gradejunkie Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Dette er en tråd for de som kom opp i Samfunnsfaglig Engelsk til skriftlig eksamen i år. Tips&triks samt råd og gode/dårlige erfaringer i faget er gull verdt i denne oppkjøringsperioden, og jeg håper at vi kan utveksle dette i løpet av den uken vi har igjen før det braker løs Som påminnelse om hva man skal jobbe fram mot er det lurt å ta en kikk på læreplanen i faget:http://www.udir.no/kl06/ENG4-01/Hele/Kompetansemaal/Samfunnsfaglig-engelsk/ Lykke til! Lenke til kommentar
v94 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Noen som har anelse om tema? Og hva tror dere vi får i del 1? Kommentering/sammenligning av to forskjellige tekster mtp språk/struktur o.l? Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg banner på at de kjører en "Norsk" en, Likestilling og stemmerett for kvinner er garantert der. Lenke til kommentar
gradejunkie Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Amerikansk/Britisk utenrikspolitkk, Storbritannia sin posisjon i EU, innvandringsspørsmål kan være mulige tema. Når det gjelder del 1 vil jeg tro at sammenligning av tekster mtp på sjangertrekk og virkemiddel er aktuelt :-) Lenke til kommentar
sel12 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Tror dere at det kan komme noe om USAs våpenlov og alt det som har vært i media angående det? Lenke til kommentar
gradejunkie Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Tror dere at det kan komme noe om USAs våpenlov og alt det som har vært i media angående det? Godt mulig. Trur at oppgavene handler om aktuelle ting. Lenke til kommentar
vali Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Må man ha tatt internasjonal engelsk for å ta samfunnsfaglig engelsk? Lenke til kommentar
sel12 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Noen som har noen gode kilder de evt tenker å få bruk for på eksamen? Lenke til kommentar
Bergen93 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Heisann, glimrende med en sånn tråd.. Har noen link til de tidligere eksamene? Finner ikke noe som ikke er passordbeskyttet eg Lenke til kommentar
Bergen93 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Nvm, er ikke denne engelsk eksamen jeg har Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Heisann, glimrende med en sånn tråd.. Har noen link til de tidligere eksamene? Finner ikke noe som ikke er passordbeskyttet eg Passordet er "Eksempel" (med stor "E") på de passorbeskyttede sidene til Udir. Blir spennende med eksamen i samf. eng. - noen ideer på oppgaver? Hvordan gjør dere forberedelsene før mandag? Jeg er litt i villredet på hva jeg faktisk bør lese på, eventuelt ha med av kilder annet enn læreboka. Lenke til kommentar
gradejunkie Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Kjører på med BBC og CNN sine linker, gjerne The Guardian osv. Har lastet ned linker med aktuelt innhold ala Obama sin immigrasjonsreform, UK sitt forhold til EU, våpenmassakeret i USA mm. Gruer meg i grunn mest til del 1 og kortsvar...Noen som har tips? Fikk et dokument av læreren min, men det er litt vel omfattende.. Lenke til kommentar
Irosik Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Kjører på med BBC og CNN sine linker, gjerne The Guardian osv. Har lastet ned linker med aktuelt innhold ala Obama sin immigrasjonsreform, UK sitt forhold til EU, våpenmassakeret i USA mm. Gruer meg i grunn mest til del 1 og kortsvar...Noen som har tips? Fikk et dokument av læreren min, men det er litt vel omfattende.. Kan du poste de linkene her? Virker som nyttig stoff. Tipper det kommer noe om Margaret Thatcher. Endret 2. juni 2013 av Irosik Lenke til kommentar
Jooker Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 http://ndla.no/sites/default/files/fag-export-71082.en.pdf# Denne er ikke dum 2 Lenke til kommentar
gradejunkie Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Kan du poste de linkene her? Virker som nyttig stoff. Tipper det kommer noe om Margaret Thatcher. Here you go! ;-) Tips vedrørande eksamen i engelsk 3.docx 1 Lenke til kommentar
gradejunkie Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Here you go! ;-) Nei, ups, det var ikke linkene.. Eksamen Samfunnsfaglig Engelsk Sources.docx 1 Lenke til kommentar
gradejunkie Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 http://ndla.no/sites...t-71082.en.pdf# Denne er ikke dum Hvordan oppgir jeg kilder på alt dette da? Noe som: NDLA: US HISTORY: Early Settlement to Civil War (Lastet ned 01.06.2013)?? Lenke til kommentar
Irosik Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Nei, ups, det var ikke linkene.. Tusen takk Lenke til kommentar
lil p Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Nei, ups, det var ikke linkene.. Du kunne vel ikke delt dette dokumentet om sammenlikning til del 1? Lenke til kommentar
gradejunkie Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Du kunne vel ikke delt dette dokumentet om sammenlikning til del 1? Klart det! Vet ikke hvor relevant dette er, i og med at det er tålig innholdsrikt, men man får vel plukke og velge Text analysis.docx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå