Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samtalene mine blir alltid korte og "intervjuer"

Anbefalte innlegg

Hallo,

jeg trenger å holde samtaler i gang spessielt med jenter. De fleste tilfeller så blir det "tomt" for tema og spørsmål, og plutselig ender samtalen etter 1-2 minutter.Jeg anstrenger meg for mye itillegg, jeg er på en måte ikke avslappet men er redd for at det blir en evig "stillhet".

Jeg vil være en perosn som kan snakke med folk, og alltid holde samtaler i gang uansett hvor og når som helt. Jeg trenger derfor tips fra dere folkens! Anonym poster: 23bec24af7fda9608fdbaab17fdf4c4f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke være redd for at det blir stille av og til, la det være stille når det ikke er noe mer å snakke om der og da, ta det helt med ro og fortsett å snakke når det er noe som faller deg inn. Med andre ord, la det gå naturlig!

Når du sier at du går tom for tema og spørsmål etter 1-2 minutter, så skjønner jeg at du stresser endel, cluet her er å stresse ned! Le, ha det gøy, ikke bare still henne spørsmål men fortell også noe om deg selv! Just go with the floow

Men liker du henne derimot så skjønner jeg jo at det blir vanskeligere å være normal, men dette er som regel noe som kommer seg etterhvert wink.png

Et triks jeg har brukt når jeg snakker med gutter - og jeg merker at jeg blir for nervøs/rødmer/stresser, det er at jeg unnskylder meg i 2 sek og går et helt annet sted, på badet, på do eller noe, og bare psyker meg helt ned. Puster dypt inn, senker skuldrene, gir meg selv et tommel opp, så går jeg ut til han igjen. Høres spesielt ut men jeg skal love deg at det funker! tongue.png

GLHF

Endret av Nudelpus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingenting, hun har like mye ansvar som deg i å prøve å holde samtalen gående, hvis du merker at det kun er du som stiller spørsmålene og setter igang samtalene, mens hun aldri gjør noe forsøk på det -

da er hun enten ikke interessert i snakke eller så kaster du bort tiden din ;)

Men så kommer det veldig an på settinga også da.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil være en perosn som kan snakke med folk, og alltid holde samtaler i gang uansett hvor og når som helt. Jeg trenger derfor tips fra dere folkens!

Vil du virkelig dette, selv når den andre slettes ikke vil holde samtalen i gang??

Et godt utgangspunkt er nyheter.

Lenke til kommentar

Hallo,

jeg trenger å holde samtaler i gang spessielt med jenter. De fleste tilfeller så blir det "tomt" for tema og spørsmål, og plutselig ender samtalen etter 1-2 minutter.Jeg anstrenger meg for mye itillegg, jeg er på en måte ikke avslappet men er redd for at det blir en evig "stillhet".

Jeg vil være en perosn som kan snakke med folk, og alltid holde samtaler i gang uansett hvor og når som helt. Jeg trenger derfor tips fra dere folkens! Anonym poster: 23bec24af7fda9608fdbaab17fdf4c4f

Første trinn for deg er å få opp selvtilliten din. Sjekk bildet ovenfor, det kan hjelpe deg også. Det som holder deg tilbake er at du tenker for mye, som du selv sier, på at det kan bli stille og rart/kleint. Så snart du blir komfortabel på deg selv og ikke tenker slik, så blir du mye mer positiv og avslappet, og da gjør det ting mye enklere.

Athikez kom med en setning;

"hvis du må beskrive deg som en frukt, hvilken frukt ville du valgt og hvorfor?"

Hvis du ikke er så flink sosialt så kan sånne setninger være noe du kan lære deg slik at du iallefall har noe du kan stå på, slik at du har selvtillit nok til å komme igang skikkelig. Det bør kunne gjøre deg mer avslappet.

Jeg tror du også må lære å leke litt mer. Er ikke noe gøy å være i samtale uten å leke, å tulle mye med jenta, gjøre henne usikker, rett og slett ha det gøy og spille på følelsene hennes. Da blir det mye enklere å ta det videre også, om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Hahaha! Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

Jeg får inntrykk av at du ikke er så flink med jenter og kvinner, Staketten. Her er et bilde som skal hjelpe deg videre på veien mot å bli flinkere med det motsatte kjønn:

1+HowYou+SeeYourself.jpg

Tusen takk! Gir utrolig mye selvtillit :) Skal tenke på dette bilde .. !

Første trinn for deg er å få opp selvtilliten din. Sjekk bildet ovenfor, det kan hjelpe deg også. Det som holder deg tilbake er at du tenker for mye, som du selv sier, på at det kan bli stille og rart/kleint. Så snart du blir komfortabel på deg selv og ikke tenker slik, så blir du mye mer positiv og avslappet, og da gjør det ting mye enklere.

Athikez kom med en setning;

Hvis du ikke er så flink sosialt så kan sånne setninger være noe du kan lære deg slik at du iallefall har noe du kan stå på, slik at du har selvtillit nok til å komme igang skikkelig. Det bør kunne gjøre deg mer avslappet.

Jeg tror du også må lære å leke litt mer. Er ikke noe gøy å være i samtale uten å leke, å tulle mye med jenta, gjøre henne usikker, rett og slett ha det gøy og spille på følelsene hennes. Da blir det mye enklere å ta det videre også, om du ønsker det.

Hehe, jeg prøvde denne type setning engang. Jeg sa :

"Hvis du hadde muligheten til å reise til ... ville du ha dratt, og hvorfor?"

Og jeg prøvde å sette de i sammenhengen med tema, tema var <"reise i sommerferien". Men plutselig sa en jente "[Navn] så random du er." jeg bare wow, var det så åpenbart? Anonym poster: 9d63365cecbdcd172538c6fd30d38783

Lenke til kommentar

Noe som har hjulpet meg en del er et sitat fra The Game.

Det var noe i nærheten av "Talk to people like they are old friends, and old friends talk in statements, not questions"

Eller rett og slett bare les The Game av Neil Strauss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...