ATWindsor Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Vel, for han som definerte hva han la i masse disker, altså seks, så var det en like gyldig egen mening som ikke trengte å motsies. Ok? Jeg synes det ofte både gjøres og er passende å motsi andres meninger. Jeg synes ikke det er særlig viktig med ett lite hovedkort om man skal ha ett NAS med masse disker. AtW Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Min mening, skal man ha et NAS med "masse" disker, og et godt raid-oppsett, så ønsker man seg et par PCIe slotter for gode kontrollere. Uansett, skal man ha et NAS, så er det best med minimum en m-ITX basert maskin, da har du evt 6 S-ATA onboard, og en PCIe x16 til et hissig kontrollerkort om man vil. Må jo bygge en harddiskramme uansett, og da er det enkelt å lage plass for et hovedkort på 17x17cm, samt en strømforsyning. Denne boksen er best egnet til mediasenter eller en enkel surfePC (eller tyngre kontorjobbing om du tar den hissigste modellen) Ingenting i veien for å hive på 2 skjermer og jobbe produktivt på denne 1 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Når det blir så smått, blir ofte varme og dermed støy (hurtiggående små vifter) et problem... får håpe de har fått til en god løsning her, ellers blir den uaktuell til både HTPC-bruk og kontorbruk for min del. Håper hardware.no får inn en slik til testbenken :-) Endret 27. mai 2013 av jonny Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 For det første er ikke 6 disker "masse disker", det er ett lusent raid. Vel, sjekker du NAS på komplett.no ser du fort at det ikke er så mange av dem som har fler enn 6 disker. Sånn sett er 6 bay's å regne som "masse". Sammenligner du derimot med storage hub'ene til Google er det som ingenting å regne. Alt er relativt. Jepp, det er ett utappet marked, en liten X86 med dual NIC og da er du plutselig ute å kjører med en grunnmodell for PFSense, og disse begynner å bli vanskelig å finne her til lands, fant en noen lugumber modell på Amazon.com Sant, merkelig at ingen ser det der. De har dog noen SuperMicro mini-ITX Atom på nextron.no, men da blir det jo fort rimelig dyrt å sette opp en router. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Lurer på hvordan strømforsyningen til denne ser ut og hvor mye eller lite boksen støyer. 2 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Vil tro Haswell i3 eller i5 kan gjøre seg uten for mye varme/støy... Lenke til kommentar
claes Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Hvis den er lik Intel sin egen NUC boks så er det mer eller mindre akkurat som en laptop-lader/strømforsyning. Måtte kjøpes utenom. Lydmessig er Intel sin, som ser veldig lik ut, og ser ut til å ha samme vifte på, så og si lydløs når jeg har hodet rett ved under idle, når den blir varm kan den sammenlignes med en Xbox/PS3 eller en gjennomsnittlig laptop Endret 27. mai 2013 av Claes Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Ok? Jeg synes det ofte både gjøres og er passende å motsi andres meninger. Jeg synes ikke det er særlig viktig med ett lite hovedkort om man skal ha ett NAS med masse disker. AtW Jo, men når han definerte et scenario der han ønsket et slikt oppsett med hva han anså for å være "masse" disker <= 6, blir det ikke rett å først omdefinere hva masse disker betyr og så ut fra det definere at faktoren ikke passer. Det var hans ønsker og hans premisser. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jo, men når han definerte et scenario der han ønsket et slikt oppsett med hva han anså for å være "masse" disker <= 6, blir det ikke rett å først omdefinere hva masse disker betyr og så ut fra det definere at faktoren ikke passer. Det var hans ønsker og hans premisser. Jeg delte opp svaret i to, der jeg først sa at jeg ikke mente 6 disker var masse. Deretter poengterte jeg at ett slikt kort har mindre nytte i en slikt scenario, det er ikke utifra hva jeg mener er masse og ikke. En NAS-boks er også en sak som i seg selv sjelden er relativt sett veldig nytt å veldig liten, da den som oftest ikke er plassert sentralt. Jeg skjønner godt at det er en nisje som ikke er særlig godt dekt. AtW Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Vesa till att ha den bakom en tv ja....jo hej. Har du en brukbart ny plasma har du nära 500 watt med värme som denna box skall värma sig i. Det går bara inte. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Er det ingen moderatorer på dette forumet? Må virkelig en hel artikkeltråd spammes i en hissig utøvelse av tastatur-tai-chi fordi to stykker har ulik definisjon av "masse disker"? Forøvrig er det en lekker liten sak Gigabyte har lansert! 4 Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hvis den er lik Intel sin egen NUC boks så er det mer eller mindre akkurat som en laptop-lader/strømforsyning. Måtte kjøpes utenom. Lydmessig er Intel sin, som ser veldig lik ut, og ser ut til å ha samme vifte på, så og si lydløs når jeg har hodet rett ved under idle, når den blir varm kan den sammenlignes med en Xbox/PS3 eller en gjennomsnittlig laptop Det var vel bare strømforsynings ledningen vi måtte kjøpe utenom på Intel NUC. Latterlig opplegg, men slik ville de ha det. Jeg sliter litt med å se de store forskjellene på denne fra Gigabyte og Intel sin i3 pluss de annonserte i5/i7 modellene. Det er vel i teorien bare chassiset og kanskje viften er forskjellig? Og jeg er helt enig med Claes at denne er meget stillegående. Gleder meg til Haswell kommer på banen og vi får nye NUC`s til å velge mellom. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Når det blir så smått, blir ofte varme og dermed støy (hurtiggående små vifter) et problem... får håpe de har fått til en god løsning her, ellers blir den uaktuell til både HTPC-bruk og kontorbruk for min del. Håper hardware.no får inn en slik til testbenken :-) Støtter en HW.no test men sikkert lett og modde litt kjøling på denne. 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 ... Lydmessig er Intel sin, som ser veldig lik ut, og ser ut til å ha samme vifte på, så og si lydløs når jeg har hodet rett ved under idle, når den blir varm kan den sammenlignes med en Xbox/PS3 eller en gjennomsnittlig laptop Like mye som en Xbox 360? Det er jo veldig høyt :/ Lenke til kommentar
claes Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Like mye som en Xbox 360? Det er jo veldig høyt :/ Tja, forsåvidt litt overdrevent. Men det er vel egentlig DVD lesern som lager mest lyd på Xboxen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ta diskusjonen rundt definisjonen på "masse" i ein anna tråd. 2 Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Når jeg tenker bittelitt på dette med å bruke en slik boks som mediasenter.. Finnes det ikke varianter som kan bruke PoE som strømkilde? Hadde vært veldig pent med en boks med kun nettverk og HDMI kabel i. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Håper at disse mini-boksene kommer med AMD sin Kabini også, virker veldig fristene å ha en slik bak skjermen, trenger ikke mer kraft til en musikkavspilling / nettbruk / fototitting-stasjon. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Når kommer denne på markedet? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Denne fikk meg omtrent til å sikle!Tenk dere en Intel Core i7-4770K eller R i denne og 16 GB minne, og en SSD på 256 GB eller mer.Blir jo en skikkelig liten pc, med ekstremt mye kraft! Så var det dette med strømforsyning og varme da Som du ser så tilbyr de U-modellene som er laget for ultrabærbare og som utvikler forholdsvis lite varme og trekker lite strøm (så litt for sent at du rettet på deg selv) Endret 31. mai 2013 av J0lle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå