Gå til innhold

Hvordan slette en fil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan også prøve å slette den i sikkermodus (restart pc-en, F8 under oppstart og velg sikkermodus). Hvis det ikke funker kan det være at disken begynner å bli dårlig eller at fila er korrupt på en eller annen måte som gjør at windows explorer sliter med å lese fila

Lenke til kommentar

I stedet for å bare slette tråden, så vil jeg heller dele hvordan jeg fikk det til.

Jeg avsluttet explorer.exe prosessen i Task Manager. Deretter startet jeg en ny prosess, ved et uhell: "es" (Skulle egentlig skrive "explorer.exe", men kom innat Enter... :wee: ). Dette åpnet en mappe og da også nok av Windows Explorer til at jeg kunne navigere til mappa med fila som jeg ønsket å slette. Startlinja var ikke synlig. Da jeg forsøkte å slette fila, så gikk det! :ohmy:

Virka som om feilmeldinga gjaldt en annen del av explorer.exe prosessen, enn selve mappenavigeringa. :)

Noen som har en bedre forklaring på det som skjedde?

Endret av Sailfish
Lenke til kommentar

I stedet for å bare slette tråden, så vil jeg heller dele hvordan jeg fikk det til.

Mtp at du ikke kan slette tråden var nok det lurt :p

Jeg avsluttet explorer.exe prosessen i Task Manager. Deretter startet jeg en ny prosess, ved et uhell: "es" (Skulle egentlig skrive "explorer.exe", men kom innat Enter... :wee: ). Dette åpnet en mappe og da også nok av Windows Explorer til at jeg kunne navigere til mappa med fila som jeg ønsket å slette. Startlinja var ikke synlig. Da jeg forsøkte å slette fila, så gikk det! :ohmy:

Virka som om feilmeldinga gjaldt en annen del av explorer.exe prosessen, enn selve mappenavigeringa. :)

Noen som har en bedre forklaring på det som skjedde?

Explorer er mye mer enn mappenavigering, er f.eks skrivebord, start-meny og mer.

Noe der hadde nok enten hengt seg opp eller faktisk brukte fila i f.eks indeksering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...