DresenfromNorway Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 GEOGEBRA Er det noen som vet hvordan man tegner en kurve i et intervall der en av intervallverdiene er uendelig? Eks: Tegn grafen til ...... , der x er [2,-->] Prøvde å bare sette uendelighetstegnet som man finner i Geogebra, men da ble ingen graf tegnet...? Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
felicity Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 "∞" skal jo fungere? Jeg mener at du eventuelt kan skrive inn Infinity, men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
DresenfromNorway Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 "∞" skal jo fungere? Jeg mener at du eventuelt kan skrive inn Infinity, men er ikke helt sikker. Jeg prøvde "∞", men da blir det ikke tegnet noen kurve i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Både ∞ og «Infinity» virka her, har du siste versjon av GeoGebra? (Veit ikkje om det er noko nytt, men eg testa i nyaste versjon.) Lenke til kommentar
DresenfromNorway Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Dette får jeg opp.. Versjonen min er 4.2.47.0 Webstart. Endret 27. mai 2013 av DresenfromNorway Lenke til kommentar
felicity Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Sjekk om det er en feil et annet sted i likningen. Lenke til kommentar
DresenfromNorway Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Sjekk om det er en feil et annet sted i likningen. Jeg prøvde akkurat samme, bare med et avgrenset intervall på [0,10] i stedet for [0,∞], og da tegnes det en graf. Men ikke når den lages slik som ovenfor.. Merkelig?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Orsak, eg brukte Funksjon, ikkje Kurve, tenkte ikkje gjennom det du skreiv heilt. Det er tydelegvis ei begrensing for Kurve at endepunkta må vere endelege: http://wiki.geogebra.org/en/Curve_Command End Value must be greater than or equal to Start Value and both must be finite. 1 Lenke til kommentar
DresenfromNorway Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Orsak, eg brukte Funksjon, ikkje Kurve, tenkte ikkje gjennom det du skreiv heilt. Det er tydelegvis ei begrensing for Kurve at endepunkta må vere endelege: http://wiki.geogebra...n/Curve_Command Ah, okei! Men da fikk vi hvertfall oppklaring i det! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå