Gå til innhold

Spørsmål om oppsett og diverse (15k max)

Anbefalte innlegg

post-303805-0-61418000-1369577461_thumb.png

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny PC om ca. én måned. Den skal hovedsaklig brukes til spilling. Har mus, headset, OS og SSD fra før. Dere kan se oppsettet ovenfor. Hadde egentlig tenkt å bruke max 13k, men da GTX 780 kom ut kunne jeg ikke dy meg. :grin: Ser oppsettet bra ut?

Jeg er ganske forsiktig med pengebruk, så jeg har tenkt mye på om det virkelig er verdt å svi av så mye som 15k på en PC. Jeg har 40k i banken og foreldrene mine spleiser 3k på PC-en. Jeg har hatt en stor glød for teknologi siden jeg var lite barn, så en PC er vel den gjenstanden jeg verdsetter aller høyest. Jeg begynner på vgs til høsten, sånn forresten.

Jeg lurer også på hvilket oppsett som vil gi mest kraft for pengene i lengden. Bedre å kjøpe kraftig og sjeldent enn svakere og oftere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha pc'en om en måned så vurderer du vel Haswell som lanseres 4.juni?

Jo, men har hørt den ikke skal være så mye bedre? Største forskjellen er vel mindre strømforbruk, og det er vel ikke så viktig om du har stasjonær?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det er riktig, men pr idag er det likevel en klar anbefaling å gå for haswell dersom man ikke allerede har et ivy bridge system. Mindre strømforbruk gjør haswell til en bedre overklokker og den kan gå høyere på luft. Den nye arkitekturen er generelt bedre enn IB på varmeutvikling.

Det er ingen hensikt å oppgradere fra IB til haswell.

Ellers ser oppsettet ditt bra ut. Er du interessert i forslag til et billigere oppsett?

Lenke til kommentar

Hvis du skal game på trådløst nettverk så holder det med 60Hz, da trenger du ikke GTX780 (heller ikke GTX670)

Hva slags svar er det?

Så om du har trådløst nettverk så kan du ikke spille med detaljer på max og ha god flyt?

Du bør kanskje bytte ut dit gamle 802.11g nettverk og prøve med et 802.11n eller 802.11ac på 5ghz.

Anbefaler deg en 120 eller 144Hz skjerm, Du syns kanskje 60 er bra men etter og ha brukt 120Hz kommer du ikke til og gå tilbake til 60 :)

Og behold 780 om du liker og ha det nyeste. Den er sikkert ikke vært pengene angående ytelse/pris, Men det er moro og ha det nyeste noen ganger :)

(får selv 2x780 kort i posten på mandag)

Lenke til kommentar

Hvis du skal game på trådløst nettverk så holder det med 60Hz, da trenger du ikke GTX780 (heller ikke GTX670)

Er 120 Hz bare bra dersom du spiller FPS? Kan tenke meg at det føles litt mer flytende og bedre for øynene i andre spill også. Jeg spiller for det meste singleplayer, men det hender jeg spiller litt multiplayer også. Er det slik at Wi-Fi struper bildefrekvensen?

Tenkte det var verdt å bruke litt ekstra på en strømforsyning som varer lenger, bruker mindre strøm og støyer mindre.

Jeg tenkte litt langsiktig når jeg valgte GTX 780. Kjøper jeg kraftig nå blir den jo ikke så fort utdatert. Er dette en dum tankegang?

Føler nesten jeg må bruke 15k for å få den PC-en jeg vil ha, med mindre dere har noen innvendinger. :shrug:

Lenke til kommentar

Anbefaler deg en 120 eller 144Hz skjerm, Du syns kanskje 60 er bra men etter og ha brukt 120Hz kommer du ikke til og gå tilbake til 60 :)

Og behold 780 om du liker og ha det nyeste. Den er sikkert ikke vært pengene angående ytelse/pris, Men det er moro og ha det nyeste noen ganger :)

(får selv 2x780 kort i posten på mandag)

Får nok gå for det. Selv om jeg muligens er litt gnien av meg kjøper jeg alltid top-notch når jeg først skal ha noe. :D

Lenke til kommentar

Ja, når du først har prøvd 120 Hz går du ikke tilbake! ;) Og det med trådløst nettverk har ingenting å si på bildefrekvensen, så ikke bry deg om det innlegget. Selv fikk jeg 780 på fredag og er storfornøyd, og det overklokker veldig bra også. Referansekjøleren er også veldig stille. :)

Lenke til kommentar

Ja, når du først har prøvd 120 Hz går du ikke tilbake! ;) Og det med trådløst nettverk har ingenting å si på bildefrekvensen, så ikke bry deg om det innlegget. Selv fikk jeg 780 på fredag og er storfornøyd, og det overklokker veldig bra også. Referansekjøleren er også veldig stille. :)

ligger kortet ditt forsatt stabilt på 1240 mhz? det er vertfall en god økning :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...