L4ffen Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Hei, har hatt harddisken min i ca et år, og behandlet den svært pent, men nå får jeg plutselig ikke brukt den lenger. Problemet er at når jeg kobler til harddisken kan jeg ikke se innholdet, dvs harddisken kommer ikke opp under "Flyttbare lagringsmedier" på "Min datamaskin". Det som er rart, er at det ser ut som det er kontakt mellom pc'en og harddisken på alle måter: - Jeg hører et pling når den kobles til. - Lyset på harddisken slås på, noe som ofte indikerer at den funker. - Går jeg inn på Kontrollpanel -> Maskinvare og lyd -> Enheter og skrivere, kan jeg se harddisken, og gå inn på egenskapene, hvor det står at harddisken fungerer som den skal (se bilder). Har ikke funnet ut av det ved å google, men håper det er en enkel løsning på problemet, iom at alt ser ut til å fungere. EDIT: Ok, nå har jeg muligens funnet ut problemet (men ikke løsningen). Jeg kom på at jeg brukte harddisken på en MAC i starten (før jeg kjøpte Windows PC), og det viser seg at den egentlig ikke skal funke på Mac. Så jeg må antagelig ha gjort et eller annet for å få den til å funke på Mac (selv om jeg synes jeg husker at jeg ikke hadde noen problemer i starten, at jeg bare kunne koble den rett til Macen). Uansett så fikk jeg prøvd harddisken på Macen til en venn nå, og da funket alt helt fint. Så problemet er åpenbart at den ikke skal funke på både Windows og Mac samtidig. Noen som har løsningen på dette? Er det en enkel måte å gjøre den Windows-kompatibel istedet? Endret 8. juni 2013 av Zeph Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Først, den naturlige plassen for å sjekke problemer er Diskbehandling. Se min signatur. Mac bruker et filsystem (HFS) som Windows ikke kan lese. Tilsvarende så kan ikke Mac lese NTFS, som Windows bruker. Men begge kan bruke exFAT. Du må altså formatere disken til exFAT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå