Gå til innhold

Microsoft vil gjere deg til TV-slave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Achievements er en bra ting som kan forlenge ett spills levetid, men de maa vaere gjennomtenk!

Achievements for aa se tv er helt idiotiskt! Det tar bort hele moroa med det. Fulstendig! Dette handler jo om spill, ikke slasking foran tven!

 

olefurz ? 6 timer siden

Achivement: "Grattis, du har nå slasket deg foran TVen i 13 av de 24 timene dette døgnet har hatt å by på"

 

Denne meldingen fikk frem smilet hos meg!

Lenke til kommentar

Jeg syns Achievements er en bra ting som kan forlenge ett spills levetid, men de maa vaere gjennomtenk!

Achievements for aa se tv er helt idiotiskt! Det tar bort hele moroa med det. Fulstendig! Dette handler jo om spill, ikke slasking foran tven!

 

I en-spillerspill finner jeg ofte achievements mer som en irritasjon og immersion-break enn noe faktisk nyttig... Hadde de vært reservert for faktisk bragder, som å klare spillet på høyeste vanskelighetsgrad, eller klare en boss uten å totalt ta mer enn 10% skade . Men for å samle smågreier (COG tags!) og annet piss (som du gjerne trenger for å låse opp historieelementer e.l.) som gjør at du føler du "må" se bak hver eneste kasse, trappeoppgang og stol ødelegger mer for meg enn det gir.

 

"Du drepte en fiende i et FPS -- ACHIEVEMENT"

http://www.youtube.com/watch?v=B1A-Ymf1VYY

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Playstation har tapt penger i flere år? Playstation 2 er vel en av tidenes mest suksessrike konsoller og solgte rundt 130 millioner flere enheter enn Xbox 1gen. PS2 har vel også det største spillbiblioteket. Xbox 360 er registret inn på 77 millioner salg(halvparten av PS2) og det er antatt at PS3 ligger på rundt det samme. Ser ikke helt hvor Sony har tapt penger på sitt fokus hen. Det eneste de har tapt penger på er Microsoft sitt grådige Xbox Live system. Noe de vil tape stort på om Sony fortsetter med bare plus funksjonen slik de har nå og Xbox viderefører sitt Xbox Live system når de nye systemene kommer ut.

 

Begrunn gjerne litt dypere hvor Sony har tapt penger i flere år.

Lenke til kommentar

Sony tapte 5,7 milliarder dollar i 2011, og 16o millioner dollar Q4 2012..

Sony ja, men Playstation gjør det bra,

 

Sony er delt opp i ganske mange forskjellige ting.

 

Playstation har alltid gjort det bra, men de som er helt øverst har slitt på grunn av økonomi krisen

Lenke til kommentar
Oh yay, "cheevs" som ikke krever userinput i det heletatt. Ser for meg cheev farmere som setter på hele sesonger og så forlater stua...
Det vil ikke være mulig siden X1 har mandatory Kinect, den merker når det ikke sitter noen og ser på og kutter så strømmen til XBone. Sorry cheev farmers!

 

Men da er bare å leie inn en polakk som får 5 kroner timen!

Lenke til kommentar

Ha ha . Ser meg kidza sliter seg igjennom sesong på sesong med sex og singleliv for å få høyere gamerscore. Nå skjønner dere vel alle hvorfor Kinectsensoren skal være på hele tiden. Den scanner deg og gjenkjenner deg og gir deg kun kred for gamerscore om det er DU som sitter foran TV´en.

 

Hvis man trekker denne videre kan det jo hende de er veldig interessert i din oppførsel under gitte reklamer. Gjør reklamen deg, glad, sur eller engasjert på en annen måte? Dette er den våte drømmen til enhver annonsør, å få fakta om hvordan vi reagere på reklamene deres og hva som funker best på hvilken målgruppe. Skulle jaggu ikke forundre meg om man kan få XBOX billig og en form for "kickback" (penger, varer, tjenester) om man bruker kinnect over et hvist antall timer pr uke slik at MS kan analysere ditt reaksjonsmønster i reklamene.

 

Nå blir det hele mer og mer klart hvorfor MS trekker fram underholdsningsaspektet ved xbox framfor spill. Det er mye mer penger i reklame enn spill....

 

Fin måte å få alibi på da. Bare ring MS de har video av at jeg ser på TV mens brekket ble begått!

Lenke til kommentar

DVR er ganske vanlig i statene, og det er blitt ansett som et problem at flere nå spoler forbi reklamene. Ser heller for meg at dette nye patentet er for å gi insentiv til å følge med på reklamer istedenfor å spole forbi eller gå på do i reklamepausen.

 

Xbone funker kun med live-TV iirc, dvs at du ikke kan få achievements for å se på gamle opptak, du mister og muligheten til å spole forbi reklamer.

Lenke til kommentar

I en-spillerspill finner jeg ofte achievements mer som en irritasjon og immersion-break enn noe faktisk nyttig... Hadde de vært reservert for faktisk bragder, som å klare spillet på høyeste vanskelighetsgrad, eller klare en boss uten å totalt ta mer enn 10% skade . Men for å samle smågreier (COG tags!) og annet piss (som du gjerne trenger for å låse opp historieelementer e.l.) som gjør at du føler du "må" se bak hver eneste kasse, trappeoppgang og stol ødelegger mer for meg enn det gir.

 

"Du drepte en fiende i et FPS -- ACHIEVEMENT"

 

Er helt enig med deg i at mange achievements er dårlige, men det er jo faktisk achievements for det du etterlyser som høyeste vansklighetsgrad og boss med under 10 pts tap av helse o.l ogsaa da. Vil si omtrent to tredeler av achievemntsa er ganske bra. Enig med deg i at alle de achievementsa for aa finne fucking collectibles i alle spill er helt paa trynet. Spesielt de som laaser opp historieelementer er hjernedode. Hva gjelder varsling av achievements kan du faktisk skru disse av vet du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...