Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Salg av bruktbil privat - hva skjer ved en ev. ulykke?

Anbefalte innlegg

Skal selge en bil privat, og kom til å tenke på hva som skjer om den nye eieren er med i en ulykke før omregistreringen har gått gjennom. Blir det da mitt ansvar (altså min forsikring)? For kjøper kan vel ikke tegne ny forsikring før omregistreringen er ferdig, såvidt jeg har forstått? Og er det noe man kan gjøre for å unngå slike situasjoner?

(svar med linker eller kilder takk, synsing hjelper meg ikke så mye)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kjøper bil tegner jeg forsikring ved handel, ingen problem så lenge de er åpne!!

Var så sikken på kjøp en gang på visning etter stengetid at jeg tegnet forsikring før visning med opplysningene i annonsen. Hadde jeg ikke kjøpt bilen hadde jeg sluppet å betale noe...

Lenke til kommentar

Saken her er vel å ihvertfall si i fra på forhånd slik at ikke kjøper står med en ny bil han ikke får brukt for å komme seg hjem.

Kjøper skal slippe å bevise dette, ditt eget forsikringsselskap ser at det er tegnet en annen forsikring på kjøretøyet når du sier opp.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har solgt bil og det ikke har latt seg gjøre å omregistere bilen umiddelbart (du får ikke sagt opp din forsikring før eierskiftet er registrert), har jeg føyd på at en eventuell skade på bilen dekkes av kjøper i kontrakten.

Det var vel litt strengt... hvis kjøper da totalskader en bil til 1 mill så må han betale det selv?

Selvsagt ikke :)

Er vel nok at han erstatter ditt eget tap på bonusredusjonen på forsikringen.

Lenke til kommentar

Det var vel litt strengt... hvis kjøper da totalskader en bil til 1 mill så må han betale det selv?

Selvsagt ikke :)

Er vel nok at han erstatter ditt eget tap på bonusredusjonen på forsikringen.

Jeg er streng. Jeg skal ikke ha noe ekstraarbeide om noen kræsjer en bil jeg har solgt dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...