Gå til innhold

[Løst] Takler denne luftkjøleren overklokking?


Heika98

Anbefalte innlegg

Hei. Som dere ser i signaturen min så har jeg ikke en overklokkbar CPU. Dette er et valg jeg angre på, og jeg har i det siste fått lyst til å overklokke PCen. Så da tenker jeg å kjøpe 3570K og selge min nåværende CPU. Med trenger en bedre kjøler enn intel stock kjøler, så da tenkte jeg Cooler Master Hyper 212 Evo. Klarer den å kjøle CPUen ved ca. 4-4,2 GHz til en akseptabel temperatur under gaming? Jeg tenker 60-70 grader.

 

Tar gjerne imot forslag på andre kjølere. Skal kjøpes på komplett eller dustin, helst under 400 kr, men kan kanskje strekke meg til 600 kr.

 

Kommer ikke til å bruke 1000 kr på vannkjøling da jeg tenker på custom vannkjøling ettervert.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil helst ha en luftkjøler. En vannkjøler tror jeg bare vil kødde til air flowen. Som sagt skal jeg ha custom vannkjøling når jeg får råd. Men skal se på om billig vannkjøling er vedt det. Takk for svar så langt. Om noen vet om noen bra vifter jeg kan bytte ut Cooler Master vifta med så er jeg åpen for forslag.

Lenke til kommentar

Tja, har ikke helt lyst på SP vifter. Må isåfall bestille fra dustin da for der er den eneste plassen jeg har funnet dem med PWM (ja, jeg vet det ikke er nødvendig). Men har vurdert Noctua. Jeg liker faktisk dem, bare synd de ikke passer inn i min PC med svart og blå tema. Kanskje SP vifter det eneste slternativet for meg allikevell. Hvilke farger får man de ringene i. Skulle ønske det fantes noen bra vifter for statisk lufttrykk med LED (jeg er en sånn dude som elsker caselights). Corsair AF/SP og Noctua er likson typiske svar man kommer med når folk spør om hvilke vifter man skal ha. Har selv foreslått dem ett par ganger (ja, det var unødvendig å spørre om det, men spurte i tilfelle noen kom til å foreslå noe annet). Men vet du om noen andre bra. Og hvilken Noctua vifte er det som er best for statisk lufttrykk? De har jo en hau av forskjellige vifter.

 

EDIT: vil bare rette opp i en ting. Fant PWM SP vifter på komplett. Bare jeg som ikke leser alt hva som står.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Vel, da takker for all hjelp. Jeg har fått svar på det jeg lurte på og jeg har funnet noen supre vifter jeg tror jeg skal gå for. Gelid Solution Wing 12PL. Vet ikke om de er tiljengelige i norge, men bestiller bare fre ebay eller noe sånt.

 

EDIT: dette http://www.ebay.com/itm/GELID-Solutions-Wing-12-PL-120mm-4-Pin-PWM-Case-Fan-Blue-LED-FN-FW12BPL-18-/150872246457?pt=US_Computer_Case_Fans&hash=item2320afc8b9 er viften jeg tenker på å kjøpe.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...