Tfosheim Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ALi med AMD64-brikkesett Uten minnekontroller, har sør- og nordside blitt samme brikke i ALi sitt nye brikkesett, som også får integrert Serial-ATA 150. Les artikkelen her Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Noen som vet en ca. pris på det?? (gjerne i forhold til andre produsenter) Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Noen som vet om denne pressekonferansen blir streamet på nettet? Sånn som Apple pleier å gjøre med sine lanseringer. swanky Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg haaper det vil gaa bra for Ali. Jeg syntes man hoerer svert lite ifra dem for tiden, det er jo ofte vi hoerer om nForce og Via , men ikke mye ifra Ali-fronten. Haaper det har klart aa skyte solv-fuglen med litt flere ting intrigrert i brikken enn det de andre har gjort. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Noen som vet en ca. pris på det?? (gjerne i forhold til andre produsenter) Det mest interessante blir kanskje prisen på ALi M1689, som i følge X-bit labs kan bli svært lav. Brikkesett bruker generellt å koste rundt 30-40 US$ (nord+sør side) Hvis dette skal bli veldig billig vil jeg tippe 30$. Prisene er ved kjøp av 10.000 stk eller mer. Men dette er vel ikke interresant med mindre du skal sette i gang med hovedkort-fabrikk. Prisene på ferdige ALi-hovedkort tipper jeg blir omentrent som for dagens Nforce2, altså 800-1200kr her i norge. Nforce3 150 tipper eg blir litt dyrere i starten, sansynligvis rundt 1100-1600 kr. Noen som vet om denne pressekonferansen blir streamet på nettet? Sånn som Apple pleier å gjøre med sine lanseringer. Jepp, AMD skal streame den fra kl 19.00 norsk tid. Lenke til kommentar
CreeVal Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) sitter her å prøver å fikse lyden på en eldre maskin med ALi chipset...Liten framgang egentlig... Endret 22. februar 2004 av CreeVal Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Dette ALi-chipsettet hadde jeg nesten helt glemt. Noen som vet hvorfor det har drøyd 5 måneder uten at noen har sett noe til det? Håper det kommer når Scoket 939 kommer og at det har PCI/AGP-lås, "1000" HT-buss, integrert S-ATA med støtte for native command queing, og annet snacks. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Dette ALi-chipsettet hadde jeg nesten helt glemt. Noen som vet hvorfor det har drøyd 5 måneder uten at noen har sett noe til det? Håper det kommer når Scoket 939 kommer og at det har PCI/AGP-lås, "1000" HT-buss, integrert S-ATA med støtte for native command queing, og annet snacks. Ja, det skyldes vel at ALi ikke har lykkes å selge brikkesettet til så mange hovedkort-produsenter. Eneste unntaket er SOYO som i all stillhet har kommet ut med sitt Athlon 64-hovedkort med ALI M1687-brikkesett (og AMD-8151 AGP-kontroller), SY-K8USA Dragon Ultra Black Label: http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=274 Som selges i Norge av Multicom: http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=4 ALi kommer snart med M1689-brikkesettet for sokkel 939-hovedkort: http://www.ali.com.tw/eng/products/product...l.php?pserno=57 Men ALi må nok regne med kraftig konkurranse fra VIA og NVIDIA, samt SiS. AMD sitt eget AMD-8000 brikkesett finnes foreløpig bare for sokkel 940-hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå