Gå til innhold

Valg av tv *haster* UE65F6475 vs. UE55ES8005

Anbefalte innlegg

Heisan,

Ser på tv og har tenkt meg noe rundt 60 tommer.

Tenkt å bruke maks 20.000 kroner.

De som jeg står igjen med for øyeblikket er:

http://www.komplett....aspx?sku=777078

og

http://www.hardware....55es8005/108820

Så det er enten en 55 tommer 8 serie, 2012 modellen, eller en 65 tommer 6 serie, 2013? modellen.

Hva tenker dere, tips og råd?

Bildeforskjell osv??

Jeg sitter rundt 4 meter fra tven.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Det må du vurdere selv utifra plassbehov og avstand, har du liten plass og sitter noe nært så går du for den lille, dersom det er omvendt går du for den store. Budsjett er ikke en faktor ettersom du har råd til begge.

Lenke til kommentar

Tror nok fjordårets 8005 er er bedre, men jeg er ingen ekspert på området. En kamerat av meg har den i 65", og den har meget bra bildekvalitet.

Etter det jeg leser så virker det som Samsung har forbederet panelene veldig det siste året på de "billige" modellene?

Lenke til kommentar

Etter det jeg leser så virker det som Samsung har forbederet panelene veldig det siste året på de "billige" modellene?

Det stemmer nok, men tror fortsatt ikke årets billig modell kan måle seg med fjorårets toppmodell.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Fjordårets 8-serie er bedre bildemessig. 6-serien du ser på har 200 CMR, og ikke micro dimming. Fjordårets 8-serie har 800CMR og med micro dimming. Det vil si at 8-serien har glattere penere bevegelser, spesielt ved panoreringer og når ting skjer fort på skjermen, feks fotball. Og micro dimming gir TVn et ganske mye bedre sortnivå.

Vet ikke hvor interessert du er i det, men Smart-TV messig så har smartpanelet fått seg en overhaling siden i fjor, så det ser litt penere ut og fungerer litt glattere. Begge TVne har samme prosessor, så farten vil være omtrent lik.

Så da er det egentlig bare opp til deg, hvor pirkete du er på bildet.

Endret av Popcron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...