Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått meg kjæreste igjen. Jeg som pleier å være ganske "alpha" er nå helt betatt av ei jente for første gang.

Har seg så at eksen hennes var ganske scumbag, men jeg lurer litt på om hun fortsatt har noe følelser for han siden forholder varte ganske lenge..

Så det jeg lurer på er,

hvordan kan jeg toppe eksen hennes? Hva leiter dere jente i hos en mann og kjæreste?

Jeg vet det ikke er et unviersal svar på disse spørsmålene, men jeg vil gjerne at denne jenten skal ha det bedre meg med enn noen andre hun har vert med (så langt 3 stykker utenom meg..)

Forstå meg rett her, jeg er glad i hun. Alt for glad i henne.. Jeg vil bare at JEG skal være den beste hun kommer til å være med, som hun har vert for meg.

Noe jeg kan gjøre? Anonym poster: 3a6d598a96c99768e580c3702ac992bb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et punkt jenter legger merke til; gentleman-fakter. Du trenger ikke være dumsnill eller tøffel for det, men det å bli behandlet som en dame, med feks åpning av dører, "har du det bra?" osv gir en vanvittig følelse av femininitet og at man er sexy. Husker du det punktet der, så kan du være deg selv så mye du vil. Vi setter også pris på initiativ (til å møtes, ha sex, osv) og trygghet. At man ikke er usikker selv har mye å si. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hei.

Har fått meg kjæreste igjen. Jeg som pleier å være ganske "alpha" er nå helt betatt av ei jente for første gang.

"Helt betatt", oversettes til "helt sinnsyk" - og det betyr gjerne at du bare ser det du vil se, og det er også helt vanlig når man forelsker seg. Man sier gjerne at man elsker noen av hele sitt hjerte, og det betyr at hjernen ligger der bak et sted og venter på at du skal roe deg,

Derfor tror jeg du skal være rolig, snill og kjærlig med jenta, og ikke forsøke å være supermann, fordi da legger du lista så høyt at den kan bli veldig vanskelig eller bare plent umulig å opprettholde over lang tid, og dere får en vanskelig tid for å nøste dere ut av illusjonene.

Om et par måneder har du sikkert blitt bedre kjent med "hele mennesket", og da kan det hende at du sier; jeg elsker deg av hele min hjerne ... det tror jeg er en brukbar plattform å bygge videre stabilt og givende samliv på

Lykke til

:)

Lenke til kommentar

Hei.

Har seg så at eksen hennes var ganske scumbag, men jeg lurer litt på om hun fortsatt har noe følelser for han siden forholder varte ganske lenge..

Så det jeg lurer på er,

hvordan kan jeg toppe eksen hennes? Hva leiter dere jente i hos en mann og kjæreste?

Jeg vet det ikke er et unviersal svar på disse spørsmålene, men jeg vil gjerne at denne jenten skal ha det bedre meg med enn noen andre hun har vert med (så langt 3 stykker utenom meg..)

Forstå meg rett her, jeg er glad i hun. Alt for glad i henne.. Jeg vil bare at JEG skal være den beste hun kommer til å være med, som hun har vert for meg.

Du har allerede tapt deg selv, når du prøver å sammenligne deg selv med eksen hennes, når du har møtt en dame du liker.

Viser bare at du har 0 selvtillit, og det ekke akkurat jævllig sexy.

Så eksen har allerede slått deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selve problemstillingen blir feil. Hvis du skal 'toppe' ham innrømmer du for deg selv at det er han som er referanseverdien, at det er han som er selve utgangspunktet du sammenligner deg med.

I stedet for å si at du skal være bedre enn hennes forrige kjæreste, hvorfor ikke si at du skal være bedre enn hennes neste?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke fokuser på å toppe noen eks. Da fremstår du bare som desperat og usikker på deg selv og du klarer da praktstykket å skremme henne vekk i verste fall.

Vær deg selv, og finn ut av ting hun liker. Små ting er vel så viktig som de store: få henne til å le og trives i ditt selskap, og gjør små romantiske gester av og til..

Hvis dere passer sammen så passer dere sammen.

Endret av Ham 550
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I stedet for å si at du skal være bedre enn hennes forrige kjæreste, hvorfor ikke si at du skal være bedre enn hennes neste?

"krikkert" - nå som zenbuddhist. Slett ikke verst den der :yes:

Lenke til kommentar

Ble litt mye hat i denne tråden, men det burde jeg forventet.

Jeg vet jeg er bedre enn eksene! Det er ikke spørsmålet.

Hun var sammen med eksen i 2 år, halve tiden fordi hun var redd for å være alene. Han var der aldri for henne og krevde at hun skulle være der for han.

Hun slo opp med han en uke etter hun møtte meg. Jeg holdt meg passiv i 4 måneder men hun nektet å gi seg. Over de 4 månedene hengte vi sammen med noen av mine venner, og hun ble en del av gjengen. Det var ganske åpenbart hva hun var ute etter. Alle så det, inkludert meg.

Jeg skal innrømme at jeg ble forelsket i henne fra dag 1, men jeg gjorde ingenting med det.

For eksempel en dag vi var å drakk og grillet en gang ble vi sittende hele natta. Fra klokken 2 og utover begynte folk å stikke. Til slutt, i 7 tiden av alle døgnets tider, stakk den siste og vi to ble sittende igjen. Jeg så at hun var trøtt, men hun hadde likevel ikke gått. Jeg gikk ikke rett og slett fordi jeg koste meg skikkelig i hennes nærvær.

Klokka ble 10 før vi beveget oss hjem. Hun nevnte at hun syns det var rart at det bare ble oss to igjen, og det skjedde flere ganger før vi ble sammen. I ettertid fortalte hun at hun bare ønsket de andre vekk så vi kunne være alene, og jeg måtte innrømme at jeg hadde det på samme måten.

Det jeg i bunn og grunn ville fram til er hvordan jeg kan være den beste versjonen av meg selv for henne, som tittelen hadde vert om hun ikke for kort tid siden hadde kommet ut av et 2 års langt forhold.

Jeg ER meg selv og jeg PRØVER ikke å være eksen hennes..

Så, hva ser dere helst i hos en kjæreste / mann?

Det mest positive om meg selv er at jeg er veldig omsorgsfull og jeg bryr meg veldig om hvordan hun har det. Hvis ikke hun har det bra, har ikke jeg det bra!

Anonym poster: 3a6d598a96c99768e580c3702ac992bb

Lenke til kommentar

Et punkt jenter legger merke til; gentleman-fakter. Du trenger ikke være dumsnill eller tøffel for det, men det å bli behandlet som en dame, med feks åpning av dører, "har du det bra?" osv gir en vanvittig følelse av femininitet og at man er sexy. Husker du det punktet der, så kan du være deg selv så mye du vil. Vi setter også pris på initiativ (til å møtes, ha sex, osv) og trygghet. At man ikke er usikker selv har mye å si. :)

Hva kan jeg si.. Jeg bryr meg veldig om hvordan hun har det og jeg er mannen så jeg åpner dører, bærer poser osv:P

Jeg liker forholdet vårt fordi jeg er usikker på noen områder og det vet hun. Hun er der for meg like mye som jeg er der for henne, og det kommer ikke til å forandre seg før jeg er trygg på mine svake punkter. Jeg har ikke planer om å for eksempel hoppe i noe jeg ikke er trygg på bare fordi jenter / hun kanskje liker det. Hvis du forstår..

Men ellers, tusen takk for bra svar! Dette jeg er ute etter:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis ikke hun har det bra, har ikke jeg det bra!

Det kan bli veldig feil hvis du ikke holder øye med deg selv i omsorgsiveren - det er bedre at en av partene holder seg stabil på et "fornuftig" og stabilt nivå, enn at begge blir med på alle nedturene. Da ender det gjerne med at begge til slutt må ha noen andres hjelp.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...