Astrid E. Saltveit Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Hvorfor er det blitt sånn at når man i kommentarfeltet skriver flere punktum etter hverandre blir de to første til et spørsmålstegn - jeg bare spør Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) ................. Edit: Gjorde ikke hos meg Endret 27. mai 2013 av Keiko waits for alice Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Sitter du på et nettbrett? I såfall kan det være at det er den prøver å være litt for smart Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Hvorfor er det blitt sånn at når man i kommentarfeltet skriver flere punktum etter hverandre blir de to første til et spørsmålstegn - jeg bare spør Fordi de tre første punktumene blir gjort om i enkelte editorer til et enkelt tegn - "…", et tegn med tre prikker, og noen ganger går det bananas når spesialtegn som dette vises. Tilsvarende problematikk når bindestrek "-" gjøres om til lang bindestrek "–". Et fenomen man ofte ser for tekst redigert i Word. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 ................. Edit: Gjorde ikke hos meg Nei, ikke her i forumet - bare når jeg kommenterer bilder på BK-siden Sitter du på et nettbrett? I såfall kan det være at det er den prøver å være litt for smart Nei - jeg bruker bare stasjonær iMac, Safari nettleser. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Gjør de det da... Fordi de tre første punktumene blir gjort om i enkelte editorer til et enkelt tegn - "…", et tegn med tre prikker, og noen ganger går det bananas når spesialtegn som dette vises. Tilsvarende problematikk når bindestrek "-" gjøres om til lang bindestrek "–". Et fenomen man ofte ser for tekst redigert i Word. Fordi de tre første punktumene blir gjort om i enkelte editorer til et enkelt tegn - "…", et tegn med tre prikker, og noen ganger går det bananas når spesialtegn som dette vises. Tilsvarende problematikk når bindestrek "-" gjøres om til lang bindestrek "–". Et fenomen man ofte ser for tekst redigert i Word. Fordi de tre første punktumene blir gjort om i enkelte editorer til et enkelt tegn - "…", et tegn med tre prikker, og noen ganger går det bananas når spesialtegn som dette vises. Tilsvarende problematikk når bindestrek "-" gjøres om til lang bindestrek "–". Et fenomen man ofte ser for tekst redigert i Word. Takk for svaret! Hva betyr editor i denne sammenhengen? Jeg har aldri opplevd dette før, hverken her eller på andre nettsteder. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Fordi de tre første punktumene blir gjort om i enkelte editorer til et enkelt tegn - "…", et tegn med tre prikker, og noen ganger går det bananas når spesialtegn som dette vises. Tilsvarende problematikk når bindestrek "-" gjøres om til lang bindestrek "–". Et fenomen man ofte ser for tekst redigert i Word. Takk for svaret! Hva menes med editor i denne sammenhengen? Jeg har aldri opplevd dette før noe annet sted. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Takk for svaret! Hva menes med editor i denne sammenhengen? Jeg har aldri opplevd dette før noe annet sted. Det er det programmet du redigerer med - nok innebygd i nettleseren din - hvis det ikke er noe fancy javascript noe. Disse tegnene endres nok andre steder også - det er kombinasjonen av at de blir til spesialtegn og at noe går krøll i det disse spesialtegnene skal vises. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2013 Det er det programmet du redigerer med - nok innebygd i nettleseren din - hvis det ikke er noe fancy javascript noe. Disse tegnene endres nok andre steder også - det er kombinasjonen av at de blir til spesialtegn og at noe går krøll i det disse spesialtegnene skal vises. OK - det jo heldigvis ikke verre enn at jeg skal klare å leve med dette Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg