Dutch henry Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Er det noen som har oppskrifter på Coleslaw, så er jeg veldig på hugget for det. Det aller beste hadde vært å få Texburger sin, hvis noen har den, så er grillsesongen reddet. Tar i mot alle innspill. Ha en fin grillsommer! Henry Endret 27. mai 2013 av Hårek Fjernet reklame for egen blogg Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Du kan jo prøve denne? http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/craigs-coleslaw Har ikke testet den selv. Ellers var jeg usikker på om jeg turte å gå inn på bloggen din da jeg trodde den omhandlet dette Dutch oven @ Urban Dictionary. Lenke til kommentar
Dutch henry Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Du kan jo prøve denne? http://www.matprat.n...craigs-coleslaw Har ikke testet den selv. Ellers var jeg usikker på om jeg turte å gå inn på bloggen din da jeg trodde den omhandlet dette Dutch oven @ Urban Dictionary. He He, ja noen lurer på det. Jeg har prøvd Craig sin variant, den er god den, men jeg trenger litt flere å velge i. Tusen takk uansett! Ha en fin dag. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Coleslaw'en blir vesentlig bedre hvis du lager din egen majones. Jeg liker også å ha i fennikel eller stangselleri i. Grønne epler er også godt. Lenke til kommentar
Dutch henry Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Coleslaw'en blir vesentlig bedre hvis du lager din egen majones. Jeg liker også å ha i fennikel eller stangselleri i. Grønne epler er også godt. Har du en fast oppskrift du kan dele? Hørtes greit ut med fenikkel, kombinert med epler. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg beklager, men den "faste oppskriften" min er "prøv deg frem med ting du tror smaker godt".. Jeg varierer det også ut fra hva jeg griller, en feit svinenakke krever syrligere tilbehør enn en helgrillet oksefilet, for eksempel. Lenke til kommentar
Dutch henry Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Ok, jeg får variere litt. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Gjengir her en oppskrift fra boken "Digg - Feit i en fei". - Ha rikke forsøkt denne, men har forsøkt flere andre oppskrifter fra boken - og de har vært meget vellykket. 1/2 kålhode, evt halvparten rød og halvparten grønn - i strimler 1/2 rød løk i tynne skiver 1 gulrot, revet 2-3 ss valmuefrø Dressing: 1 eggeplomme 1 ts Coleman's sennepspulver litt kajennepepper 3 ss sukker 1 dl eplesidereddik (evt hvitvinseddik) 1 dl fløte litt salt Lag dressingen først. Rør sammen eggeplomme, sennepspulver, kajennepepper og sukker over vannbad. Ta bollen ut av vannbadet og visp inn eddiken litt av gangen uten varme. Sett bollen over vannbad igjen og visp inn fløten til sausen tykner. Avkjøl dressingen, og bland den med kål, løk, gulrot og valmuefrø. Lenke til kommentar
Dutch henry Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Supert! Ser morsom ut, takk skal du ha, vil prøve denne. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Er ikke så voldsom på tradisjonell coleslaw. Syns ofte det blir fett kjøtt med majones i coleslaw og majones i potetsalaten. Og smør på maiskolben. Pleier heller å lage en litt syrlig rødkålsalat, slik at det blir litt balanse i måltidet. Kjøp 1x Benriner mandolin. Still den på ca. 0.5-1mm. Kutt 1x rødkål med stilken kuttet bort, 1x rødløk, 3 stilker stangselleri, 2x granny smith med julienneblad og 1 pose tinte, frosne bringebær. Hell over en knert hvitvineddik, ca. 2ss sukker og salt etter smak. Rør sammen. La stå litt slik at sukkeret smelter og blander seg, og rør litt til. Justér med salt/sukker/eddik, og er best etter en times tid. Står den for lenge, bryter eddiken ned kålen og den blir bløt. Lenke til kommentar
Dutch henry Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Den var ny! Takker og bukker, her er det mange nye ting å ta tak i! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Forresten så går det an å lage coleslaw med rømme eller creme fraiche istedet for majones, så blir den en litt annen greie. (Da heter det kanskje ikke coleslaw lenger, men likevel ) Lenke til kommentar
Dutch henry Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Forresten så går det an å lage coleslaw med rømme eller creme fraiche istedet for majones, så blir den en litt annen greie. (Da heter det kanskje ikke coleslaw lenger, men likevel ) Det smaker sikkert godt det også, takk for innspill. Endret 30. mai 2013 av Dutch henry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå