intelli-musa Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ser du har valgt en pakke med 4x4 GB RAM. Husk at mini-ITX kort har 2 RAM-slotter, så hvis du vil ha 16 GB RAM så MÅ du kjøpe 2x8 GB. Ellers ser ting veldig bra ut. Akkurat bygd min første mini-ITX maskin, meget fornøyd! 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Se der ja! Har fortsatt en good del og lese meg opp på, men da blir det iallefall ikke bestillt mer enn 2 brikker Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Se der ja! Har fortsatt en good del og lese meg opp på, men da blir det iallefall ikke bestillt mer enn 2 brikker Gå fult ut med 2x8GB Dominator? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Jæskla dyr dominator brikkene, men sitter og ser på de i kabinettet mitt nå, og de er jo en praktsak Noe peil på hvor mye Mhz'en har og si ?' Har vel strengt tatt ikke bruk for 16gig, ettersom det blir stort sett en gaming rig.. og da er jo dette ikke sååå ille pris http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=755447 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Du trenger ikke mer en 1600MHz Enn at du har tenkt å klokke å slikt. I spill og de fleste programmer så trenger du ikke mer en 1600Mhz ram. Men skal du knuse noen rekorder i benchmarkprogrammer så går du for høyeste MHz du finne Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Crucial ballistix LP skal være veldig bra minne, klokker høyt også. Du kan regne med iallefall 2100 mhz på 1.6v. Billige og bra! Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Har selv nylig bygd et m-ITX system i et Prodigy, noe som også var min første vannkjølingsbuild, og jeg kan si at noe av det viktigste av alt når det kommer til vannkjøling er planlegging og det å lese seg skikkelig opp før du bestiller noe, spesielt i et så lite kabinett. Selv tegnet jeg opp alt både på papir og i SketchUp og sjekket at alt ville passe og at jeg hadde nok fittings av diverse slag. Har noen småtips basert på erfaring: I bunn og grunn handler egentlig alt som har med fittings, slange etc om personlige preferanser, og vil ha minimal innvirkning på ytelsen til vannkjølingssystemet. Anbefaler å ta en titt rundt på diverse vannkjølingssystemer og se hva du synes ser bra ut og ikke, og deretter planlegge ut fra dette. Det kan være alt fra fargeteamet, fittings, dimensjoner på slanger og så videre. Om du skal bygge i Prodigy anbefaler jeg å bruke tradisjonelle nipler i stedet for kompresjonsnipler, da disse kan gjøre det trangt om plassen på kronglete steder som mellom grafikkortet og sidedøra, spesielt om du skal bruke 3/4" OD slange (Noe jeg gjør og anbefaler, mest på grunn av estetikk). Dette kommer derimot an på hvordan du velger å sette opp loopen. Slik som Linus har gjort det ser ut til å fungere fint. Du bør også gå for MasterKleer eller Tygon-slange om du vil spare på vinklede fittings (noe som er billigere). På grunn av, igjen, estetikk har jeg selv PrimoFlex (som er ganske stiv) og ganske mange vinklede fittings for å få så få svinger som mulig. Har kostnader lite å si, gå for det du liker best. Skal du ha frittstående reservoar, husk å plassere reservoaret på en måte som gjør at vannet strømmer direkte til pumpa fra det. Dette øker både ytelsen og kan redusere støy. Anbefaler deg uansett å kjøpe et pumpemontert reservoar i en build som dette. Det ser bra ut og tar lite plass, og vil sannsynligvis gi deg generelt bedre pumpeytelse. Forresten trenger du ikke så veldig raskt minne, du vil i beste fall få en liten slant ekstra poenger i benchmarks, men ellers er det nokså liten forskjell mellom for eksempel 1600MHz og 2133Mhz minne. 16GB er også litt overkill om du bare skal spille. 