litt carbs. Knask heller i deg litt grønnsaker i stedet for brød osv. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Du kan ikke effektivt bygge muskler og droppe fettprosent samtidig. Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Faen. Tenkte meg noe sånt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Lurer på det samme jeg også. Hvis jeg ligger i energiunderskudd, samtidig som jeg driver med styrketrening, vil kroppen bare ta av fett og sukker eller går musklene også? Edit: tenker ikke å ligge noe voldsomt i underskudd. Endret 29. mai 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Lurer på det samme jeg også. Hvis jeg ligger i energiunderskudd, samtidig som jeg driver med styrketrening, vil kroppen bare ta av fett og sukker eller går musklene også? Edit: tenker ikke å ligge noe voldsomt i underskudd. I moderat underskudd(rundt 500kcal), kan du beholde stort sett alt av muskelmasse hvis du har et godt proteininntak og trener styrke ordentlig. Du vil da forbrenne fett over tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Okei, får vel prøve på noe sånt noe. Skimter musklene så vidt, men det er ikke bra nok. Vil fettredusering gjøre susen da? Er ikke spesielt tynn, så er avhengig av å holde på de musklene jeg allerede har. Edit: er så lei av å måtte ta hundre situps før jeg merker det i magen. Nå har jeg begynt å legge en 12kg vekt på brystet mens jeg tar situps, men får egentlig bare vondt i ryggen, får kanskje prøve med noen lettere vekter. Endret 29. mai 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Eller drite i å ta situps siden det ikke er bra for ryggen Riktig måte å få magemuskler på er ved å ta øvelser som Knebøy, Roing, Overheadpress, markløft og sikkert mange fler Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Okei, får vel prøve på noe sånt noe. Skimter musklene så vidt, men det er ikke bra nok. Vil fettredusering gjøre susen da? Er ikke spesielt tynn, så er avhengig av å holde på de musklene jeg allerede har. Edit: er så lei av å måtte ta hundre situps før jeg merker det i magen. Nå har jeg begynt å legge en 12kg vekt på brystet mens jeg tar situps, men får egentlig bare vondt i ryggen, får kanskje prøve med noen lettere vekter. Ja, du vil få mer synlige muskler med mindre fett. Vil anbefale deg å ta cable crunches eller andre mageøvelser da sit-ups ikke er spesielt bra for ryggen. Eller drite i å ta situps siden det ikke er bra for ryggen Riktig måte å få magemuskler på er ved å ta øvelser som Knebøy, Roing, Overheadpress, markløft og sikkert mange fler Ingenting galt i å isolere magen, men enig i at det ikke er særlig bra med situps ja. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Ja, du vil få mer synlige muskler med mindre fett. Vil anbefale deg å ta cable crunches eller andre mageøvelser da sit-ups ikke er spesielt bra for ryggen. Ingenting galt i å isolere magen, men enig i at det ikke er særlig bra med situps ja. Joda men passe på at ryggen og magen ikke er i ubalanse så man slipper å få dårlig kroppsholdning. Feks for sterke muskler i magen i forhold til ryggen kan funke dårlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Har to håndvekter, en fitnessball, en benk og en stang til chins/pulls tilgjengelig, så er ikke rare greiene jeg får gjort. Skal sjekke ut tipsene though. Har litt dårlig holdning, men har hørt at pulls/nakkemuskler skal hjelpe? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Trene trapezius skal funke mot skuldre som ligger framover ja Endret 29. mai 2013 av MongoMan Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Riktig måte å få magemuskler på er ved å ta øvelser som Knebøy, Roing, markløft og sikkert mange fler Dette er det jeg gjør. Masse knebøy, roing og markløft, og har vel magemusklene der. Har bare lyst at de skal se mer vaskebrettaktige ut Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Da blir det som nevnt lengere opp. intervalltrening og kaloriunderskudd som gjelder Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Lurer på det samme jeg også. Hvis jeg ligger i energiunderskudd, samtidig som jeg driver med styrketrening, vil kroppen bare ta av fett og sukker eller går musklene også? Edit: tenker ikke å ligge noe voldsomt i underskudd. Vær EKSTREMT oppmerksom på dette: Musklene bygges av proteiner og fett kan IKKE omdannes til proteiner. Det å forbrenne fett, og det å bygge muskler er to distinkte prosesser du må gjøre hver for seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Vær EKSTREMT oppmerksom på dette: Musklene bygges av proteiner og fett kan IKKE omdannes til proteiner. Det å forbrenne fett, og det å bygge muskler er to distinkte prosesser du må gjøre hver for seg. Så du sier at musklene også vil forsvinne, når jeg kvitter meg med fettet? Vær EKSTREMT oppmerksom på dette: Musklene bygges av proteiner og fett kan IKKE omdannes til proteiner. Det å forbrenne fett, og det å bygge muskler er to distinkte prosesser du må gjøre hver for seg. Så du sier at musklene også vil forsvinne, når jeg kvitter meg med fettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå