Gintoki Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Hey, jeg skulle laste ned noe i går og var bare 18 min igjen, men når jeg la meg så slo den seg av tidligere enn antatt, men tenkte ikke stort over det, men i dag så vil ikke pcen starte i det hele tatt.. Bare en pære i hovedkortet som lyser å det er den grønne pæra dere ser i bånn på hk i bildet her http://rog.asus.com/wp-content/uploads/2012/03/sabertooth-z77-13.jpg Hva kan være feilen? Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Helt nede i høyre hjørne sitter det f.eks power/rest switch kontakter. Se til at disse pinnene sitter godt fast. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Det gjorde jeg men ingen liv da heller, men jeg prøvde å ta ut 24 pin kontakten og plugge den i igjen, å det funka. Men så er da spørsmålet, hvorfor skjedde dette i første omgang? Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det var nok sikkert dårlig kontakt på en eller annen måte. På 24pins'en sitter det jo en liten hake. Denne må over en tapp på 24pins hovedkort å må gjerne klemmes litt ned også etter dette. En annen feil som ofte oppstår er at strømkabelen til PSU bli såpass "slakk" at den over tid vil gradvis komme ut av PSU'en, eller rettere sagt til kontakten brytes. Da sitter man der og tror at noe alvorlig er galt men så er det bare dårlig kontakt. Hvis PSU'en din begynner å bli gammel og problemet oppstår igjen ville jeg gått over alt av kontakter og muligens få sjekket PSU'en ved anledning. Uansett, fint at det ordnet seg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå