Kurt Lekanger Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Vi har testet Huawei og NetComs toppmodell.Test: Denne 4G-ruteren støtter de høyeste hastighetene Lenke til kommentar
paaland Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Kan nevne at du får denne routeren av Netcom for kr 1 om du binder deg for et år på et av deres mobile bredbåndsabonnement. Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Whaat? 1278,- på nett? Denne koster 999,- uten abonnement hos NetCom butikkene. Og 1,- for XL abo, 199,- for L, 499,- M og 799,- for S. Når ble fysiske butikker billigere enn nettbutikker? :S Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg leser på nett at den skal ha TS-9 kontakt for ekstern antenne. Jeg ser det er ett hvitt sirkulært deksel ved siden av microsd porten. Er kontakten tilgjengelig under dette? Ang hastighet: Hva slags wi-fi hastighet får dere mellom router og pc/mobil? Jeg vil tro at det kan bli en flaskehals når mobilnettet etterhvert støtter 100 og 150Mbit/s.. Jeg har selv forrige modell, Huawei E589 4G (som fungerer veldig bra), bruker ekstern antenne når jeg er i mindre sentrale strøk, det hjelper faktisk en del på signalet. Pleier også å ha den med meg på utenlandsreiser, med bruk av lokale sim kort/kontantkort for data, veldig praktisk på tur! Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg leser på nett at den skal ha TS-9 kontakt for ekstern antenne. Jeg ser det er ett hvitt sirkulært deksel ved siden av microsd porten. Er kontakten tilgjengelig under dette?Ang hastighet: Hva slags wi-fi hastighet får dere mellom router og pc/mobil? Jeg vil tro at det kan bli en flaskehals når mobilnettet etterhvert støtter 100 og 150Mbit/s..Jeg har selv forrige modell, Huawei E589 4G (som fungerer veldig bra), bruker ekstern antenne når jeg er i mindre sentrale strøk, det hjelper faktisk en del på signalet. Pleier også å ha den med meg på utenlandsreiser, med bruk av lokale sim kort/kontantkort for data, veldig praktisk på tur! Antenne sitter på den andre siden av ruteren, under dekselet til høyre på dette bildet: http://img.gfx.no/1164/1164231/Huawei%20E5776%20-%20foran.jpg Ser at "connection speed" mot min MacBook Pro er 130-145 Mbps når ruteren står rett ved siden av. Men det er jo teoretiske hastigheter, selvfølgelig. Og selv om mobilnettene støtter 100 (eller 150) Mbps, får du neppe i nærheten av disse hastighetene i praksis - dermed tror jeg ikke wifi-hastigheten mellom ruter og PC kommer til å bli en flaskehals. Lenke til kommentar
johnsen87 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Denne TS9- inngangen.. Hvor får man kjøpt ekstern antenne som passer til den? Finner bare masser av overganger til andre type ledninger når jeg googler Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Denne TS9- inngangen.. Hvor får man kjøpt ekstern antenne som passer til den? Finner bare masser av overganger til andre type ledninger når jeg googler Fant et lite utvalg antenner hos Dustin: http://www.dustinhome.no/xgroup/26377/antenner-forsterkere/ Mulig denne kan gjøre nytten? http://www.dustinhome.no/product/5010641350/panorama-portabel-4g-3g-2g-antenne-med-sma-kontakt/#intcmp=searchProvider_dacsa (har ikke dobbeltsjekket at den passer, så sjekk litt ekstra før du evt. bestiller. :-) ) Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Som mange andre skriver så knuser NetCom nettbutikkene på denne! Både med og uten binding Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Denne TS9- inngangen.. Hvor får man kjøpt ekstern antenne som passer til den? Finner bare masser av overganger til andre type ledninger når jeg googler Jeg har kjøpt det meste på ebay, først en overgang fra TS-9 til FME male (som mange antenner bruker), og en Wilson antenne. Søk etter 'wilson 301113' el 'wilson 301103' så har du et par kurante antennealternativer. Disse har magnetfot slik at du kan sette den på biltak etc, i tillegg så kan du også kjøpe en sugekopp for for montering i vindu - 'wilson 901128'. Endret 28. mai 2013 av Spectre Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Antenne sitter på den andre siden av ruteren, under dekselet til høyre på dette bildet: http://img.gfx.no/11...20-%20foran.jpg Ser at "connection speed" mot min MacBook Pro er 130-145 Mbps når ruteren står rett ved siden av. Men det er jo teoretiske hastigheter, selvfølgelig. Og selv om mobilnettene støtter 100 (eller 150) Mbps, får du neppe i nærheten av disse hastighetene i praksis - dermed tror jeg ikke wifi-hastigheten mellom ruter og PC kommer til å bli en flaskehals. Om jeg husker riktig så ser jeg kun 60-70Mbit/s på Wi-Fi oppkoblingen mot min E589, men som du sier, det er nok ikke noe problem i praksis. Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Koster 1199 inkl frakt hos Chess.no sin Nettbutikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg