Gå til innhold

Bitfenix Prodigy (vannkjølt) Build...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter litt googling osv, så stusser jeg nå litt på valg av psu, hvis jeg får en som lager coil whine, kan jeg likesågodt droppe hele vannkjølingsbiten..

 

Ser at corsair sliter en del med dette, er det noen produsenter som er overlegne der ute ?

 

både mtp coil whine, og generell vifte lyd..

Endret av Lynx_
Lenke til kommentar

Skal på mitt første (lukka) vannkjøling system (h100i. Men når jeg sitter å se denne, så må jeg si at jeg har lyst til å gå fult ut for vannkjøling. Ser det er utrolig mye å sette seg inn i, og kommer garantert til å søle etc. Men må kanskje starte engang =D

 

 

PSU: Hva med en Seasonic X serie? eller et merke bygde på seasonic komponenter?

Endret av DGN
Lenke til kommentar

Etter litt googling osv, så stusser jeg nå litt på valg av psu, hvis jeg får en som lager coil whine, kan jeg likesågodt droppe hele vannkjølingsbiten..

 

Ser at corsair sliter en del med dette, er det noen produsenter som er overlegne der ute ?

 

både mtp coil whine, og generell vifte lyd..

Pris?

Du kan se på Cooler Master V1000, og Seasonic X serien (Husk å dobbeltsjekke at de er KF3!)

Lenke til kommentar

snip

 

Ja det er endel ting og sette seg inn i , jeg har holdt på noen dager nå, og kan ikke si jeg har helt 100% oversikt enda.. Men nå har jeg bygd pc siden jeg var snørrvalp, mer eller mindre suksessfullt, så tenkte litt det samme, er jo som alt anna i livet, det som er mest gøy, er det man legger mest tid og penger i selv!

 

Pris?

post-85032-0-92603800-1370350851_thumb.jpg

Endret av Lynx_
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp så langt, dere styrer meg i riktig retning ;)

 

Da har jeg funnet ut at jeg bytter fargetema til svart og rødt pga nytt HK...

Men nå blir jeg plutselig veldig usikker på hva jeg skal ha av farger på slanger osv, vurderer noe uv-greier, men tror ikke jeg drar så mye damer på det.. Noen inspill ?

 

Oppdatert førstepost og :)

Lenke til kommentar

Se der ja, leita etter rød uv veske, men det så så dårlig ut.. men kanskje rød uv slange er the way to go ja! :)

 

Haha, oups, skreiv litt feil der ja..

 

Må snart begynne og tenke på hvor mye slange, og hvor mange fittings jeg trenger nå, uff :(

Lenke til kommentar

Se der ja, leita etter rød uv veske, men det så så dårlig ut.. men kanskje rød uv slange er the way to go ja! :)

 

Haha, oups, skreiv litt feil der ja..

 

Må snart begynne og tenke på hvor mye slange, og hvor mange fittings jeg trenger nå, uff :(

Selv kjøper jeg bare for mange, så har jeg til senere :D
Lenke til kommentar

Se der ja, leita etter rød uv veske, men det så så dårlig ut.. men kanskje rød uv slange er the way to go ja! :)

 

Haha, oups, skreiv litt feil der ja..

 

Må snart begynne og tenke på hvor mye slange, og hvor mange fittings jeg trenger nå, uff :(

 

masterkleer har en pk med 3m, det holder.

når det kommer til fittings, så må du lage deg en plan på hvordan lupen skal se ut.

Bestill 2 stk ekstra av hver fittings, så er du på den sikre siden. Kjekt og ha.

Når det kommer til kjøleveske så kan du kjøpe batterivann på lokale bensinstasjon. Kjøp farge og bland selv.

Lenke til kommentar

Ja, jeg må nok sette meg ned og tegne dette, har desverre ikke noe skills i noe 3d program, så blir nok for hånd! Men tar nok utgangspunkt i loopen til linus, bare at jeg kjører reservoar og pumpe i en trall..

 

Det jeg sliter mest med per nå er og finne ut hvordan jeg skal gjøre det med bestilling av deler, ingen har jo alt, noen har endel, men ser ut som at det blir bestilling fra ganske mange forskjellige aktører, tollerene i norge kommer jo bare til og ha nr mitt på speeddial etterhvert...

Lenke til kommentar

Ja, jeg må nok sette meg ned og tegne dette, har desverre ikke noe skills i noe 3d program, så blir nok for hånd! Men tar nok utgangspunkt i loopen til linus, bare at jeg kjører reservoar og pumpe i en trall..

 

Det jeg sliter mest med per nå er og finne ut hvordan jeg skal gjøre det med bestilling av deler, ingen har jo alt, noen har endel, men ser ut som at det blir bestilling fra ganske mange forskjellige aktører, tollerene i norge kommer jo bare til og ha nr mitt på speeddial etterhvert...

Be de du kjøper fra sette verdien under 35$
Lenke til kommentar

Ja, igrunn ganske sykt at gpu f.x er billigere på komplett enn den sida der..

 

Prøver og finne ut av hvor mye fittings jeg trenger. aiaiai, det er vel ingenting som kommer med noe som helst ? så bare i http://www.overclock...rodid=WC-188-EK trenger jeg vel 10 stk, 2 på hver komponent ?

 

 

Edit: Javel, hvor da :p ?

Du skal ikke kjøpe den Asus GPUen med innebygd WC?

2 Pr. komponent + 45 gradere og 90 gradere!

Anbefaler også www.watercoolinguk.co.uk

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...