Gå til innhold

[Løst] Ny fotoskriver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe en fotoskriver. Trenger hjelp å se etter en.

Har tenkt på denne: http://www.prisguide...ixma+MG6250&n=0

 

Er dette et bra valg eller ?

Den skriver helt sikkert ut bra bilder. Har så vidt vært bort i en lignende modell, og den er akseptabel.

Dette er først og fremst en grei allsidig skriver som også kan brukes til bilder og et greit valg dersom du bare skriver ut bilder i ny og ne.

 

Hvis du derimot har planer om å "erstatte" bilder som du nå f.eks. får utskrevet hos laboratorium, og du vil ha "skikkelig" kvalitet, så finnes det bedre alternativ. Både Canon og Epson har gode alternativer.

Jeg vil ikke nevne konkrete skrivere her og nå siden jeg ikke vet dine behov og krav. Men med svar på noen spørsmål så skal vi nok kunne komme med bedre svar.

 

- Pris (har du en max-grense)

- Papirstørrelse. Holder det med A4 eller ønsker du å kunne skrive ut litt større bilder som f.eks. 30x40. Da vil A3(+) passe bedre.

- Skal skriveren i utgangspunktet kun brukes til foto, eller skal dette være din ene og allsidige skriver.

 

Uansett hvilken skriver du velger, så er papiret du velger minst like viktig. De fleste blekkskrivere i dag leverer akseptable resultater når det gjelder blekket, men ved å være gjerrig på papiret så blir kvaliteten på resultatet for forringet. Og ikke minst, til utskrifter som skal vare, så vær forsiktig med å bruke ikke-originalt blekk.

Lenke til kommentar

- max pris for skriveren må være rundt 2000,- kr.

- Det blir hovedsaklig printet A4 størrelse og litt mindre bilder (vet ikke hvilke A størrelser disse er)

- Dette blir den eneste skriveren hjemme, så må være mulig å skrive ut litt papirer også.

- Skal hovedsaklig være for å skrive ut bilder for å ha i hjemmet, men at den skal kunne skrive ut papir også.

 

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar

har en canon pixma pr dags dato, men ønsker å kunne skrive ut på fotopapir, noe den ikke kan. Er en gammel skriver.

Virkelig?

Jeg har en CANON PIXMA iP5200 fra 2005 eller 2006 og den skriver på alt fotopapir. Det var heller ikke den første Pixma skriveren som skrev på fotopapir, så da må din være steingammel eller en type "ikke photoskriver" som av en eller annen grunn ikke skriver på fotopapir.

 

Den Canon Pixma IP7250 som jeg linket til er så billig at når den er tom for blekk kan du hive den fordi et nytt sett med blekk koster sikkert mer enn skriveren (som kommer med blekk). :p

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Okei.

Er dette virkelig det beste jeg kan kjøpe for å få fine bilder i stua?

Hadde trodd teknologien har kommet såpass langt at man ikke skulle kjøpe gamle skrivere for å få best kvalitets bilder.

 

Nei, men det beste du kan kjøpe koster ikke 2.000 kroner. Da må du nok ut med en god del mer. Men innenfor det budsjettet du har kan du absolutt velge en av de du har fått foreslått.

 

Jeg har en Epson XP-850 som antagelig ligger rundt budsjettet ditt. Den er bra. Men vil ikke kalle den best...:-)

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pixima printerne holder fint om du kun skal ha ok farge bilder. Om du printer ut sort hvit bilder så er de ikke så fine til det på grunn av den har kun en sort farge.om jeg ikke tar feil? Men en ren fotoskriver har 3 forskjellige sort farger. Men ellers er pixima mye printer for pengene om man tenker på at du kan bruke den til flere ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...