germ Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei! For å begynne forsiktig så har jeg søkt ja! Sitter hos en kamerat og skal dele den nye ivisjon linja. Når jeg skal dele tilkoblingen på vanlig måte i win2000 får jeg følgende feil: "Cannot enable shared access. Error 783: internet connection sharing cannot be enabled. The LAN connection selected as the private network i either not presen, or is disconnected from the network. Please ensure that the LAN adapter i connected before enabeling Internet COnnection sharing." (gikk litt for så drit å å kommentere skriveleif) Noen ideer? [/img] Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Error 783: internet connection sharing cannot be enabled. The LAN connection selected as the private network i either not presen, or is disconnected from the network. Please ensure that the LAN adapter i connected before enabeling Internet COnnection sharing." Noen ideer? [/img] For og spørre dumt men har du sjekket det som feilmeldingen forteller eller ønsker du og få klarlagt hva den betyr? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Har du satt statisk (fast) adresse på nettverks- kortet som peker mot LAN'et? Ut i fra feilmeldingen høres det ut som du må sette i kabeln , men siden jeg regner med at dette er gjort ville jeg prøvd å sjekke opp nettverks- instillingene på kortet som peker mot LAN'et. Tror ikke du skal trenge DNS og default gateway på nettverkskortet til LAN'et. Har du installert routing and remote access på "serveren"? Du kan også sjekke routing tabellen med å skrive "route print" i command prompt. Lenke til kommentar
germ Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 takker for svar folks men det viste seg faktisk at han må ha en ruter for å kunne dele i det hele tatt! jaja, takk igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå