TheGaame Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 hei! eg lurer på å kjøpe dette nettbrettet. eg har en Asus n73 17,3 Tommer laptop. litt lei av å drasse rundt på en svæær lap top når eg studerer. er det noen som har erfaring med windows rt, og kansje dette nettbrettet? ?=) Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hei. Jeg har brukt dette nettbrettet selv inkludert tastatur-dock siden desember ifjor. Det fungerer veldig bra, har bra batterilevetid og enda bedre når den sitter i dock. Kvalitetsfølelsen er god og du føler at du har kjøpt et solid produkt. Det skulle egentlig bare mangle med tanke på prisen jeg selv betalte for den når den kom ut Det du må spørre deg selv er hva du egentlig vil bruke den til. Windows RT sammenligner jeg enkelt med Windows 8 slik: Det som ikke finnes i Windows Store av applikasjoner. Vel de eksisterer ikke. Enkelt og greit. Trenger du noe Windows store ikke tilbyr så er kanskje et brett med Windows 8 et bedre valg (dersom du vil gå for Windows). På den positive siden har butikken blitt mye større nå (rundt 60K) enn i desember (rundt 10 K). Flere apps jeg har ventet på har allerede kommet og flere er på vei av det jeg bruker eks. WIMP. Men det er prisen å betale når man er tidlig ute på ny plattform. Jeg angrer ikke på mitt kjøp, men føler det er viktig å informere om begrensningene dersom dette er en problemstilling for deg. Med dock får du tilnærmet laptop funksjonalitet. Du har utforsker, USB, printmuligheter samt office-pakken (word, excel, powerpoint og onenote). Eneste nettleser alternativ på Windows RT er Internet Explorer 10 som fungerer greit mesteparten av tiden. Personlig skulle jeg gjerne sett at vi fikk flere valgmuligheter på denne fronten. Kan du leve med overnevnte så vil jeg si det er et bra kjøp. Er du i det minste tvil og er avhengig av 3. part applikasjoner ville jeg ikke gått for Windows RT i denne omgang. Mye er løst på under et år. Innen Windows 8.1 er ute er nok enda mer fikset. Lenke til kommentar
tabbeber Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ganske god platform, og nettbrettet er ganske solid, samt at den har høg lysstyrke (600 nits). Eit minus er nok at der eg har sett er ikkje tastaturet inkludert, og det koster ein tusenlapp ekstra. Du burde kanskje vurdere Microsoft Surface RT, då du får gratis touch eller type cover fram til 30. Mai. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Hei. Jeg har brukt dette nettbrettet selv inkludert tastatur-dock siden desember ifjor. Det fungerer veldig bra, har bra batterilevetid og enda bedre når den sitter i dock. Kvalitetsfølelsen er god og du føler at du har kjøpt et solid produkt. Det skulle egentlig bare mangle med tanke på prisen jeg selv betalte for den når den kom ut Det du må spørre deg selv er hva du egentlig vil bruke den til. Windows RT sammenligner jeg enkelt med Windows 8 slik: Det som ikke finnes i Windows Store av applikasjoner. Vel de eksisterer ikke. Enkelt og greit. Trenger du noe Windows store ikke tilbyr så er kanskje et brett med Windows 8 et bedre valg (dersom du vil gå for Windows). På den positive siden har butikken blitt mye større nå (rundt 60K) enn i desember (rundt 10 K). Flere apps jeg har ventet på har allerede kommet og flere er på vei av det jeg bruker eks. WIMP. Men det er prisen å betale når man er tidlig ute på ny plattform. Jeg angrer ikke på mitt kjøp, men føler det er viktig å informere om begrensningene dersom dette er en problemstilling for deg. Med dock får du tilnærmet laptop funksjonalitet. Du har utforsker, USB, printmuligheter samt office-pakken (word, excel, powerpoint og onenote). Eneste nettleser alternativ på Windows RT er Internet Explorer 10 som fungerer greit mesteparten av tiden. Personlig skulle jeg gjerne sett at vi fikk flere valgmuligheter på denne fronten. Kan du leve med overnevnte så vil jeg si det er et bra kjøp. Er du i det minste tvil og er avhengig av 3. part applikasjoner ville jeg ikke gått for Windows RT i denne omgang. Mye er løst på under et år. Innen Windows 8.1 er ute er nok enda mer fikset. takk for svar sir eg bruker ikke så mange apper. men tenker at det hadde vært fint å ha en slik nett brett til å kunne bruke på reiser og sånt. til å se film eller noe i den duren også fint å ha den som student tenker eg. litt mindre å frakte enn en blytung men jevli god laptop det er nemmlig en som selger den for 2600 kr så får se om han finner/får tak i kvitering. han fikk den som julegave, og bruker den ikke. han har Asus garanti kort/bevis i esken. men eg har helst lyst på kvitering Endret 26. mai 2013 av TheGaame Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Ganske god platform, og nettbrettet er ganske solid, samt at den har høg lysstyrke (600 nits). Eit minus er nok at der eg har sett er ikkje tastaturet inkludert, og det koster ein tusenlapp ekstra. Du burde kanskje vurdere Microsoft Surface RT, då du får gratis touch eller type cover fram til 30. Mai. tastaturet koster 1300 ekstra Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det høres bra ut. Som sagt digger tableten og Windows RT selv. Men det er viktig å informere om begrensninger dersom det er noe som kan være en showstopper. Er flere gode mediaspillere til RT. Selv bruker jeg PowerDVD mobile som støtter de fleste formater og er gratis for meg som har kjøpt fullversjon til PC. Vet at VLC også holder på å lage en App etter et kickstarter-prosjekt ifjor. Usikker på fremdriften på denne da. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Det høres bra ut. Som sagt digger tableten og Windows RT selv. Men det er viktig å informere om begrensninger dersom det er noe som kan være en showstopper. Er flere gode mediaspillere til RT. Selv bruker jeg PowerDVD mobile som støtter de fleste formater og er gratis for meg som har kjøpt fullversjon til PC. Vet at VLC også holder på å lage en App etter et kickstarter-prosjekt ifjor. Usikker på fremdriften på denne da. du som har denne taben- kan man sette in extra lagringsplass? og eventuelt hvor mye? Lenke til kommentar
tabbeber Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 du som har denne taben- kan man sette in extra lagringsplass? og eventuelt hvor mye? Skal vere ein Micro-SD slot ein stad på fjøla. Skal gå an å sette i 64GB per i dag. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Skal vere ein Micro-SD slot ein stad på fjøla. Skal gå an å sette i 64GB per i dag. får se om knallen....aka Selger svarer Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) du som har denne taben- kan man sette in extra lagringsplass? og eventuelt hvor mye? Har 64 GB versjonen selv. Anbefaller egentlig ikke å kjøpe et Windows RT brett som har mindre enn dette ettersom Windows + Office tar så utrolig mye av disken. Har i tillegg et 64 GB micro-SD kort. Fungerer veldig bra. Eneste ulempen er at det ikke er mulig å legge til eksterne lagringsmedier i Libraries. For applikasjoner som kun henter innhold fra Library og ikke direkte path vil dette være en begrensning. Har ikke testet selv men skal være en vei rundt dette: http://winsupersite....tro-apps-144658 Å spille direkte fra SD-kort, drag-and drop osv er selvsagt mulig. Er kun Library som ikke fungerer såvidt det er meg bekjent. Edit: For de som trenger mer plass og eks har 32 GB versjonen så skal det være mulig å frigjøre noen GB ved å flytte RecoveryImage til eks. minnepenn. Endret 26. mai 2013 av alaruz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå