Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg hvirkelig å lese noen guides og søke litt rundt før du investerer i skikkelig vannkjøling. Når du ikke engang kan si selv hvilke deler du trenger for at loopen din skal funke, så har du nok heller ikke kompetansen du trenger for og ungå leaks, montere loopen, etc.

Jeg sier ikke dette for og være frekk, men det og gjøre researchen selv er noe alle vannkjølere må gå gjennom. Det finnes ikke noe snarveier, skal du vannkjøle så må du kunne vedlikeholde loopen og montere den skikkelig.

Endret av oddsmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg hvirkelig å lese noen guides og søke litt rundt før du investerer i skikkelig vannkjøling. Når du ikke engang kan si selv hvilke deler du trenger for at loopen din skal funke, så har du nok heller ikke kompetansen du trenger for og ungå leaks, montere loopen, etc.

Jeg sier ikke dette for og være frekk, men det og gjøre researchen selv er noe alle vannkjølere må gå gjennom. Det finnes ikke noe snarveier, skall du vannkjøle så må du kunne vedlikeholde loopen og montere den skikkelig.

Skjønner hva du mener :) skal lese mer om det før jeg kjøper det ofc.. men jeg kjenner en som har kompetanse :) vet ikke helt om jeg skal investere 4,5k på dette eller om jeg bare skal kjøre det casual med ferdiglaget cooling fra crosair f.eks...

Lenke til kommentar

Det lønner seg å lese om vannkjøling før du kjøper. Regn med vedlikehold en gang i året med komplett draining av loop etc.

Ting som er greit å lese opp om er hvordan forskjellige metaller reagerer med hverandre, hvordan unngå lekk, hvor stor radiator du trenger etc.

Mitt tips for å unngå lekk er å kjøpe kabelklemmer på biltema, slike av metall som du strammer med en skrutrekker.

Skjønner hva du mener :) skal lese mer om det før jeg kjøper det ofc.. men jeg kjenner en som har kompetanse :) vet ikke helt om jeg skal investere 4,5k på dette eller om jeg bare skal kjøre det casual med ferdiglaget cooling fra crosair f.eks...

Du kan fint få en pc som er stille men kjølt på luft. Du kan derimot ikke få en skikkelig oc OG en stille pc hvis du er på luft.

Det er der fordelen med vannkjøling virkelig kicker inn.

Lenke til kommentar

Det lønner seg å lese om vannkjøling før du kjøper. Regn med vedlikehold en gang i året med komplett draining av loop etc.

Ting som er greit å lese opp om er hvordan forskjellige metaller reagerer med hverandre, hvordan unngå lekk, hvor stor radiator du trenger etc.

Mitt tips for å unngå lekk er å kjøpe kabelklemmer på biltema, slike av metall som du strammer med en skrutrekker.

Du kan fint få en pc som er stille men kjølt på luft. Du kan derimot ikke få en skikkelig oc OG en stille pc hvis du er på luft.

Det er der fordelen med vannkjøling virkelig kicker inn.

hadde tenkt å ha en blanding mellom vannkjøling og vifter, silent vifter.. akkuratt nå bråker gpu'en min noe inni granskauen mye.. har blitt rimelig lei det :p jeg kan kjøpe en ny GPu men da må jeg bytte GPu etter ett år eller to .. men med vannkjøling kan jeg bytte deler som ikke koster flesk x)

Gpu'en hadde jeg tenkt å bruke vannkjøling på

Endret av Froztt
Lenke til kommentar

hadde tenkt å ha en blanding mellom vannkjøling og vifter, silent vifter.. akkuratt nå bråker gpu'en min noe inni granskauen mye.. har blitt rimelig lei det :p jeg kan kjøpe en ny GPu men da må jeg bytte GPu etter ett år eller to .. men med vannkjøling kan jeg bytte deler som ikke koster flesk x)

Gpu'en hadde jeg tenkt å bruke vannkjøling på

Vel, en vannblokk til gpu koster rundt 1k. Dette må kjøpes til hvert skjermkort og må byttes hver gang du får ett nytt.

Har du allerede vannkjøling på gpu så koster det deg ca 5-600 for å få vannkjøling på cpu, så ikke noe poeng å gå midt i mellom.

Alternativt så kan du kjøpe en ny gpu med støysvak kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...