cof Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 jeg ska sette opp en cs server. I dagene framover skal jeg bruke min egen maskin amd xp2800,sapphire 9800pro DFI lanparty nforce 2 ultra og Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched jeg skal ikke bruke denne som dedikert bare til noen pcw'er. Hva trenger jeg utenom cs? hvor får jeg tak i mod'er o.l? Hvordan får jeg serveren til å dukke opp på the all seeing eye o.l? Jeg har en gammal p3 796 mhz stående den har 256 md ram og geforce2 et eller aent med 32 mb. Klarer den å være dedikert cs server? hvor mange personer kan jeg ha innpå? jeg har fiber fra lyse får 50mbit på testen deres takker for svar Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ville jo mene at det er like greit å sette opp med steam, da det ikke er så lenge igjen før WON legges ned. En viktig ting er å disable shield, da det er en bug nå som gjør at man kan få servern til å henge ved å kjøpe HE med shield. Hvis du setter opp en 1.5 server, så kommer den automagisk opp i ASE, 1.6 serverne er litt tricky noen ganger å få opp i Steam, men er masse gode tråder om dette på www.steampowered.org. Den gamle maskina di skal fint klare å være en dedicated server, ihvertfall i linux. Kan sikkert klare en 16 pers. Lenke til kommentar
cof Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 det er forresten 1.5 Lenke til kommentar
comicz Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det "gamle vraket" ditt holder i evigheter til CS, uansett windows eller linux. Les manual, der anbefaler han ikke mer enn 16 spillere(mener det er så mange) på en 200mhz. Server er ikke særlig krevende i forhold til spillet i seg selv. Det du trenger er half-life dedicated server(hlds), og CS-mod'en til denne(som er ganske lik den regulære cs-mod'en, filmessig ) Jeg er imidlertid litt usikker på om du i det hele tatt får satt opp server. Du har Lyse, og så vidt jeg vet fungerer det slik: -Du får 10mbit opp og ned -Det koster ikke så meget -Dette er en lokal ISP, og de kjører en form for LAN(Over større område). Videre får du ingen unik IP, og siden du ikke har mulighet til å forwarde nødvendige porter, kan du ikke sette opp server. Lenke til kommentar
cof Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 har fast ip har brukt den gamle som ftp server tidligere Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Må legge til at de senere hlds updatene tar MYE krefter fra CPU, så 16 pers på en 200MHz i dag, hadde nok gått litt sirup, men en server klarer den helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå