kalleklovn12 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Da kommer snart GTX 770 i hyllene. Her er de offisielle spesifikasjonene: http://videocardz.co...770-performance Kortet er 15% svakere enn GTX 780 og 9% sterkere enn AMD Radeon 7970 GHZ Edition. Endret 26. mai 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hvis det er riktig at AMD ikke kommer med ny skjermkortserie til stasjonær PC i år, er nok dette knockout fra Nvidia :/ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hvis det er riktig at AMD ikke kommer med ny skjermkortserie til stasjonær PC i år, er nok dette knockout fra Nvidia :/ Hvorfor skal det være knockout? AMD trenger bare senke prisene litt. 2 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hvorfor skal det være knockout? AMD trenger bare senke prisene litt. Fordi 770, 780 og Titan gir bedre ytelse enn samtlige skjermkort fra AMD. Det er heller ikke til å legge skjul på at AMD har slitt mye i det siste, og jeg tror ikke det blir lenge til Intel og Nvidia har så å si monopol på CPU og skjermkort på entusiastnivået. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Fordi 770, 780 og Titan gir bedre ytelse enn samtlige skjermkort fra AMD. Det er heller ikke til å legge skjul på at AMD har slitt mye i det siste, og jeg tror ikke det blir lenge til Intel og Nvidia har så å si monopol på CPU og skjermkort på entusiastnivået. Det er ikke i high end at det er størst profitt, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det skal være knockout fra Nvidia bare fordi AMD ikke har et produkt som klarer å knive mot cutting edge-produkter som Titan. Jeg tror ikke AMD egentlig er så veldig interessert i å knive om toppmodellen på 250W, det er ikke mange år igjen før slike beist er dinosaurer og APUer er det eneste alternativet. 2 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Fordi 770, 780 og Titan gir bedre ytelse enn samtlige skjermkort fra AMD. Det er heller ikke til å legge skjul på at AMD har slitt mye i det siste, og jeg tror ikke det blir lenge til Intel og Nvidia har så å si monopol på CPU og skjermkort på entusiastnivået. Slitt mye? De har de kortene som gir mest ytelse for pengene, de ser ut til å ha fått orden på driverne for HD7000-serien (endelig), og mange tror de ligger foran nV med tanke på neste generasjon. Det siste mener jeg blir litt å ta i, all den tid det mest sannsynlig er TSMC som blir avgjørende, men likevel. Så ille står det nok ikke til. Om prisen på GTX770 blir over 3500 kr er jo 7970GE fortsatt et knallkjøp. Det at AMD ikke har en monsterchip ala GK110 ute betyr ikke at de ikke er konkurransedyktige. 3 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) http://www.hardware....itt-fall/114264 http://www.hardware....ode-tall/132793 Det er da ingen tvil at AMD har slitt sammenlignet med konkurrentene? Slik jeg ser det kommer 770 til å bli et bra kort med tanke på ytelse per pris, og med bedre ytelse enn 7970. I og med at AMD har sagt de ikke vil lansere en ny skjermkortserie før 2014 eller helt i slutten av 2013, kommer enda flere til å velge Nvidia framfor AMD i år. Ja, det er riktig som arni sier at high end produktene ikke utgjør så mye av inntektene, men det jeg mente var at AMD kommer til å falle bak nettopp på dette markedet. Det skal vel en del til for at de går konkurs, men et monopol på high end produkter er heller ikke en bra ting. Endret 27. mai 2013 av moby_duck Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 http://www.hardware....itt-fall/114264 http://www.hardware....ode-tall/132793 Det er da ingen tvil at AMD har slitt sammenlignet med konkurrentene? Slik jeg ser det kommer 770 til å bli et bra kort med tanke på ytelse per pris, og med bedre ytelse enn 7970. I og med at AMD har sagt de ikke vil lansere en ny skjermkortserie før 2014 eller helt i slutten av 2013, kommer enda flere til å velge Nvidia framfor AMD i år. Ja, det er riktig som arni sier at high end produktene ikke utgjør så mye av inntektene, men det jeg mente var at AMD kommer til å falle bak nettopp på dette markedet. Det skal vel en del til for at de går konkurs, men et monopol på high end produkter er heller ikke en bra ting. Nå må du ikke blande inn prosessordelen av AMD. Ja, for selve selskapet AMD er det relevant, men markedsandelen deres av prosessorsalg har fint lite med denne diskusjonen å gjøre mener jeg. Man kan jo også nevne at AMD leverer grafikkløsning til begge de nye konsollene, inntekter de ikke har sett så mye av enda. High end domineres av nV akkurat nå, men dette segmentets betydning har alltid blitt overdrevet av oss entusiaster. Et lite dykk i historien vil vise at nVidia og ATI/AMD har byttet på å være best, også i high end. Dette er ikke noe som endrer seg bare fordi nVidia endelig har fått ut GK110 til forbrukere. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Ja, det er riktig som arni sier at high end produktene ikke utgjør så mye av inntektene, men det jeg mente var at AMD kommer til å falle bak nettopp på dette markedet. Det skal vel en del til for at de går konkurs, men et monopol på high end produkter er heller ikke en bra ting. Om et de er konkuransedyktige på det markedet som står for 95% av kortene på markedet så betyr det ikke nødvendigvis stort at de ikke har noe og konkurere med på det markedet som bare står for 5% av markedet. Ja vi som "entusiaster" bryr oss, men resten av markedet ser op orusen og der er AMD meget konkuransedyktige. 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Utifra specsa frister det klart mere med 780 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Det er vel å regne for st 770 overklokka blir like bra som 680/670 overklokka? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Det tviler jeg på. Tror ikke det vil bli like jevnt mellom 770 og 780 som det ble med 670/680. MEN, det hadde jo vært kanon hvis det ble slik og 1500 kroner billigere enn 780. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Det tviler jeg på. Tror ikke det vil bli like jevnt mellom 770 og 780 som det ble med 670/680. MEN, det hadde jo vært kanon hvis det ble slik og 1500 kroner billigere enn 780. Det jeg mener er at ett overklokket 770 vil nok yte likt som ett overklokket 670/680. Er jo tross alt samme chip. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Det jeg mener er at ett overklokket 770 vil nok yte likt som ett overklokket 670/680. Er jo tross alt samme chip. Da henger jeg med og er helt enig. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Det er ikke i high end at det er størst profitt, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det skal være knockout fra Nvidia bare fordi AMD ikke har et produkt som klarer å knive mot cutting edge-produkter som Titan. Jeg tror ikke AMD egentlig er så veldig interessert i å knive om toppmodellen på 250W, det er ikke mange år igjen før slike beist er dinosaurer og APUer er det eneste alternativet. Så dette føyer seg inn i rekken over enda et vellykket strategisk trekk fra AMD sin side? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Så dette føyer seg inn i rekken over enda et vellykket strategisk trekk fra AMD sin side? Det er umulig å si om dette er smart eller ikke for min del, men det er helt klart at AMD prioriterer de markedene de tror de kan tjene mest på. Jeg skrev bare hva jeg tror AMD tenker, det er ingen innlysende grunn til at et 5000+ kroners Radeon-kort vil tjene inn utviklingskostnadene. Jeg syns også det er noe irriterende når du insinuerer jeg er en AMD-fanboy. Endret 27. mai 2013 av arni90 2 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Så dette føyer seg inn i rekken over enda et vellykket strategisk trekk fra AMD sin side? Nå fikk jo AMD både Xbox og PS4-kontrakten nettopp på grunn av satsningen på APU'er, men om det er et vellykket trekk eller ikke gjenstår å se. Jeg har iallefall ikke forutsetninger for å analysere akkurat det. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Så dette føyer seg inn i rekken over enda et vellykket strategisk trekk fra AMD sin side? Det er bedre å ta feil på riktig grunnlag, enn å ha rett på feil. Jeg tror ikke du ser/skjønner hele bildet her. Slike saker som dette er som regel ganske mye mere kompliserte enn det først virker som. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) MSI GeForce GTX 770 Lightning Benchmarked – SLI Performance Unveiled: Interessant? http://wccftech.com/...enchmarked-sli/ Zotac GTX 770: http://videocardz.co...-cards-pictured 770/780/7970 Benchmark! Endret 28. mai 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 JEg håper AMD har et bra svar på dette snart sånn at de kan være med i framtiden også. Vi trenger konkuranse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå