Gå til innhold

Ødelagt søker på mitt Nikon D7100?

Anbefalte innlegg

Den optisk søkeren på min D7100 mitt har sluttet å vikre som den skal. Fokuspunktene og rammen for bildeutsnittet er forsvunnet og det er kommet et grått slør forran bilde slik at bilde ikke er i fokus i søkeren. Teksten neders i søkeren er skarp og fin og jeg har prøvd å skru på det lille hjulet for justering av søkeren uten at det har gitt noen synlig forandring. Når jeg fokuserer kommer det et rødt blink på hele søkeren når kameraet finner fokus. Alle bilder blir skarpe, men litt overeksponert i auto. Liveview fungerer utmerket og alle bilder tatt med liveview blir riktig eksponert i auto. Problemet oppsto da min nevø dasket borti kameraet mens jeg tok bilde av han. Det var på ingen måte noe hardt slag fra den lille krabaten. Er søkeren min ødelagt eller er det en easyfix på dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er søkeren min ødelagt eller er det en easyfix på dette problemet?

Så vidt jeg vet ligger det en LCD-skjerm enten rett over eller rett under mattskiven på D7100. En slik skjerm med strømmen av gir litt grå søker. Høres ut som det har blitt dårlig kontakt et sted så den ikke får strøm lenger. Må nok inn til verksted for å fikses, burde være garantisak så lenge kameraet ikke har fått noe hardt slag. Men jeg kan ta feil, du får se om noen andre har bedre forslag.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...