Gå til innhold

Samsung lanserer nye mobiltelefoner 20. juni

Anbefalte innlegg

Aaargh. Så utrolig irriterende. Hadde i grunn bestemt meg for å bytte ut Note II med S4 nå, men nå kan det jo faktisk være at de annonser Note 3 på denne konferansen. Hva tror dere markedskjennere at sjansen for det er? Anser den for å være liten selv, men man vet jo aldri.

Har også Note II. Note III kommer sannsyligvis i høst, og litt senere til Norge. Tenkte å bytte da, eventuelt når den faller litt i pris, hvis jeg gidder. En venn av meg har s4 og jeg må si at skjermteknologien frister litt. Mye skarper, og MYE mindre refleksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leonis: da holder du den ikke helt rett.Angående de to første innleggene:- det er ikke spesielt sant.- det er jo, som du vet, en smakssak. Er veldig uenig selv feks.Klatten: det er jo fare for det. Så går det X måneder før den kommer i salg. Og X måneder med mulige forsinkelser.

Rett? Er det noe fasitsvar på hvordan man holder den? Man holder den som det passer selv i egen hånd. Ærlig talt ikke prøvd s4, men hadde det problemet på s3

Lenke til kommentar

Det er litt som om jeg skulle klage på Egon fordi de ikke serverer kald geiteballe med sursøt saus til indrefileten og nekter la meg spise i bikini bare fordi jeg liker spise biff slik.

Dette blir bare vås, det finnes ikke en rett måte å holde en telefon på som du later til å tro. Jeg har en S4 og jeg kommer borti tilbakeknappen *hele tiden* slik jeg av og til må holde den i hånden for å i det hele tatt kunne bruke den slik jeg vil. Grunnen til det er at knappene sitter altfor nærme ramma nederst; ser kanskje finere ut, er mindre brukervennelig Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ok, hvis du ikke vil kalle det "rett" kan vi kalle det "mer komfortabelt" kontra "absolutt ikke komfortabelt" hvis det blir lettere ordvalg for deg?

For eksempel hvis jeg holder en lumia 800 med baksiden mot øret og klager på plasseringen av telefonhøyttaleren.

Eller hvis jeg fester htc One på en fiskestang og lar den dingle tre meter foran meg og syntes skjermen er vanskelig å bruke fordi jeg er vant til å skrive på tastaturet med øreflippen.

Det er langt i fra plasseringen som er lite brukervennlig, det er enkelt og greit grepet ditt som er feilen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ok, nå blir det mer og mer useriøst, notert.

Grunnen til at touch-tastene er problematiske så nærme kanten er at man vanligvis ikke har stor nok hånd og lang nok tommel til å stødig holde og lett operere en så stor enhet med en hånd. Du har tydeligvis utviklet nye holdemåter som overskrider grunnleggende ergonomilover

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Så det faktum at maaaaaange folk lett klarer bruke telefonen uten å komme borti tilbakeknappen føler du bare er vås på linje med månelandingen?

Forstår ikke hvorfor du skal være så bastant på dette. Var ikke meningen å få deg til å føle deg som en retardert ape for å ikke være vant til å bruke telefonen, det er jo bare en vanesak liksom, ikke en genetisk feil.

Muligens jeg kan se hvor feilen ligger hvis du finner et bilde eller en video av hvordan du holder telefonen?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ok. Tenkte bare du kunne gi deg tips til hvordan bruke telefonen mindre problematisk.

Synd du tok det så ille opp.

Forskjellen fra å onehande en 42" TV og en S4 er relativt stor. Det ene lar seg ikke gjøre. Det andre gjør mange hver eneste dag.

Men med en så bastant og snever innstilling at du syntes det blir samme sak er det jo lite man kan hjelpe til med.

Edit: kan legge til at jeg ofte har problem med å trykke home fra nettleseren uten å aktivere en link helt nederst på skjermen mens jeg trykker home.

Dette er såklart en vanesak det og.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ja det er klart, det har skjedd meg og på alle slags telefoner. Men det har alltid vært noe jeg kunne unngått lett. Jeg er ikke engang nær de knappene på s4 normalt sett.

Ikke alltid at gode hensikter skjer i en dynamisk arbeidssammenheng ;)

a.k.a "shit happens"

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Kapasive knapper er like mye en forbannelse som de er en velsignelse, skal være enig at man må ha temmelig skrøpelig "teknikk" om man er nær de i hytt og pine til vanlig, men i landskapmodus så syntes jeg det er noe herk, da er jeg nesten dømt til å touche borti når telefonene blir større enn 4,2"... Gjør blant annet det å spille emulatorer til et herk.

Når det kommer til størrelse så tviler jeg på at "fjortisjenter" generelt klarer å beherske 4,5" store telefoner med enhåndsbruk helt uten problemer. Personlig så har jeg ikke verdens største problemer, og det er ikke sånn at det å bruke en 4,7-4,8" er en dramatisk affære, men hver bidige gang jeg skal skrive på tastaturet og må taste inn noe som er helt til venstre (Q, A, SHIFT, 123..) er jeg pent nødt til å supportere med hånd nummer to eller så føler jeg at telefonen sklir / vipper / faller ut av hånda eller at jeg rett og det er så klønete å nå frem at jeg uansett vil bomme på riktig tast i de fleste tilfeller.

Hvorvidt folk finner det irriterende å måtte supportere med en hånd nummer to i disse tilfellene eller ei er jo helt indiviudelt, og de som har litt større hender enn meg har sikkert ikke det samme problemet i det hele tatt. Men at folk skal kunne dra inn unge jenter, type fjortis og at disse behersker enhåndsbruk av 4,7"+ store telefoner helt uten problemer tviler jeg sterkt på. At mange har 4,7"+ store telefoner tviler jeg ikke på, men så har jo ikke folk i denne alderen et edruelig forhold til å velge produkter som nødvendigvis er spesielt praktiske, ei heller som de nødvendigvis klarer å beherske på noen god måte.

Men for all del, at enhåndsbruken skoleres tidlig er vell slettes ikke noen ulempe for oss av det motsatte kjønn :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ramguy: du har rett, husker jeg kom stadig borti ene knappen på s3 i landscape. På s4 er jeg ikke borti. Kan være design, kan være en endring av grepet. Det vet jeg faktisk ikke.

Landscape spilling holder jeg liksom... Hm... Vanskelig å forklare, men selve tommelleddet er hevet ganske langt opp fra skjermen, så de kapasitive knappene er ikke i fare for å treffes.

Ja jeg og får ikke heelt presist trykket q, a, shift, osv. Det går fint for all del, men er mer nøyaktig nærmere midten. Men det trenger jeg heller ikke, siden jeg bruker SwiftKey. Har ikke den der at den glir ut av hånden som du snakker om. Jeg tror rett og slett jeg holder telefonen veldig annerledes. Når jeg skal helt til venstre på tastaturet vinkles telefonen mot håndflaten min i en skarpere vinkel, bare. Si fra en standard 90-110 graders vinkel til rundt 70 grader or so.

Dette med fjortisjenter aner jeg ikke, men de er ikke akkurat normen i samfunnet heller =p. Så ja, små barn har såklart ikke samme mulighetene, er jo enig med det.

Poenget mitt er vel mer at mange folk kaster hendene i været og skylder på telefonens størrelse uten å engang ha prøvd å venne seg til hvordan bruke den.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er vel mer at mange folk kaster hendene i været og skylder på telefonens størrelse uten å engang ha prøvd å venne seg til hvordan bruke den.
Som Windows 8? Man kan venne seg til det meste, men det betyr ikke at det er til det beste. Kan ikke være vanskelig å ta inn over seg at forskjellige folk har ulike preferanser for mobilstørrelser og ulike fysiske forutsetninger for å betjene disse, noterer meg også at sportsbutikkene selger sykler, tennisracketer osv i ulike størrelser (ja, man kan faktisk få samme toppmodellen i ulike størrelser). Endret av mandela
Lenke til kommentar

Gode nyheter angående S4 Active (kilde Phonearena 30. mai):

This device will offer a 5 inch Super AMOLED display with resolution of 1080 x 1920 (FHD) which works out to a pixel density of 441ppi. The Qualcomm Snapdragon 600 processor CPU and the Adreno 320 GPU are both under the hood and 2GB of RAM is inside. 16GB of native storage is on board, and that is expandable with the use of the included microSD slot. Android 4.2.2 is pre-installed and the 2600mAh cell keeps the power on.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...