Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvor er søpppelkurven

Anbefalte innlegg

Har en datamaskin(windows Vista) som er delt opp i brukere(C->Brukere) og noen programmer som ligger i C, men ikke inne på noen av brukerne, problemet er når jeg sletter filene som ikke ligger i noen av brukermappene, da ender de opp i en papirkurv(tror jeg), men jeg finner ikke papirkurven(sjekket alle brukerne). Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik viser eller skjuler du papirkurven på skrivebordet

• 1. Åpne Personalisering ved å klikke Start-knappen, Kontrollpanel, Utseende og personalisering og deretter Personalisering.
  • 2. Klikk Endre skrivebordsikoner i venstre rute, og gjør deretter noe av følgende:

Hvis du vil fjerne Papirkurv fra skrivebordet, fjerner du avmerkingen ved Papirkurv.

Hvis du vil vise Papirkurv på skrivebordet, merker du av for Papirkurv.

• 3. Klikk OK.

Endret av M.K.E.A.
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig hjelper det ikke med en oversettelse til engelsk :p

Jeg finner ikke riktig papirkurv. den ligger trolig ikke på skrivebordet.

Kan det være mulig at filene er såpass store at de ikke får plass i søppelkurven?

Hvis du bare avinstalerer et program vil det ikke havne i søppelkurven, evt. hvis du sletter ikonet bare, vil det legge seg i papirkurven, men ikke selve programmet.

Lenke til kommentar

Kan det være mulig at filene er såpass store at de ikke får plass i søppelkurven?

Hvis du bare avinstalerer et program vil det ikke havne i søppelkurven, evt. hvis du sletter ikonet bare, vil det legge seg i papirkurven, men ikke selve programmet.

Jeg får ikke større ledig plass på hardisken når filene slettes, og det skal vel komme melding om det ikke er plass til dem i søppelkurven? Jeg avinstalerer ikke jeg, bruker slettfunskjonen når man høyereklikker.

dafuq? det viser hvordan TS kan vise/skjule søppelbøtten på skrivebordet på Vista..

kanskje jeg er litt uklar, jeg har alle søppelbøttene på skrivebordet, men filene jeg sletter havner ikke der og jeg tror det er fordi filene jeg sletter ikke ligger på noen av brukerkontoene, men i noen mapper som ligger ved siden av brukerkontoene hvis det gir noe mening.

Har en datamaskin(windows Vista) som er delt opp i brukere(C->Brukere) og noen programmer som ligger i C, men ikke inne på noen av brukerne,

Lenke til kommentar

Kanksje det er avmerket for å slette filene uten å legge dem i papirkurven først?

To immediately remove files from your computer when you delete them, click "Do not move files to the Recycle Bin". If you do this, your files will always be permanently removed when deleted.

Lenke til kommentar

Kan også legge til at programmer ikke innstalleres under brukeren. Det eneste som lagres under brukeren er personlige preferanser. En administrator kan begrense hvilke programmer som kan brukes av de andre brukerne, men programmet vil fortsatt ikke ligge i mappen til administratorbrukeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...