Gå til innhold

[Løst] Rettigheter på retur av produkt til nettbutikk

Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn et headset for reklamasjon. Dette ble bekreftet mottatt av nettbutikken den 19 April. Jeg har ringt inn 2 ganger til support hvor jeg fikk vite at de venter på tilbakemelding fra en ekstern leverandør. Disse anropene var ca 2-3 uker etter at headsettet var mottatt

Jeg har nå ventet i over 5 uker så begynner å bli lei. Lurer nå på hva man kan forvente seg av ventetid. Butikken har vel en maks grense på hvor lenge de har lov å la meg vente?

Trenger ikke nevne navn, men det er en stor Norsk nettbutikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte inn et headset for reklamasjon. Dette ble bekreftet mottatt av nettbutikken den 19 April. Jeg har ringt inn 2 ganger til support hvor jeg fikk vite at de venter på tilbakemelding fra en ekstern leverandør. Disse anropene var ca 2-3 uker etter at headsettet var mottatt

Jeg har nå ventet i over 5 uker så begynner å bli lei. Lurer nå på hva man kan forvente seg av ventetid. Butikken har vel en maks grense på hvor lenge de har lov å la meg vente?

Trenger ikke nevne navn, men det er en stor Norsk nettbutikk.

tror ikke det finns en grense på hvor lang ventetid er ved reperasjon

Lenke til kommentar

Iflg. loven skal det gjøres innen rimlig tid og det defineres av Forbukerrådet til 5-6 uker. Så er det gått over 5 uker bør man bare kreve heving av kjøpet for å bli ferdig med saken.

hehe! eg syns å ha lest noe slikt en plass.

men da er det 5 uker. kontakt dem og spør KAAAA som SKJEEER :)

Lenke til kommentar

Sitat fra Forbrukerrådet

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/rettigheter-n%C3%A5r-noe-er-feil

"Hva kan du kreve?

Når du reklamerer og selger er ansvarlig, kan du kreve at han kostnadsfritt gir deg en ny vare, eller at han reparerer feilen innen rimelig tid. Det er i utgangspunktet du som velger om du vil ha en ny vare, eller om den skal repareres"

Dette virket jo interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...