SUNRL Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hei! Satt nylig opp en bærbar pc med Windows Server 2008 R2. Uten noen problemer konfigurerte jeg alt som må til for å opprette en ekstern tilkobling. Først prøvde jeg å koble meg til via min stasjonære data uten hell, fikk kontakt, men ingen tilkobling.(Viste event id 20160 på den bærbare). Så forsøkte jeg å koble meg til med en annen pc, og det gikk med en gang.. Noen som har en anelse om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Prøv å slå av brannmuren på pcen det ikke gikk med. Evt lag en regel. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Når du skrur på RDP i Windows Server så lages det regel i brannmuren automatisk, det skal ikke være behov for å gjøre det manuelt Så det må være maskinen du ikke fikk kjørte RDP fra som blokkerer kommunikasjonen. (Brannmur som Bibow sier). Lenke til kommentar
SUNRL Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Har allerede prøvd det, vil fremdeles ikke fungere.. Lenke til kommentar
SUNRL Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Lastet ned RDP klient 5.2 og installerte. Funket med én gang, men versjon 7 funker fremdeles ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå