Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal selge bil til en som kommer langveisfra

Anbefalte innlegg

Skal selge bilen til en som bor et stykke unna. Vedkommende er innstilt på å hente den når han kommer. Hvordan skal jeg få ordnet det praktiske?

Salgsmeldingen (vognkort del 2) må jo bl.a. underskrives av kjøper før jeg leverer den til trafikkstasjonen. Og pengene vil jeg ha på konto før jeg leverer fra meg bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere blitt enige om pris? Hvis dere har det, er vel det tryggeste å bruke bankremisse, eller at kjøper betaler kontant. Få han hvertfall til å skrive under før dere blir enige om hvem som skal levere vognkort del 2. Det beste er vel å dra sammen bort til trafikkstasjonen og få ordnet det der og da. Husk hvertfall å si opp forsikringen på bilen din samme dag som han henter den.

Lenke til kommentar

Dere fikser salgsmelding (vognkort del 2) på stedet.

Du ber om å få pengene enten kontant eller som bankremisse. Alternativt kan det overføres fra en bank i Eika(Terra)-systemet, og pengene forsvinner da over til din bank umiddelbart selv om din bank ikke klarer å motta de umiddelbart.

Dersom du har lån på bilen eller kjøper skal ha lån setter du kjøpers bank og din bank i forbindelse og lar de ordne alt.

Endret av Snylter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpskontrakt, du finner mange på nett om du søker.

Forbrukerrådet sin er bra.

http://www.forbruker...ate-bokm%C3%A5l

Be han betale med engang over mobilbank eller når han kommer hjem. Tror du har 3 dager på deg før du kan gå og levere salgsmeldingen.

+ Du kan evt ta noen prosent i forehåndsbetaling :)

Uenig, aldri gi fra deg bilen før du har fått penger, enten en bankremisse eller at man går i banken sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen er fastsatt ja, og han kommer mest sannsynlig ifbm. ei helg. Da er det verre med åpne banker.

Skal skrive både kjøpekontrakt og bilbytte-forsikring. Salgsmeldingen tar jeg ansvaret for å få levert.

Da ber du han ta med en bankremisse. På mandagen casher du denne før du leverer del 2. Deretter kan du si opp forsikringen din. I slike tilfeller pleier jeg å notere ned i kontrakten at eventuelle skader som oppstår før du får sagt opp forsikringen ikke skal tas på selgers forsikring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da ber du han ta med en bankremisse. På mandagen casher du denne før du leverer del 2. Deretter kan du si opp forsikringen din. I slike tilfeller pleier jeg å notere ned i kontrakten at eventuelle skader som oppstår før du får sagt opp forsikringen ikke skal tas på selgers forsikring.

Høres fornuftig ut.

Litt betenkelig med at bilen fortsatt er registret på meg, men noe overlapping i begge ender vil det vel uansett bli...

Lenke til kommentar

Jeg har med i alle kontrakter at månen er en gul ost.

Kvalitetshumor. Du burde satse på standup på fulltid.

Jeg skjønner selvsagt at det har lite å si om du skulle måke ned en flokk med unger med en bil som ikke er registrert på deg.

Man slipper krangling rundt småbulker som eventuelt skulle oppstå på veien hjem. Ser i hvert fall ingen grunn til å ikke nevne det, folk har en tendens til å ta ting man har signert på litt mer seriøst.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...