koroX Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hei jeg trenger hjelp med pc-en min, når jeg skrur den på går alt som normalt helt til jeg har skrevet passordet til å komme innpå pc-en (Windows). Da står det "Velkommen" i ca. et halt minutt så kommer det bluescreen. Jeg har aldri hatt bluescreen før og har ikke anelse på hva jeg skal gjøre. Jeg håper at noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hva slags PC er det snakk om da? Når kjøpte du den? Har PC-en blitt tregere nylig? Veldig vanskelig å hjelpe når du ikke gir mer informasjon enn det der Lenke til kommentar
koroX Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) PC-en er vell rundt tre år gammel, men jeg har oppgradert den med nytt hovedkort, mer minne (RAM) og ny prossesor. Jeg tror den har blitt litt tregere på nettet i det siste, men spill lagger ikke og alt som ikke trenger internett går som normalt. Endret 26. mai 2013 av koroX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 hva står det på skjermen? det pleier å gi en god pekepinne på hva som er feil. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 vel når du starter maskinen så trykk F8 før operativsystemet starter opp så vil du få opp noen ekstra oppstart alternativer så velger du å deaktivere automatisk restart ved feil, så når du ser bluescreenen så skal du få opp en stop kode som du burde notere ned så google for å få en indikasjon på hva som kan være årsaken til bsoden. Du kan så starte maskinen opp i sikkerhetsmodus med nettverk å se om den krasjer, om ikke så ta å oppdatere drivere, ta en virus scann osv så restarte som normalt å se hvordan det går. 1 Lenke til kommentar
koroX Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 vel når du starter maskinen så trykk F8 før operativsystemet starter opp så vil du få opp noen ekstra oppstart alternativer så velger du å deaktivere automatisk restart ved feil, så når du ser bluescreenen så skal du få opp en stop kode som du burde notere ned så google for å få en indikasjon på hva som kan være årsaken til bsoden. Du kan så starte maskinen opp i sikkerhetsmodus med nettverk å se om den krasjer, om ikke så ta å oppdatere drivere, ta en virus scann osv så restarte som normalt å se hvordan det går. Tusen takk for hjelpen! Nå funker den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå