dioX Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Driver og prøver og sette opp ett ip-kamera som jeg kan få tilgang til over internett men har kjørt meg helt fast. serveren som kameraet egentlig skal bruke til remote accsess er nedlagt så prøver og sette opp DynDns men tror jeg bommer på noe åpning av porter. nettverket jeg bruker er: CanalDigital - Thomson modem - Linksys WRT54GL router - Homeplug - Belkin MIMO router - Windows7 DynDns - Wanscam JW0008 Leier leilighet i hus så har ikke tilgang til modem og første router annet enn over nettverket. Har satt fast IP på kameraet (192.168.2.178:200) og skrevet inn DynDns bruker/ pass i kameraet. DynDns finner min ip og lenker den til ett domene. Er usikker på hva jeg skal skrive inn i portforward biten. Har ingen problemer med og finne kamera lokalt. Så håper det er noen som hadde kunne tatt seg tid til og hjelpe meg. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Problemet er nok at det er 2 routere i nettverket; routeren til huseieren og din. Da hjelper det ikke at du har forwarda portene i din router, det samme må gjøres i huseiers router 1 Lenke til kommentar
dioX Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 får jeg gjort det da? får bare endret de 3 siste i lokal IP Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Nei, da må du ha tilgang til huseiers router, eventuelt be han om å gjøre det... 1 Lenke til kommentar
dioX Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 jeg har tilgang til routern hans over nettveket. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Good Da er det bare å gjøre det samme i hans router.. Men du må selvfølgelig forwarde til din routers IP 1 Lenke til kommentar
dioX Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) sorry, men får enda ikke helt till. får ikke forwarda til router2 Kan noen gi et kjapt eksempel på oppsett av router 1+2? hvilke IP routerene bør ha, hvem porter som bør åpnes, DHCP på begge? nå er router1 192.168.1.1/ og router 2 er 192.168.2.1/ Endret 29. mai 2013 av dioX Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Hvilken IP adresse forwardet du i router 1 (Huseiers)? Uansett så er oppsettet ditt helt "feil".. Ved å la din egen router være router med DHCP, så lager du to forskjellige nettverk, som du merker, ikke samarbeider veldig bra.. Det beste, og "riktige" å gjøre, er å sette routeren din som et AP (Aksesspunkt). Da fungerer den bare som en switch (med WIFI). Vet ikke om du har eget oppsett i routeren din for å velge/endre modus, men hvis du har det, så sett den til AP, save og reboot. That's it! Hvis ikke du har den funksjonen, så må du gjøre det manuelt; I din router: Skru av DHCP Skru av NAT I huseieres router: Finn "Client list" (eller lignende navn) og finn din router i den. Sett IP adressen til din router som fast/static. Da vil huseieres router alltid gi din router den samme IP adressen. Legg også inn en IP adresse til ditt kamera som statisk i samme range. (For å klargjøre, så skal både din router og ditt kamera nå ligge i huseieres router med statiske (faste) IP adresser i samme range - 192.168.1.x) Portforward de aktuelle portene til ditt kamera's IP adresse (den du skal ha satt i forrige punkt). Din router fungerer nå som "transparent", altså bare som en videreformidler, derfor ditt kamera's IP og ikke routerens IP. Hvis ikke det er gjort allerede, så sett kabelen fra huseiers router inn i en av LAN portene på din router. Reboot din router, og det skal være det! Hvis det er noe som ikke fungerer eller noe du ikke forstår, så legg gjerne ved bilder, er mye lettere å se konfigen selv (både din og huseiers), enn å gjette og gi halvdårlige forklaringer på ting som kanskje ikke fungerer på samme måte som man selv er vant til Forbehold om feil/mangler/forglemmelser i forklaring, da det begynner å bli sent og man er sliten i både hode og kropp Endret 29. mai 2013 av _Christian_N 1 Lenke til kommentar
dioX Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Tusen takk for god hjelp! step by step guiden fungerte utmerket. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Bare hyggelig! Kjempe bra at du fikk det til! Godt å høre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå