Gå til innhold

Visste det var en grunn til at jeg ikke likte Katter

Wabby

Anbefalte innlegg

:woot: sant det.  

Hunden min bråker ikke (knurrer hvis den hører lyder utenfor huset) og bjeffer så å si aldri med mindre eg gir kommando om at hun skal bjeffe.

Katta mi bråker ikke (ikke hvis det er lyder utenfor huset engang) og mjauer så og si aldri med mindre jeg gir komman... nei f aen, selv ikke da. Kommer kanskje et lite, spørrende "mjau?" hvis matskålen er tom og han har sittet der en stund uten at matfar har reagert. Men det er også det eneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hirr, husker en katte jeg hadde før som jaga bort schaeferen vår, var evig morro å se på den stoooore sorte bikkja som var livredd en middels stor katte :D

Var glad i bikkja og da ;) men etter at jeg ble skambitt av en stygg h#lvetes bikkjefa#n ble det aldri noen ny hund.

Så nå koser jeg meg med 2 søte puser, en unge og en voksen :D

Lenke til kommentar

Nå "glemte" de jo å skrive at toxoplasmose får man stort sett fra kattemøkk så er man noenlunde renslig så er ikke dette noe problem. Dessuten er det stort sett farlig for "svake" mennesker, så at bestemor og bestefar supersenile og dårlig til beins, småsyke og lar katta drite overalt - da blir det farlig. Mao. mennesker med dårlig immunforsvar burde kanskje ikke ha katt. Nyhetsfolk som skriver om spesielt medisin og data er fullstendig skrapa for intelligens (utelukker seff fagpresse her) - det er nå min mening. Nuff said :grumpy:

Lenke til kommentar

Om hunden bråker, ødelegger inventar og dersom hunden din lukter vondt så er du en forferdelig dårlig hundeeier arctic. Har heller aldri hatt problemer med at hunden sikler...

Hah, ikke prøv deg med blaserte kvasipåstander på meg mister Anders :wink:

-Når hunder lager lyd kommer det naturlig(vis) mer lyd en fra katter - ergo de lager bråk i mine ører da bjeffing er særdeles ugunstig å høre på. Og hvis det ikke er min hund, er det naboen sin - og det er egentlig akkurat det samme...

Og hvis hunden _aldri_ bjeffer, er den totalt underkuet sin eier. Evt syk. Eieren synes sikkert det er kjekt, men jeg anser det som moralsk forkastelig at et dyr ikke skal tør og gi utrykk for følelser og meninger på sin naturlige måte.

-Jeg vet om en særdeles oppegående hund,(med særdeles oppegående eiere) premiert som få. Tror den hanket inn rundt 20 pokaler på et år, og en haug med medaljer :o Hunden er fin den. Men ødelegger den inventaret? Ja. Hvorfor? Jo fordi den er så "smart" at den åpner dørene i huset. Oppbyggingen av dørtrykkerten kontra hundelabbene medfører at dørene ser ut som de er harvet over med piggkjetting til en hjullaster... Svært lite pent, men kanskje praktisk? Godt spørsmål. At hunder sliter ut gulv er et faktum. Og en ting til, de griser det til også - som videre medfører mer vask, og ennå mer slitasje.

-Omtrent alle hunder har fett i pelsen. Dette fettet lukter ikke akkurat veldig godt. (det varierer sikkert i mellom rasene) så det er noe jævla dritt og få på hendene hver gang man tar på den. Vasker du som hundeeier bort dette naturlige fettet, gjør du noe galt. At man kamuflerer det med hundeshampo en gang i blant for så være.

-Hunder er veldig våte i "frontpartiet". Enten stikker de den svære snuten sin fram, eller tunga. Om det er sikkel eller ikke kan være det samme.

-Og Arctic er ikke hundeeier. Er offesielt ikke katteeier heller. Men når naboen ikke giddet og la pus få være nok inne, å gi nok mat til den, så flyttet pus frivillig inn til meg. Jeg gir den husly, mat og kos og den stortrives på fanget når jeg sitter forran PCen. Mulig framtid som nerd her :woot:

mer ansvar, større jobb, større gleder :)

Det var dine ord. Jeg foretrekker nå mindre ansvar, og mindre jobb. Resten kommer av seg selv :D

Lenke til kommentar

Aldri likt katter, et få tall jeg aksepterer.... Ingen ting er så jævelig som å høre en katte på utsiden hyle å jamre for at den synes synd på seg selv eller skal krangle med andre..

Er svært få hunder du hører som bjeffer om natta, da er det somregel fra noen dårlige hundeeiere som ikke bryr seg... Finnes desverre noen av dem.

Selv her jeg hatt hund hele livet. Irske settere og Shæfere. Begge bjeffer når de føler å si noe eller lager noen andre merkverige lyder. Jeg har ikke noe imot det og er også imot all form for båndtvang så lenge hunden hører på deg når du vil at den skal gå ved min side.

Katter er mere mindre intelligente spørr du meg... Katte eiere sier at de er mere selvstendige og sære.. bullshit sier jeg. Katter (ikke alle , finnes jo alltid unntak), er sære... vil ha kos og plutselig leke, noe som ender opp med masse kloring og faanskap. Da er det bare å lære den å fly.

Å leke med en hund er mye mer morro. Driver å wresler med bikkja, den blir helt propell, biter og stå i. Biter ikke hard. men leke bite.

Kan du ta tak i en katte vresle og ha det gøy ?? nei... du kan ta et nøste å se hvor dum katta er og leke med den slik... usj..

Men dette kan værra en uendelig kranger... alt er basert på smak og behag. Min innstilling mot katter er mere mot det negative.

Katter forstår heller ikke at TO sett med lys mot seg i 80 km/t er farlig heller. 2 stk har lagt på røret til nå. Svinger til høyre, de løper etter lysene. Venstre, de snur... ja... da er det bare å kjøre på. Jeg offrer ikke bilen for en katte...

Dette har landet under min bil:

2xkatt, XXspurv, 1xrådyr, 1xgrevling, 1xugle (øvelseskjøring med søs og typa), 1xdue, 1xhare, 1xmåke, arne :o (med vilje, han tok rennefart i bilen ( var full ja)), trur det var alt.... Prøve å unngå dem, men er ikke snakk om å svinge av veien... der går min grense...

Noe av dette ble nok litt off topic, men skit på...

Lenke til kommentar

Kem bryr seg om båndtvang anyways? Har kontroll over hunden nesten hele tiden og da eg vet at det kan bli stress så tar eg hun kjapt inn igjen og setter bånd på henne men dette gjelder bare hvis det er andre dominante tisper eller om det er katter OG folk som kan se at hunden løper etter katten. Eg går som oftest alltid med hunden løs og det er meget sjelden noen reagerer negativt da de ser at hunden holder seg i nærheten av meg og at den er interrisert i noe helt annet enn de. Nå har eg måtte ta hunden i bånd når eg ser katter fordi den har fått virkelig blod på tann etter at en katt hun klarte å "fange" klorte henne i snuten og hun fille ristet dritten etter katten så har hun liksom fått hat for katter. Vil jo ikke at hun skal drepe andre sinne kjæledyr. Grunnen at eg tar hun i bånd er også at hun er pokker så rask. Hittil er det bare en greyhound som klarte å løpe fortere enn henne men ikke hvis hun løper sikk sakk faktisk. Hun er blanding av Mor:husky/buhund far:Ren border collie. Hun veier ca 20 kg tror eg og det er ikke 1gram fett på henne.

Anyways følte eg måtte skryte litt. :D

Lenke til kommentar

:o Jeg blir så provosert av dette at jeg orker ikke skrive svar på de engang.

For meg er det katter all the way. Kommer aldri til å skifte til hund siden jeg ikke liker de.

Offtopic er det lagt ned 10+ måser, xx antall spurv, 3 kråker, 2 rev, 1 hare, 1 oter, 3 røyskatter... Tør ikke tenke på hva som skjer om jeg treffer en elg ... Har holdt på å kjøre ned en rein.

Lenke til kommentar
Er svært få hunder du hører som bjeffer om natta, da er det somregel fra noen dårlige hundeeiere som ikke bryr seg... Finnes desverre noen av dem.

Det er bullshit. Har både mitt gamle og mitt nye nabolag fulle med både katter og hunder, og det er støtt hundene som bråker, og bjeffer om natta. Kanskje jeg hører ett og annet kattejammer i ny og ne, men det er et fåtall om gangen, og resten av nabolagets katter stemmer ikke i som hundene gjør, hvis en av dem først setter i gang. Har flere ganger gått forbi diverse hunder som er bundet utenfor butikken mens eier er inne og handler; maken til nestenoverfall skal man lete lenge etter.

Kem bryr seg om båndtvang anyways? Har kontroll over hunden nesten hele tiden og da eg vet at det kan bli stress så tar eg hun kjapt inn igjen og setter bånd på henne men dette gjelder bare hvis det er andre dominante tisper eller om det er katter OG folk som kan se at hunden løper etter katten. Eg går som oftest alltid med hunden løs og det er meget sjelden noen reagerer negativt da de ser at hunden holder seg i nærheten av meg og at den er interrisert i noe helt annet enn de.

JAHA JA. Det er typen din som er ansvarlige for at jeg gikk på trynet rett i asfalten fra sykkel i x antall km/t fordi en løsgående hund hoppa i hjulene mine! Og deretter har eier den frekkhet å skjelle ut meg for å ha kjørt på kjøteren hans... bikkja hadde sikkert et par brukne ribbein etter påkjørselen, og jeg var SÅ nær ved gi eier samme behandling; han ble rimelig fort stille da jeg bretta opp ermet.

Lenke til kommentar

Ka med posten min skjønte du ikke? Hunden min hopper ikke på folk MED MINDRE eg gir kommando om det. Hun driter i mennesker hun ikke kjenner og de ikke bryr seg om henne. Som valp løp hun etter en jogger og han sparket etter henne og hisset seg. Det var første gangen hun gjorde det og siste. For å si det sånn så kommer han trolig aldri til å sparke etter andre hunder igjen. jaja skal noen virkelig få meg til å klikke blir vel å skade hunden min.

Lenke til kommentar

Hva skjer?

Katter gir en god f i det meste. Det er det som er kult med dem! :woot:

Kan virke som hunde-eiere også gir en god f ! :grumpy: Ikke kult!

Provoserer meg at noen her skryter over hvor stor dødsmaskin bilen deres er for diverse dyr. Skal la være å kommentere det ytterligere.

Lenke til kommentar
Provoserer meg at noen her skryter over hvor stor dødsmaskin bilen deres er for diverse dyr. Skal la være å kommentere det ytterligere.

kan ikke si at jeg skryter, men da jeg skrev mitt innlegg her så leste jeg samtidig en artikkel om en som hadde smellt bilen i skien og gjort kameraten sin lam, og i tillegg total vraket bilen da han skulle svinge unna en katt.

Selv så hadde jeg ikke prøvd å unngå et så lite dyr i den farten hvis det kan gå utover personer og store verdier... Og som du kansje ser så skrev jeg også at jeg prøvde å unngå katta, men den løp etter lysene.. og da svinger jeg ikke ytterligere for å ta i grøfta... NO FUCKIN' WAY!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg er også et kattemenneske, men det vil ikke si at jeg ikke liker hunder :)

Hunder er greie de, men jeg ville aldri gått til annskaffelse av en selv.

Hadde en hund tidligere, men den spiste opp gulvbelegget i kjelleren og drev bare faenskap. Nå har jeg en katt, en norsk skogkatt, den er kosete, spiser lite, er leken og ødelegger ganske lite i forhold til en hund.

Katter er også kjappere i huet en bikkjer, tipper de fleste har hørt om hunder som har sprunget ut i veien etter pinner og blitt kjørt ihjel og sånn.

Lenke til kommentar

av og til når jeg sover med vinduet åpent hopper katten inn og koser litt med meg. om jeg ikke våkner legger den seg på dyna og såver. ganske søtt :)

har ingenting imot hunder heller , men det er mye mer slit med di.

utenkligt for meg og få en hund. kansje en uke men ikke mer

Lenke til kommentar

Pffft det har med eieren som sagt. Hunden min tygde litt i altan døren engang som VALP fordi eg glemte at han var der ute eller har han aldri ødlagt noe her i huset. Ikke bjeffer han heller. Vel han bjeffer litt om noen ringer på døren men that's it.

Hunder er best...aller aller best! :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...