Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen der ute som kan hjelpe meg med å lage en problemstilling til fordypningsoppgaven i norsk vg3? Læreren vår er tidlig ute og ønsker at vi innen sommerferien har kommet godt i gang med særemne. Til fredag 30/5 skal vi levere inn en kladd hvor vi velger ut problemstilling og verk.

 

Særemnet jeg har tenkt å skrive skal omhandle to forfattere som skriver både voksenbøker og barnebøker. I dette tilfelle har læreren min og jeg valgt ut to forfattere: Unni Lindell og Jo Nesbø. Verkene jeg valgte ut er:

 

Unni Lindell

Barnebok: Nifse Nella og nattskolen (2008)

(Første boken i en serie av 10)

Krimbok: Slangebæreren (1996)

(Første boken i serien om politietterforsker Cato Isaksen)

 

Jo Nesbø

Barnebok: Doktor Proktors prompepulver (2007)

(Første boken i en serie av 4)

Krimbok: Flaggermusmannen (1997)

(Første boken i serien om politimannen Harry Hole)

 

Kan noen der ute hjelpe meg med å formulere en problemstilling ut i fra informasjonen ovenfor? Hadde blitt veldig takknemlig!!!

Endret av Kris1995
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://ndla.no/nb/node/56892 Sjekk denne linken. :wee: Kanskje det blir lettere å lage en problemstilling?

 

Hva er årsaken til at disse forfatterne har valgt å skrive barnebøker, og er det en tematikk i bøkene som gjentar seg i alle verkene de har skrevet? Har forfatterne tematikken til felles?

 

Hvorfor er det slik at uansett tematikk i bøkene så har forfatterne samme budskap i alle bøkene( hvis det er tilfellet)?

 

Hva er likhetene og forskjellene på verkene til Unni Lindell og Jo Nesbø?( for eksempel når det gjelder tematikk og budskap)

 

Kanskje ikke så bra problemstillinger, men det kan kanskje hjelpe deg på veien. :)

Lenke til kommentar

http://ndla.no/nb/node/56892 Sjekk denne linken. :wee: Kanskje det blir lettere å lage en problemstilling?

 

Hva er årsaken til at disse forfatterne har valgt å skrive barnebøker, og er det en tematikk i bøkene som gjentar seg i alle verkene de har skrevet? Har forfatterne tematikken til felles?

 

Hvorfor er det slik at uansett tematikk i bøkene så har forfatterne samme budskap i alle bøkene( hvis det er tilfellet)?

 

Hva er likhetene og forskjellene på verkene til Unni Lindell og Jo Nesbø?( for eksempel når det gjelder tematikk og budskap)

 

Kanskje ikke så bra problemstillinger, men det kan kanskje hjelpe deg på veien. :)

 

Tusen takk for kjempe flotte bidrag!!!

 

Jeg skal ta å kikke nærmere på det du har skrevet og den linken du la ved.

Veldig hyggelig gjort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...