8GB holder lenge. Gå for Dominator Platinums om du vil, de er ikke akkurat billige, men ser utrolig bra ut. Vil du spare penger anbefaler jeg Corsair Vengeance eller Patriot Viper-minne. Det var alt jeg hadde å komme med atm, skal legge til mer om jeg kommer på noe senere. Link til riggen min er i signaturen. Har også en liste over alle vannkjølingskomponenter og hardware på profilen min. Endret 28. mai 2013 av Nødstopp 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Edit: Duran, ja, men det eeer jo så stygt Takk så mye for råd Nødstopp, tar til meg det du sier! Awsome build by the way! Blått og hvitt tror jeg temaet blir nå.. Etter og ha søkt litt i grunt farvann så ser jeg bl.a att linus snakker varmt om ASUS P8Z77-I Deluxe Mtp ram, så var jo denne helt ram på samme fargetema http://www.hardware....1866-mhz/112703 Endret 28. mai 2013 av Lynx_ Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Både ASRock, Asus og EVGA sine Z77 mITX kort er knall. Har ikke sett på tester mellom de, men de yter relativt likt vil jeg tro. Bonusen med Asus' kort er større VRM, så det overklokker nok noe bedre enn de andre. De Patriot-modulene vil nok se smexy ut sammen med Asus' kort ja. Kan tenke meg Dominator Platinum med blå lightbars også vil passe perfekt inn med et blått og hvitt tema. Endret 28. mai 2013 av Nødstopp Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Edit: Duran, ja, men det eeer jo så stygt Takk så mye for råd Nødstopp, tar til meg det du sier! Awsome build by the way! Blått og hvitt tror jeg temaet blir nå.. Etter og ha søkt litt i grunt farvann så ser jeg bl.a att linus snakker varmt om ASUS P8Z77-I Deluxe Mtp ram, så var jo denne helt ram på samme fargetema http://www.hardware....1866-mhz/112703 Jeg har prøvd både Asrock, og Asus, (Ikke MITX på begge, men all over) Asrock har MYE bedre software, og er egentlig bedre generelt. Dersom du har vannkjøling, så kommer den VRM saken sannsynligvis i veien.Husk at Linus var sponset av Asus tidligere Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Tror jeg hadde kjøpt "custom" kabler eller laget alle selv . Du får mye fint til det kabinettet, som blant annet sidepanel (med plexi glass). To nyttige sider kan være: http://www.overclockers.co.uk/ http://www.frozencpu.com/ Endret 28. mai 2013 av VebbX Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Nja, det med VRM-kortet kommer helt an på hvordan du velger å sette opp vannkjølinga. I et Prodigy burde det ikke være i veien. Uansett, jeg har null erfaring med ASRock, så jeg kan ikke si noe mer om det. 1 Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Crucial ballistix LP skal være veldig bra minne, klokker høyt også. Du kan regne med iallefall 2100 mhz på 1.6v. Billige og bra! Har dårlig erfaring med Crucial Ballistix. Hadde 4 minnebrikker fra Crucial i min forrige pc, de døde en etter en. Eneste minnebrikkene jeg anbefaler er fra Corsair. Endret 28. mai 2013 av Sytklutn 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Har dårlig erfaring med Crucial Ballistix. Hadde 4 minnebrikker fra Crucial i min forrige pc, de døde en etter en. Eneste minnebrikkene jeg anbefaler er fra Corsair. Har bygd 5-6 maskiner med Crucial BallistiX LP-minnet i løpet av den siste mnd, ikke vært noe feil på noen av dem. Corsair er overprisa, Vengeance-serien er bare tull. Dominator Platinum er jo seff gode, men dyre. Har selv hatt et sett med G.Skill 2133mhz i over ett år, meget gode brikker. Holder ikke å anbefale Corsair hvis du knapt har hatt annet. http://www.xtremesys.....err-Ballistix! BallistiX-tråden på XS. Om du vil ha blått minne kan du jo gå for blå G.Skill Ripjaws ? Kingston HyperX er jo også blå, men spesielt Genesis-settene har jeg hatt en del problemer med. EDIT: Glemte å si at Nødstopp sin post var en kjempepost. Mye gode råd Endret 28. mai 2013 av DuraN Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Estetisk sett vil vel kanskje asus sitt bli finere, men ser at folk stort sett skriver at korta er like gode, derfor spar 50 dollar og gå for asrock.. Men er ikke helt sikker enda... Cpu'n blir jo uansett rimelig kullsvart.. Tenke tenke! Av minne blir det nok enten dominator eller det jeg linka til sist nå.. Kom over noen rimelig sexy vinkler osv i hvitt på en av linkene her, men shitt for en pris på de greiene der Venter forøvrig på haswell, tenker bygger skjer uti juli.. Så har god tid enda! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Forslag til vifter ? Type heeelt stille, som ser bra ut ? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Corsair SP Gelid Wing Scythe GT Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jeg liker Blacksilent Pro PL-1 viftene. Helt lydløse, de spinner på 900rpm Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Elsker mine Blacksilent PRO PK2 på rundt 900 RPM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå