Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til debugging av nettverksfeil (DNS-feil)

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettverket mitt har den siste tiden oppført seg ganske nevrotisk. Opp til flere ganger om dagen må jeg restarte router for å få internett på beina igjen. Dreambox, som også er koblet til nettverket fungerer fint når dette oppstår, men det er ikke mulig å laste nye nettsider fra feks iPad eller PC. Jeg tolker dette til å være en DNS-feil, og at det ikke er noe galt med linjen forøvrig.

Hendelseslisten i Windows gir denne typen feilmeldinger: "Navneløsning for navnet www.google.com ble tidsavbrutt etter at ingen av de konfigurerte DNS-serverne svarte." Jeg har forøvrig automatisk henting av IP og DNS-adresser.

På nettverket er det koblet flere enheter, både trådløst og kablet. En kablet stasjonær PC, en iPad, Dreambox (kablet), Macbook pro (trådløs) og et par iPhones. Problemet har tiltatt etter Macbook-en kom i hus (tidligere måtte jeg restarte router kanskje en gang i mnd pga dette problemet).

Usikker på hva dere trenger av info men router er en Jensen AL59300 v2. ISP er Ventelo Bluecom.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jensen er nesten synonymt med slike problemer. ^^

Anbefaler nyere Asus (RT-N65, RT-N66 etc) som tåler masse tilkoblinger uten å kollapse.

Ventelo Bluecom er notorisk på å sende ut søppelprodukter for access.

Ring support og klag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...