Kontorstol Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hei! Jeg har to bærbare PCer, og i går mistet plutselig den ene tilgangen til nettverket. Jeg har prøvd å restarte ruteren og installere driverene til det trådløse nettverkskortet på nytt, noe som gjorde av nettet fungerte i et par minutt. Jeg har ogås prøvd å pinge PCen med ruteren, og da fikk jeg 100% package loss, mens den PCen som jeg bruker nå fikk 0%. Er det noen som vet hva som kan være galt? PING 192.168.1.75 (192.168.1.75): 56 data bytes--- 192.168.1.75 ping statistics --- 4 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss Ruteren er en ZyXEL P-2812HNU-f3 Lenke til kommentar
FjongFasong Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hmm, alle bærbare pc'r har en av/på knapp når det gjelder nettet. Kan det være så enkelt som det? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Den IP'en du har pinget er ikke til Zyxel'n i hvertfall... Den har IP 10.0.0.138 Prøv igjen! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Altså, jeg pinget PCen fra ruteren. Den er tilkoblet nettverket, og så driver det å dukker opp et gult ropetegn på nettverksikonet. Akkurat nå fungrer det på den andre PCen, selv om jeg ikke har gjort noe nytt. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Ok.. Men det beste er å pinge routeren fra PCen. Prøv det.. Og hvis du har en 192 addresse, så er det ikke Zyxelen som gir deg en IP addresse. Den gir ut 10.0.0.X addresser.. Så det virker som det er flere routere i nettverket ditt? Endret 27. mai 2013 av _Christian_N Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 PCene er tilkoblet en trådløs nettverksforlenger. Skal prøve å pinge ruteren om den mister tilgangen til nettet igjen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Da har du et veldig dårlig og rotete oppsett som mest sannsynlig vil gi reduksjon i ytelse og hastighet, både internt og eksternt. Du har to forskjellige bokser på 2 forskjellige subnett. Veldig lite lurt oppsett.. "Nettverksforlengeren" din (repeater?) bør absolutt settes i samme subnett som Zyxelen din (som er DHCP?). Forlengeren skal i praksis kun fungere som en relèboks - videresende WIFI og nettverkstrafikk, inkludert blant annet DHCP. Rekonfigurer nettverket ditt så skal du nok se at det vil fungere bedre Men, det kan også være nettverkskortet i PCen som begynner å synge på siste vers.. Du kan prøve å sette IP og Gateway manuelt og se om det hjelper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå