Gå til innhold

tips til In-ear monitors - ca. 1000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kikker rundt på nettet etter in-ear monitors med utskiftbare propper. Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hva som finnes der ute av gode valg.

Jeg er på utkikk etter noen propper som er relativt nøytrale og som selvfølgelig skal gi god lyd for pengene.

Til nå har jeg sett på Sony XBA 2 som egentlig virker kurante, men etter det jeg leser så er det en del delte meninger om de. Prisen i Norge på ca 1200,- virker noe i overkant for hva de er verdt, har sett de på Ebay til $70 og Amazon til 60£

HiFiMAN RE-400 har jeg så vidt lest litt bra om, men de er ikke like enkle å få tak i i Norge virker det som. Norske priser er heller ikke lett å finne for dem. Skal ta kontakt med forhandleren.

 

Noen tips for gode valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shure SE315 er jo en mulighet om du ikke forventer deg spesielt mye bass.

 

XBA hos Sony står vel for ekstra bass, så jeg vet ikke helt hvorvidt noen av modellene i denne serien kan kalles nøytrale.

 

Klipsch X10i er blant proppene som har fått bra tilbakemeldinger. Jeg personlig er ikke en tilhenger av Klipsch sine ovale endestykker, men det virker som at ganske mange er uenige med meg på dette punktet. Liker man dem ikke så kan man vel alltid få bestilt noe andre endestykker fra ComplyFoam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shure SE315 er jo en mulighet om du ikke forventer deg spesielt mye bass.

 

XBA hos Sony står vel for ekstra bass, så jeg vet ikke helt hvorvidt noen av modellene i denne serien kan kalles nøytrale.

 

Klipsch X10i er blant proppene som har fått bra tilbakemeldinger. Jeg personlig er ikke en tilhenger av Klipsch sine ovale endestykker, men det virker som at ganske mange er uenige med meg på dette punktet. Liker man dem ikke så kan man vel alltid få bestilt noe andre endestykker fra ComplyFoam.

Takk.

 

Jeg har forstått det som at XBA 2 har relativt nøytral bass, kanskje en smule over.

Uansett, jo mer jeg leser om HiFiMAN RE-400, jo mer overbevist blir jeg om at de er det bedte valget i prisklassen for meg, selvom X10i virker veldig interessante.

 

Takk igjen for tips. Sjekka ut ComplyFoam, og det virker som et bra alternativ hvis det viser seg at (de få) tuppene ikke passer.

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

ComplyFoam er myke og behagelige, men mine ble ganske ubrukelige etter at jeg vasket dem. Om du kjøper noe derfra så anbefaler jeg å bestille en pakke med flere ulike størrelser for å finne den som passer best og i neste omgang kjøpe et større parti av den størrelsen du likte for å ikke betale frakt flere ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...