Guro_ Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hei hei Nå er det jo snart sommer, og da blir det jo reising på mange også! Jeg hadde en diskusjon med ei venninne som mente det var best å vente til rett før man skulle reise, og at man da kunne finne kjempe tilbud! Men jeg ser nå at startour, Apollo og lignende har masse gode tilbud ute. Jeg og kjæresten min (og kanskje et annet vennepar) vet at vi har lyst å reise i uke 29 (rundt 15 juli). Fra erfaring, tror dere det vil være best å bestille noe så snart som mulig, eller å vente? Jeg ser at de charter-tilbudene for mai er mye billigere enn de for juli. Tror dere turene blir litt billigere når det nærmer seg, eller tror dere det er dyrt uansett, siden det er midt i fellesferien? Og gjerne si ifra om dere har sett noen gode tilbud Sør-Europa hadde vært helt fantastisk f.eks Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Med tanke på det jalla været en har hatt hittil denne sesongen? tja... restplass midt i fellesferien? da tro jeg dere skal slite med å finne gode priser. Gå inn på de forskjellige reisebyråene Apollo Ving osv.. å abboner på nyhetsbrev, de kommer ofte med gode tilbud. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det er for perioden før og etter fellesferien av man kan få gode tilbud når tiden nærmer seg. Vinterferie, påske, fellesferie, høstferie og juleferie er perioder hvor man ikke bør vente på restplasser. Hvert år settes det rekorder på hvor mange som reiser i disse periodene, og spesielt barnefamilier må reise akkurat disse ukene. Med like mange fly og hoteller i ukene før og etter disse periodene blir det lett ledige plasser da. Husk også at om man venter på restplass så må man være forberedt på at man ikke lengere akkurat den datoen man ønsker, akkurat den destinasjonen eller det hotellet man ønsker. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Du kan ikke regne med å få en billig tur midt i juli. Like greit å bestille nå. Billige turer får man utenom skoleferien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Dersom man ikke har spesielle ønsker om sted, hotellstandard etc, kan det dukke opp greie tilbud i skoleferien også. Vår erfaring er at det i denne perioden er best å bestille flybilletter og leie leilighet privat, totalkostnaden for oss 4 blir da ca halvert i forholt til pakketur med samme standard. Dette forutsetter selvsagt at man får flybilletter til en ok pris. Lenke til kommentar
NU`er Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Jeg kan anbefale deg å lese litt på det her: http://reise.aftenposten.no/reise/Lar-deg-a-bestille-billige-flybilletter-25579.html#.UaTlzWw4WP8 Det står blant annet 1. Hvilke dager er billigst for bestilling av reisen? Du har kanskje allerede lest at tirsdag er den billigste dagen å bestille flyreiser på nett. Grunnen er ganske enkel, ifølge informasjonssjef Knut-Morten Johansen i SAS. – Billettpriser er et resultat av tilbud og etterspørsel, noe som også reflekteres i tidspunktet du kjøper billetten på. På tirsdager og til en viss grad lørdager, kan det være flere billige billetter hos oss fordi etterspørselen er lavest disse dagene, sier Johansen. Jeg personlig ville alltid bestilt på forhånd Endret 28. mai 2013 av NU`er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå