Ein23 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Hei, Jeg har en relativt rask laptop, med 6 gb minne. Med en gang den slås på er ca. 27 % minne i bruk. Da kjører skype, spotify, dropbox og chrome, som må være de tyngste programmene. Jeg kjører vanligvis 2-3 faner i chrome mens jeg hører på musikk fra spotify. Uten at jeg åpner andre programmer stiger prosentandelen til fysisk minne sakte men sikkert til 99 %. Jeg kan ikke forstå dette. Noen forslag? (Nå har jeg åpen 3 faner i chrome, men i oppgavebehandleren vises 9 prossesser på kanskje gjennomsnittlig 70 000 kB) Dersom jeg summerer minnet brukt i "Windows Oppgavebehandling" får jeg ikke 6 gigabyte, men dataen begynner å bi treig og lugger. En restart fikser det hele, men det tar ikke lang tid før den er oppe i 99 % igjen. Jeg har i følge Norton ingen viruser, og driver heller ikke å laster ned filmer, etc eller gjør andre ting som er typisk å få virus fra. Noen forslag? Takk Endret 27. mai 2013 av Ein23 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Prøv en annen browser enn Chrome og se om det samme skjer. Prøv med/uten Spotify og se om det forandrer noe. Last ned Process Explorer og kjør den - der får du mer detaljert info om hva som bruker minne. 1 Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ctrl-Alt-Delete -> Taskmananger/oppgavebehandler, så ser du hva som tar minne under Proesses/prosesser. Tipper du har en minnelekasje i en av appene. 1 Lenke til kommentar
Ein23 Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Takk! Fant synderen ved hjelp av process explorer. Det var WDFME.exe som brukte ca 4 000 000 K...... Et eller annet program som brukes av den eksterne harddisken min. Men det skal avinstalleres Det er en Acer forresten Endret 30. mai 2013 av Ein23 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå