Gå til innhold

Vent med å kjøp ny Maskin.. kan falle fort i verdi

chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det påpekes i artikkelen tror jeg det vil ta lang tid før dette vil ha noen praktisk innvirkning på hjemme-pc markedet. For meg er det ikke utenkelig at menigmanns både neste maskin og neste etter der igjen vil være basert på "gammel" transistorteknologi...

bfisk

Lenke til kommentar

:lol: hva vi skal med pc som er så rask?

er du dommis? vi kunne jo sagt det for noen år siden, når Pentium kom,, nei nå trenger vi ikke raskere pc'r. For store bedrifter med serverrom på størrelse med huset jeg bor ser jeg klart en fordel gitt!

på desktopbasis ligger jo mulighetene i å forbedre både applikasjoner, spill og annet skyhøyt i verdi. er du klar over at pc'ne vi har, ikke greier veldig mange forskjellige tunge program på en gang?

Meningen er ikke at du skal få åpnet "dokumenter" mappa di kjappere da vett!

Alle spillprodusenter må lage spill etter hva pc'ne og gpu'r kan klare, de kunne peisa på med masse heavy grafikk som ingen har sett maken til, bare det at ingen har bra nok hjemmepc til å spille det.

Håper du ikke jobber innen data,,, makan til dåreskap... :o

Lenke til kommentar
:lol:  hva vi skal med pc som er så rask?

er du dommis? vi kunne jo sagt det for noen år siden, når Pentium kom,, nei nå trenger vi ikke raskere pc'r. For store bedrifter med serverrom på størrelse med huset jeg bor ser jeg klart en fordel gitt!

på desktopbasis ligger jo mulighetene i å forbedre både applikasjoner, spill og annet skyhøyt i verdi. er du klar over at pc'ne vi har, ikke greier veldig mange forskjellige tunge program på en gang?

Alle spillprodusenter må lage spill etter hva pc'ne og gpu'r kan klare, de kunne peisa på med masse heavy grafikk som ingen har sett maken til, bare det at ingen har bra nok hjemmepc til å spille det.

Håper du ikke jobber innen data,,, makan til dåreskap...  :o

and AMEN to that!

Lenke til kommentar
:lol:  hva vi skal med pc som er så rask?

Håper du ikke jobber innen data,,, makan til dåreskap...  :o

Ja vel, her er vi litt agresive, jeg prøver å disskuter, og du bare kommer med person angrep mot meg, og "mobber" meg.

I dine øyner mener at vi trenger raskere pcer, men her snakket jeg om hjemmebruks pcer og ikke servere.

Jeg får åpent dokument mappen min fort, kan spille alle spill som er ute på markede og kjøre fult ut, så jeg skjønner ikke med en pc som er, ikke 10 eller 100 ganger rasker, men 1000 ganger raskere, da betyr det at man kjører på 2500000 mhz da. (vis jeg skal være kresen da, hehe)

Trenger vi virklig det da?

Og vis vi trenger det, Tenkt da på prisen!!!

takk for meg...

johna: vis du vil "mobbe" meg eller drive med person angrep så bare sen PM. Samma til deg DJ-JK

Lenke til kommentar

johna har et godt poeng, om han muligns var litt krass gidder jeg ikke ta stilling til, men det var riktig det han skrev.

Men litt utenfor - kan ikke du fjerne den forbanna siggen din bassmania? Den er unødvendig stor og irritrende, og gir ikke noe info som normalt oppegående folk ikke vet

Lenke til kommentar

:lol: sorry, må bare le..

Greit, men du må love meg at du aldri kjøper noe raskere pc du da.

Mappa mi kom opp kjapt nok med 120mhz min å gitt,! men, oi, er det ikken en 3ghz som er på bordet mitt?...

Ikke meninga å mobbe, måtte bare opplyse deg at pc'ne våre kanskje kan bli mindre b.l.a, og at istedenfor at du i CS løper i et avkortet område og skyter, kan du i CS4 hoppe i bilen sammen en kompis å kjøre i 2timer mot svenskegrensa mens dere har sprengt 15hus med venner på veien.,, dere finner en et Apache-kopter og bestemmer at finnmark må sjekkes ut.. Skjønner du? Uten mere datakraft får du heller ikke bedre spill. Exempelvis derfor de bestandig må lage en ny utgave av PS og Xbox med tia,, konsoller har en levetid som er meget kort, når det gjelder utvikling av spill.

Du kan jo installere CM4 på din gamle 400mhz og se hvor fort det går..

Raskere pc, nei føsj... :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
:lol:  sorry, må bare le..

Greit, men du må love meg at du aldri kjøper noe raskere pc du da.

Mappa mi kom opp kjapt nok med 120mhz min å gitt,! men, oi, er det ikken en 3ghz som er på bordet mitt?...

Ikke meninga å mobbe, måtte bare opplyse deg at pc'ne våre kanskje kan bli mindre b.l.a, og at istedenfor at du i CS løper i et avkortet område og skyter, kan du i CS4 hoppe i bilen sammen en kompis å kjøre i 2timer mot svenskegrensa mens dere har sprengt 15hus med venner på veien.,, dere finner en et Apache-kopter og  bestemmer at finnmark må sjekkes ut.. Skjønner du? Uten mere datakraft får du heller ikke bedre spill. Exempelvis derfor de bestandig må lage en ny utgave av PS og Xbox med tia,, konsoller har en levetid som er meget kort, når det gjelder utvikling av spill.

Du kan jo installere CM4 på din gamle 400mhz og se hvor fort det går..

Raskere pc, nei føsj...  :D

konsoller har ikke en spesielt kort levetid..

hvor lenge har f.eks ps2 vært ute ? og hvor lenge er det til ps3 kommer..

nettopp..

Lenke til kommentar

sorry Mac,, konsoller HAR, kort levetid når det gjelder spillutvikling...

mente ikke hvor lenge folk vil kjøpe dem. Altså,, noen år fram i tid vil det nok bli utgitt ny modell hvert år, men tilslutt forsvinner de helt, og vi får en blanding av Konsoll og Pc som er små og kan gjøre det meste,, det er dit det fører, som Xbox er et eksempel på..

Litt shit for oss mekkere/ødeleggere og hardwareomane da men...

Lenke til kommentar

En ting er at noen forskere har funnet noe som er 1000 ganger raskere. Noe helt annet er at de klarer å få det masseprodusert til en ganske billig penge. Da kommer det meste annet i en PC være en potensiell flaskehals for å få utnyttet effekten, som minne, harddisk selv om dette vil bli raskere i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Når jeg leste om man trenger så raske maskiner, tenkte jeg tilbake til min gode gamle Commodore 64...

Maskinen min i dag har over 8000 ganger så mye minne som den hadde.. Da C64 var ny hadde den heller ingen problem å kjøre dagens spill..

Du trenger heller ikke å gå stort lenger en 10 år tilbake for en 100 gange av prosessor hastighet..

Ja, vi trenger det ikke i dag, med dagens spill, men alt kan forbedres.. Og forskere kan altid bruke bedre maskiner til sine regneoppgaver..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...