Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan jeg høre på musikk under eksamen?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Skriftlig eksamen nærmer seg nå og jeg lurer på om det egentlig er forbudt å høre på musikk med høretelefoner fra dataen, som jeg alltid har blitt fortalt. "Alle hjelpemidler er tilltatt unntatt internett og annen kommunikasjon." Jeg jobber mye bedre hvis jeg får høre på musikk og slipper å høre de x antall personene som taster på tastaturet rundt meg.

har du kommet opp i engelsk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo det, men når det potensielt kan misbrukes så velger skoler ofte den sikre/enkle veien ut og forbyr hele greia.

 

De som åpnet opp for "alle hjelpemidler utenom kommunikasjon" har antaglivis ikke tenkt på alle utfordringene det kan medføre.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Så det er ingen nedskrevet regel at det er forbudt, burde jeg da prøve meg på å høre på musikk uten å spørre sensor? Hver gang jeg har spurt har jeg fått blankt nei. Men da har jeg masse argumentasjon her for å kverulere med vedkommende. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør ikke gjøre det uten å spørre, da du kan bli utvist for små ting, skal dog sies at det virker som min skole er ganske streng på dette, men altid greit å oppklare ting med eksamensvaktene. Enten får du nei, eller så får du et ja :)

Lenke til kommentar

Fikk beskjed under eksamen i går at høretelefoner var forbudt, så gikk i dag til eksamensansvarlig for å kverulere litt. Jeg spurte om hun hadde rett til å legge til egne regler som ikke er fastsatt av Utdanningsdirektoratet og dermed trosse dem, og hun mente at skolen kan gjøre som de vil. Da jeg spurte om begrunnelse, sa hun at man ikke kunne vite om det var koblet til en mobil eller noe, før jeg påpekte at høretelefonene selvsagt skulle være koblet til datamaskinen, men hun nektet å gi seg. "Sånn er det bare. Sånn er det overalt, du får ikke gjort noe med det." Kjerring altså!

 

Har blitt en prinsippsak for meg nå, og skal nå sende mail til udir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...