ThomasMLS3 Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Hei! Jeg har hørt at det skal være farlig å sykle i undersjøiske tunneler selv om det ikke er trafikk. Hvorfor er det det? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Trykket knuser deg! Neida... Bare husk lys på sykkelen 1 Lenke til kommentar
ThomasMLS3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Ok. Men hva om denne tunnelen er den eneste undersjøiske i Norge som ikke har ventilasjon? (ibestadtunnelen). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Da dør du sannsynligvis av forurensningsskader før du har kommet halvveis Tror det skal gå helt fint, er jo flere som kjører cab i tunnelene. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 28. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2013 Ikke tillatt å sykle her: http://goo.gl/maps/TRBz8 Skiltnormalen krever at det skal finnes en rasjonell omkjøringsvei når det innføres gang/sykkelforbud, men dette tenderer til å bli ignorert ved tuneller. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2013 Rart det der med sykkelprioritet, byen jeg bor i (Sandnes) kaller seg for en "sykkelby" men er ekstremt glad i brosteinspartier langs alle nye veier Ang. sykling i denne tunnelen så ville jeg prøvd å unngå det om jeg klarte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 28. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2013 Et tips er å ikke undervurdere den farten du får på vei ned. Den kan bli ganske høy! Du må også huske på at du kommer deg ca. 50 meter oppover etter å ha kommet til bunns. Så turen opp igjen blir veeeeeeldig lang. Lenke til kommentar
ThomasMLS3 Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2013 Ok, takker for svar. Men det var hvordan det blir med luftkvaliteten hvis tunnelen mangler ventilasjon, samt at det tar sin tid å komme seg opp fra bunnen av tunnelen ? (Hører snakk om at det finnes giftige gasser nede på bunnen på enhver undersjøisk tunnel. Hva vet dere om det?). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2013 Giftige gasser.... Vel alle gasser er dødelige i ren form, men lufta er ikke mye forskjellig fra den som er ute i det fri. Du sier du ofte hører det, men det er første gang jeg hører det i mitt noen og førtiårige liv. http://www.vegvesen.no/Fag/Publikasjoner/Handboker/Vegnormaler/Nyheter/Sykling+i+tunnel.374088.cms Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 29. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Gassmaske. EDIT: Fant denne artikkelen. Endret 29. mai 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 29. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2013 Skal de ikke sykle i en undersjøisk tunnel i Artic Race of Norway senere i høst da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå