Gå til innhold

Forestilte du deg at du var på Utøya og klarte å overmanne terroristen?


Loff1

  

106 stemmer

  1. 1. I kjølvannet av 22. juli-hendelsen, hadde du en fantasi om at du selv var på Utøya og klarte å overmanne terroristen?

    • Ja.
      59
    • Nei.
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det rart? Jeg hadde mange tanker rundt det som skjedde, og det er vel normalt å sette ord på tanker.

 

Fordi, ut av respekt for andre mennesker er det ikke alle følelser man bør omsette til ord.

Det er det som kalles å holde ting inni seg der det er nødvendig, eller sålenge det skulle være nødvendig. - Av respekt, og ikke fordi det er noen skrevne regler om det. Men pga respekt og ens ansikt utad...

 

I tilfelle jeg må dumme dette ned for at du skal forstå siden du i utgangspunktet IKKE forstår; hvis du er sammen med en søt og pen jente, forteller du henne ikke at hun ser feit og stygg ut etter at hun har lagt på seg under et eventuelt svangerskap du har vært med å bidra til. Du mener eller føler det kanskje, men holder det inni deg pga respekt og for å ikke såre. Når dette så går over kan man jo kanskje prate litt om det i ettertid for da er man ikke lengre sårbar siden man ikke er i den situasjonen.

 

Det vil ta 10 år (psykologisk påvist) før pårørende fra 22. Juli vil klare å forholde seg til meninger/tanker/hendelser fra den dagen uten å kjenne psykiske og fysiske vondter.

 

Burde være enkelt å skjønne mener nå jeg :hrm:

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Om jeg kjenner han? Komplett retard du eller? Det har florert av nyheter og bilder av han på nett etter hendelsen, og har sett en drøss av bilder av han. Du er kanskje ikke kompetent nok til å skille mellom psykisk og fysisk?

 

Ser du kjenner meg også, ja? Nei, jeg er ikke komplett retard. Ingen grunn til personangrep og sure miner, takk. Har du kilder på at mannen var en pingle rent fysisk sett? Grunngi dine påstander, Syretrynet.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Ser du kjenner meg også, ja? Nei, jeg er ikke komplett retard. Ingen grunn til personangrep og sure miner, takk. Har du kilder på at mannen var en pingle rent fysisk sett? Grunngi dine påstander, Syretrynet.

 

Nei nå må du gi deg.

 

Her tar jeg side med syretrynet, noe jeg tror de fleste gjør.

 

Du trekker falske konklusjoner basert totalt fundamentløs grunn, og tror du rettferdiggjør dem ved å formulere dem som et spørsmål.

 

Hvis DU ikke klarer å SE med dine egne øyne at han ikke var en særlig biff kar er det DU som står igjen som en taper når du prøver å helle bensin på et bål bare fordi andre klarer å se noe du ikke klarer. Jess altså...

 

Hva om en ekstremt feit mann labber langs gaten og du hører noe kommentere til en annen at han er feit? Er det slik at du krever kilder av dem som mener det bare fordi vekten hans enda ikke er vitenskapelig verifisert?

 

PS: Så du hva jeg gjorde der? Jeg kalte deg dum, indirekte, slik du gjør med andre. Jeg utnyttet bare din egen hersemetode som går ut på å stille idiotiske spørsmål uten sammenheng eller rot i virkeligheten (basert på tidligere ytringer) for å få andre til å virke dumme eller uviten.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei nå må du gi deg.

 

Her tar jeg side med syretrynet, noe jeg tror de fleste gjør.

 

Du trekker falske konklusjoner basert totalt fundamentløs grunn, og tror du rettferdiggjør dem ved å formulere dem som et spørsmål.

 

Hvis DU ikke klarer å SE med dine egne øyne at han ikke var en særlig biff kar er det DU som står igjen som en taper når du prøver å helle bensin på et bål bare fordi andre klarer å se noe du ikke klarer. Jess altså...

 

Hva om en ekstremt feit mann labber langs gaten og du hører noe kommentere til en annen at han er feit? Er det slik at du krever kilder av dem som mener det bare fordi vekten hans enda ikke er vitenskapelig verifisert?

 

PS: Så du hva jeg gjorde der? Jeg kalte deg dum, indirekte. Jeg utnyttet bare din egen hersemetode som går ut på å stille idiotiske spørsmål uten sammenheng eller rot i virkeligheten for å få andre til å virke dumme eller uviten.

 

Ouch! Jeg så hva du gjorde, ja. Det var ikke meningen å få Syretrynet til å virke dum eller uviten. Beklager og legger meg flat. Burde kanskje formulert litt anderledes.

 

Ikke misforstå meg, jeg prøver ikke å forsvare ABB, men i mine øyner så han faktisk fysisk sterk ut. Tror ikke at jeg hadde klart å tatt ham.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Ingen problem sålenge man kan være ydmyk om noe i ettertid :)

 

Jeg var selv altfor krass i mitt innlegg ser jeg. Så jeg beklager jeg også :)

 

Alt er selvfølgelig relativt. Selv er jeg ganske sterk og vil påstå at jeg hadde klart kastet ABB i bakken uten store problemer. En bokstavelig talt pingle er han dog ikke, det kan jeg være helt enig i. Men ja, selvfølgelig, alt avhenger av en selv og hva man selv er kapabel til så jeg legger meg flat jeg også. Om du mener han ikke er en pingle og syretrynet mener det så har dere begge rett siden alt igrunn er relativt og ikke minst subjektivt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...