Sailfish Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hei! Hvordan sletter man en fil som gir feilmeldingen "This action can't be completed because the file is open in Windows Explorer"? Er ikke så lett å få tilgang til fila om jeg ikke kan bruke Windows Explorer... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Sjekk om fila er åpen noen sted, om ikke, restart pc'n og prøv igjen. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Du kan også prøve å slette den i sikkermodus (restart pc-en, F8 under oppstart og velg sikkermodus). Hvis det ikke funker kan det være at disken begynner å bli dårlig eller at fila er korrupt på en eller annen måte som gjør at windows explorer sliter med å lese fila Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) I stedet for å bare slette tråden, så vil jeg heller dele hvordan jeg fikk det til. Jeg avsluttet explorer.exe prosessen i Task Manager. Deretter startet jeg en ny prosess, ved et uhell: "es" (Skulle egentlig skrive "explorer.exe", men kom innat Enter... ). Dette åpnet en mappe og da også nok av Windows Explorer til at jeg kunne navigere til mappa med fila som jeg ønsket å slette. Startlinja var ikke synlig. Da jeg forsøkte å slette fila, så gikk det! Virka som om feilmeldinga gjaldt en annen del av explorer.exe prosessen, enn selve mappenavigeringa. Noen som har en bedre forklaring på det som skjedde? Endret 26. mai 2013 av Sailfish Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 I stedet for å bare slette tråden, så vil jeg heller dele hvordan jeg fikk det til. Mtp at du ikke kan slette tråden var nok det lurt Jeg avsluttet explorer.exe prosessen i Task Manager. Deretter startet jeg en ny prosess, ved et uhell: "es" (Skulle egentlig skrive "explorer.exe", men kom innat Enter... ). Dette åpnet en mappe og da også nok av Windows Explorer til at jeg kunne navigere til mappa med fila som jeg ønsket å slette. Startlinja var ikke synlig. Da jeg forsøkte å slette fila, så gikk det! Virka som om feilmeldinga gjaldt en annen del av explorer.exe prosessen, enn selve mappenavigeringa. Noen som har en bedre forklaring på det som skjedde? Explorer er mye mer enn mappenavigering, er f.eks skrivebord, start-meny og mer. Noe der hadde nok enten hengt seg opp eller faktisk brukte fila i f.eks indeksering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå