Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda CX-5 vs Opel Mokka


Anbefalte innlegg

Her er jeg virkelig på en annen del av forumet! Haha, bil, hadde aldri trodd jeg kom til å poste et innlegg om bil.

 

Men uansett, jeg og kona snakker om ny bil. Hun har hatt lappen i ca 18 år, jeg har snart kjørt opp. Sier litt om hvor lite jeg kan om bil.

 

Fra før har hun en liten nett Nissan Micra 2009-modell og vi snakker om å selge denne før den er verdt ingenting. Og for min del så liker jeg SUVer, mest pga høyden og følelsen av trygghet. Jeg er ingen råkjører, men synes det er greit at bilen har litt trøkk dersom det skulle være nødvendig.

 

Så vi har sett på Nissan Juke, Nissan Juke Nismo, Quashkai og Opel Mokka. Eller det vil si, hun har sett på disse. Og har kanskje kommet frem til at Opel Mokka er den som er mest sannsynlig for henne.

 

Jeg har sett på én bil og det er Mazda CX-5. Synes denne virkelig virker som en solid bil. Tøff ser den også ut. Samt er stor nok til når familien utvides med barn. Men så er jo prisen høyere også. Og tester viser jo forskjellene mellom disse. Men jeg har jo strengt tatt aldri hatt lappen, før nå snart og ingen av bor i bilen lissom. Vi bor i byen og kjører kanskje ocationally utover til landet for å besøke faren min. Og en snartur til Sverige nå og da.

 

Alt tatt i betraktning er kanskje Mazdaen litt overkill?

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Skoda Yeti er beyond fugly :p

Jeg vil anbefale å styre unna SUV.

Suv er oppskrytt, og gir elendige kjøregenskaper.

Egentlig driter vi litt i akkurat det. For vår del er det plass, god sittehøyde, sikkerhet og komfort som det viktigste.

Skal dere ha bilen i over 3-4år vil jeg anbefale CX-5, ikke like dyre servicer/deler som nissan og overlegen kvalitet over Mokkaen.

Men så er prisen langt høyere også. Hva med en mellomting? Som f. eks Ford Kuga?

Lenke til kommentar

Har hatt noen biler og kjører nå SUV, Ford Kuga.

SUV er/var helt perfekt for oss, men vi fikk barn for litt siden og ser at plassmessig er det litt utfordring. Barnevogna tar hele bagasjerommet, og da må vi ha bikkja i setet. Uansett, så er jeg storfornøyd med Kuga, komfort og kjøreegenskaper er supert. Overraskende sporty, egentlig.

Lenke til kommentar

 

Egentlig driter vi litt i akkurat det. For vår del er det plass, god sittehøyde, sikkerhet og komfort som det viktigste.

 

Men så er prisen langt høyere også. Hva med en mellomting? Som f. eks Ford Kuga?

 

 

La meg se om jeg har forstått..

Dere er ute etter god plass, og vurderer en microbil på stylter..?

Lenke til kommentar

Jeg har sett på én bil og det er Mazda CX-5. Synes denne virkelig virker som en solid bil. Tøff ser den også ut. Samt er stor nok til når familien utvides med barn. Men så er jo prisen høyere også. Og tester viser jo forskjellene mellom disse. Men jeg har jo strengt tatt aldri hatt lappen, før nå snart og ingen av bor i bilen lissom. Vi bor i byen og kjører kanskje ocationally utover til landet for å besøke faren min. Og en snartur til Sverige nå og da.

 

Alt tatt i betraktning er kanskje Mazdaen litt overkill?

 

Som die-hard Mazda eier kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale Mazda CX-5. Den får strålende kritikker av hele den europeiske motorpressen, og dette gjenspeiler seg i salgstallene, da Mazda har økt salget sitt med 300% etter at den ble lansert.

 

Ta gjerne en titt innom www.mazda-ogn.org og sjekk ut noen av diskusjonene der. Vi har hatt en merkbar økning i aktivitet siden i høst, og størsteparten av disse er nye CX-5 eiere, samt en del Mazda 6.

 

Men som du sier, den er tøff, og bedre å kjøre enn mange av konkurentene.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

La meg se om jeg har forstått..

Dere er ute etter god plass, og vurderer en microbil på stylter..?

 

Bagasjeplass har du rett, men beinplass er fint for meg som er 190.

Snylter som snakker om stylter er bare vissvass. Det er selvfølgelig ingen sportsbil.

Lenke til kommentar

Bagasjeplass har du rett, men beinplass er fint for meg som er 190.

Snylter som snakker om stylter er bare vissvass. Det er selvfølgelig ingen sportsbil.

 

Jeg er enda noen cm høyere, og har ikke funnet meg tilrette i en eneste SUV hittil.

Jeg endte opp med en romslig stasjonsvogn ved sist bytte.

 

Et annet problem i de fleste biler er innvendig takhøyde, som regel er den for dårlig i disse miniatyrene på stylter.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Er stor forskjell på folk uansett.

Jeg er bare 193 men jeg dunker opp i taket på de fleste biler.

Har en kamerat som er 197 og dunker ikke opp i samme biler som meg.

Han er lengre i beina, jeg er lengre i ryggen.

 

Så man skal ikke være for bastant :)

Ford Kuga hadde jeg, kjøpte ny i 2009, hadde den til i fjor hvor jeg kjøpte meg ny A6.

Den var god å kjøre, greit bagasjerom, og fin høyde i taket (hadde panorama glasstak).

Kjører mer som vanlig bil en SUV, noe som blir poengtert i de fleste tester.

 

Når det gjelder Mokka og Mazzen så skal jeg ikke skryte på meg at jeg har testet noen av de, bare myst inn vinduet på Mazzen, og den hadde (så vidt jeg kunne se) bra størrelse på bagasjerommet og grei takhøyde.

 

Jeg ville uansett ha anbefalt at dere prøver, og spesielt at du prøver som er høyest, forskjellige biler før dere kjøper :)

Lenke til kommentar

Du vet de knappene / spakene på setene? De er ikke til pynt.

 

Jeg har (nesten) alltid setet på laveste innstilling av sitteputa, rattet er som regel så langt mot meg som mulig.

 

Ford Kuga hadde jeg, kjøpte ny i 2009, hadde den til i fjor hvor jeg kjøpte meg ny A6.

Den var god å kjøre, greit bagasjerom, og fin høyde i taket (hadde panorama glasstak).

Kjører mer som vanlig bil en SUV, noe som blir poengtert i de fleste tester.

 

Selv om den kjører mer som en personbil enn mange SUVer er det en bil med et alt for høyt tyngdepunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...