passatfreak Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg skal til å montere cruisecontroll i min Passat TDI 2004 modell. Jeg har sjekket om bilen er klargjort for dette ved å kjøre opp bilen til 2000 rpm, og for å trykke på bremsa for å se om den faller ned til 1200 rpm, noe den ikke gjorde. Vil det da si at bilen ikke er klargjort for CC, og er det da i såfall umulig å ettermontere dette? Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 cruisecontrol kan ettermonteres på alle tdi`er du trenger blinklysbryter m/ cruice, en liten kabel. + diagnosekabel for å aktivere den. Lenke til kommentar
passatfreak Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 cruisecontrol kan ettermonteres på alle tdi`er du trenger blinklysbryter m/ cruice, en liten kabel. + diagnosekabel for å aktivere den. Men ifølge bruksanvisningen til CC så skal svart ledning kobles til sikring nr 5. På bilen min er det ingen sikring i nr 5 og heller ingen kontakt for sikringen. Kan man gå noen andre veier for å få strøm på denne? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 sikring nr 5 ? trykkfeil ?? .. eller gjelder den audi a6? i.flg denne siden er det sikring nr 11 på passat http://www.passatworld.com/forums/42-volkswagen-passat-b5-discussion/311804-passat-b5-1-8t-retrofit-cruise-control-diy.html Lenke til kommentar
passatfreak Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 sikring nr 5 ? trykkfeil ?? .. eller gjelder den audi a6? i.flg denne siden er det sikring nr 11 på passat http://www.passatwor...ontrol-diy.html Takk for linken:) Jeg har sett litt på denne siden, og den har forvirret meg litt. For i "sikringsskapet" mitt har symbolene til nr.5 og nr. 11 byttet plass i forhold til denne bilen som er i den linken du sendte meg. Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 kan vel være forskjell.. linken viser en 2000 mod, passat kom med facelift i 2001. hvis du vil ha det helt originalt så finnes "innmat" til sikringsboksen slik at du kan bruke sikring nr5. http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/stecker5.htm numrene som begynner med: 000 er vag delenr, skriv ut siden og stikk innom møller.. Lenke til kommentar
passatfreak Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Ja, hvis ikke kan jeg kanskje gjøre som han i linken du sendte. Å sette en strømtyv på kabelen til hovedlyset. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Jeg montert cruise controll i min 2002 TDI Multivan. Jeg tror du har elektrisk gass overføring og det er en enkel sak å ettermontere. Det kan ikke monteres på biler uten egass. Bilen din bruker samme cruise control som min. Delen koster rundt 1000 kroner hos Møller og ca 60 euro i Tyskland. Jeg fikk montert min i Romania for 600 kroner. Endret 31. mai 2013 av Indian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå