ErikAuranaune Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Hei! Så jeg har laget en nettleser, men har et lite problem.. Jeg har en kode hvor jeg skal lagre log til en .xml fil når jeg trykker på "Go" knappen for å navigere til linken i adress baren: urlBox er adress baren! Information info = new Information(); info.HistoryData = urlBox.Text; SaveXML.SaveData(info, "history.xml"); Her er SaveXML.cs: public static void SaveData(object obj, string filename) { XmlSerializer sr = new XmlSerializer(obj.GetType()); TextWriter writer = new StreamWriter(filename); sr.Serialize(writer, obj); writer.Close(); } or Information.cs: public string HistoryData { get { return historyData; } set { historyData = value; } } problemet er at når den skal lagre loggen, lagres bare den linken jeg er på.. Den legger ikke til flere "linjer" i xml dokumentet... Hvordan kan jeg fikse dette? Si ifra hvis jeg må legge ut flere koder -Takk på forhånd! :-) Endret 27. mai 2013 av ErikAuranaune Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvorfor skal du lagre det som XML engang? XML er et uegnet loggformat da det krever avslutningstagger. Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Hvorfor skal du lagre det som XML engang? XML er et uegnet loggformat da det krever avslutningstagger. Hvordan skal jeg da gjøre det for å save/load history? :-) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvordan skal jeg da gjøre det for å save/load history? :-) Du lagrer bare en linje med tekst uansett, så hvorfor ikke System.IO.File.AppendAllText("history.txt", historielinje + Environment.NewLine)? Du kan da lese tilbake alle linjene med histore med System.IO.File.ReadAllLines("history,txt"). Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Du lagrer bare en linje med tekst uansett, så hvorfor ikke System.IO.File.AppendAllText("history.txt", historielinje + Environment.NewLine)? Du kan da lese tilbake alle linjene med histore med System.IO.File.ReadAllLines("history,txt"). ohh, takk! :-) Hvordan loader jeg det inn i urlBox.Items ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 I sin enkleste form: urlBox.Items.AddRange(System.IO.File.ReadAllLines("history.txt").ToArray()) Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 I sin enkleste form: urlBox.Items.AddRange(System.IO.File.ReadAllLines("history.txt").ToArray()) Tusen takk! :-) Problemet er bare det at i history.txt, lagres det som: google.com, Items.Count: 1 google.com, Items.Count: 2 osv.. Hvorfor lagres det ikke som bare google.com ? Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hva er det du gjør når du forsøker å lagre det? I denne delen: System.IO.File.AppendAllText( "history.txt", historielinje + Environment.NewLine ) Hva putter du inn i historielinje? Hvis du setter den til urlBox.Text, for eksempel, burde ikke det du beskriver skje. Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Hva er det du gjør når du forsøker å lagre det? I denne delen: System.IO.File.AppendAllText( "history.txt", historielinje + Environment.NewLine ) Hva putter du inn i historielinje? Hvis du setter den til urlBox.Text, for eksempel, burde ikke det du beskriver skje. Ahh, jeg fant det ut! Haha.. Jeg glemte .text bak urlBox :-) Tusen takk for at dere tok dere tiden til å hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå