'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 HEI... Nå for noen dager siden registrerte jeg meg på home.no for at jeg kan legge ut forskjellige ting på den, sånn som bilder osv... Men for å få lagt ut disse forskjellige bilder og andre ting så må man jo ha et ftp program, det fikk jeg lasta ned.. Også skulle jeg jo prøve og connecte.. Jeg skrev:, Server or Url: ftp.home.no User name: ****** Password:****** og deretter trykkte jeg på connect. Da jeg gjorde det så kom det opp nede i høyre hjørne: RETRY ATTEMP ABORTED. Hva skal dette bety??? Jeg har prøvd opp til flere "hundrede" ganger, men til ingen nytte... Kan noen være så snill og hjelpe meg... Tusen tusen takk for all hjelp på forhånd :-) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ftp.home.no funket aldri hos meg heller ... ... bruk www.start.no i stedenfor!!! Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Ftp.home.no funket aldri hos meg heller ...... bruk www.start.no i stedenfor!!! OK da gjør jeg det isteden Men koster det noe.. man får jo noe tilsendt i posten ikke sant(når man registrerer seg) ???? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 10 kr. pr SMS (engangspeløp) ... Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 10 kr. pr SMS (engangspeløp) ... Jeg skal ikke ha SMS greier... Jeg skal lage en hjemmeside via start.no sitt medlemskap, det står at man får 30 MB på hjemmesiden. Altså: Gratis hjemmesider Eget hjemmesideområde på opptil 30 mb Integrert med Frontpage Enkel adresse: home.no.net/brukernavn/ Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Altså: Koster det noe å registrere seg på START.NO???? Vårt gratis medlemskap gir deg en rekke fordeler: Internett uten abonnementsavgift 10 unike e-postadresser (f.eks. [email protected]) Ny og forbedret e-postleser med opptil 30Mb lagringsplass Opptil 30 Mb serverplass til din egen hjemmeside Skift passord, endre profil m.m. med Min Profil Lagre bokmerker slik at du alltid har tilgang til dem Tilgang til vår unike spilltjeneste Tilgang til flere spennende tjenester på Start.no og Dagbladet.no Lurte også på hva det dere Internett uten abonnementsavgift er... Koster det noe eller er alt som følger med registreringen gratis???? Får man noe i posten??? Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ja, men du MÅ betale kr 10 via SMS for å få tilgang til FTP`en din. Fordi start sitt webområde ble utnyttet av et utenlands firma for å lagre tingene sine på webben til start. Derfor tar dei no kr 10 for å kunne koble til via FTP slik er det bare Men les på start.no .. det står hvordan du skal gjøre det en plass der! Dersom dette ikke funker , kan du kanskje teste å skru av "brannmuren" din dersom du har ! :-? GL! Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Prøv ftp.powertech.no Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 ja, men du MÅ betale kr 10 via SMS for å få tilgang til FTP`en din. Fordi start sitt webområde ble utnyttet av et utenlands firma for å lagre tingene sine på webben til start. Derfor tar dei no kr 10 for å kunne koble til via FTP slik er det bare Men les på start.no .. det står hvordan du skal gjøre det en plass der! Dersom dette ikke funker , kan du kanskje teste å skru av "brannmuren" din dersom du har ! :-? GL! Tusen takk... Ps: Der sa du noe med barnnmuren.. det har jeg,, sikkert den som lager krøll.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Sikkert ikke ... ftp.home.no suger bare ... Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Sikkert ikke ... ftp.home.no suger bare ... Nix, det har ikke noe med brannmuren og gjøre... sukk. Kjenner mange som har fått det til.. Hva kan jeg gjør for å få det til å virke??? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har ikke problemer med å komme inn på ftp'en til home.no, så jeg tipper problemet ligger hos deg, 'dharma_boy'. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har ikke problemer med å komme inn på ftp'en til home.no, så jeg tipper problemet ligger hos deg, 'dharma_boy'. Ok,, kansje jeg skal bruke et annet Ftp program da.. :wink: Hvilket bruker du da?? Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 kan jo bare bruke det som er integrert i både XP og 2k. Utrulig enkelt: "my network places" og "add a network place". I wizarden skriv du "]http://home.no.net/username Så er det bare drag and drop PS: Eg og hadde problem med home.no. Bytta derfor til home.no.net Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvilket bruker du da??Jeg har testet med Cuteftp, Flashfxp, ncftp og dos-klienten som følger med Windows, og alle funker fint. Take your pick Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 bruk dos-klienten ftp som følger med OS. Gå i dos -> skriv ftp -> connect ftp.home.no osv.... Edit: Blei jo svart dette når jeg skrev svaret Lenke til kommentar
marius2004 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har selv brukt home.no i over et år, og alle mine områder som jeg aktiverte den gang, fungerer. Men grunnen til at du ikke klarer å logge deg på er fordi du har registrert "adressen" din etter Mai måned. Gutta som styrer HOME.NO har rett og slett ikke gjort jobben sin med å oppdatere hele nettverket sitt. Og derfor virker det ikke START.NO er ikke å anbefale, hvis ikke du ønsker å bruke en dag på opplasting fra telefonlinja da! LYKKE TIL VIDERE....DET ER BARE Å VENTE! Lenke til kommentar
marius2004 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 HER ER SVARET!!!_------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Jeg har selv brukt home.no i over et år, og alle mine områder som jeg aktiverte den gang, fungerer. Men grunnen til at du ikke klarer å logge deg på er fordi du har registrert "adressen" din etter Mai måned. Gutta som styrer HOME.NO har rett og slett ikke gjort jobben sin med å oppdatere hele nettverket sitt. Og derfor virker det ikke START.NO er ikke å anbefale, hvis ikke du ønsker å bruke en dag på opplasting fra telefonlinja da! LYKKE TIL VIDERE....DET ER BARE Å VENTE! Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har funnet feilen for håpentlig vis.. Jeg har glemt å gjøre er å: For å aktivisere kontoen din, må du først logge deg inn på:********* Kontoen din vil IKKE virke før dette er gjort Her er feilen Men det som er problemet nå er at jeg ikke greier å aktivere denne... Når jeg går inn på linken jeg har fått av home.no så står det: E-postmeldingen er inaktiv, og koblingen har blitt inaktiv. Hvis du vil bruke koblingen, lukker du dette vinduet og går tilbake til MSN Hotmail -meldingen. Klikk deretter på leserens oppdateringsknapp eller lukk meldingen og åpne den på nytt Men dette greier jeg ikke :x Noen som vet hva jeg må gjøre?????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå