KevChi Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Hei, Sitter her med et modem fra telenor Zyxel p2812 og har bredbåndstelefon. Dekningen til modemet er ikke den beste, så jeg prøver å få koblet modemet opp til en router. Dette har jeg prøvd en del ganger, jeg har prøvd å bridge, men da virker ikke bredbåndstelefonen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Takk på forhånd!! Endret 26. mai 2013 av KevChi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Det du kan gjøre er å bruke trådløsrouter som aksesspunkt. Da slipper du å konfigurere noe i Zyxel. Du finner tips om oppsett i signaturen min (nettverkstips). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Du skal kjøpe en ganske bra router for at dekningen på trådløs skal bli bedre enn P2812. Jeg har satt min i bridge mode (bruker ikke IPT), men har dårligere dekning med min ASUS RT-N56U enn jeg hadde da jeg kjørte WiFi fra Zyxel'en. 5 GHz og mindre forstyrrelser fra naboer gjør at streaming likevel går bedre enn før. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Det er kanskje like greit å sette opp et ekstra aksesspunkt (i tillegg til trådløst routermodem) eller en repeater. Spørs hvor mye hastighet man behøver. Endret 27. mai 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg har løst dette midlertidig ved å flytte router unna modem med PowerLine. På sikt kommer jeg til å kable om eller gå over til internett fra kabel-TV-leverandør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå