I_P_on_Me Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hei. Nettverket mitt har den siste tiden oppført seg ganske nevrotisk. Opp til flere ganger om dagen må jeg restarte router for å få internett på beina igjen. Dreambox, som også er koblet til nettverket fungerer fint når dette oppstår, men det er ikke mulig å laste nye nettsider fra feks iPad eller PC. Jeg tolker dette til å være en DNS-feil, og at det ikke er noe galt med linjen forøvrig. Hendelseslisten i Windows gir denne typen feilmeldinger: "Navneløsning for navnet www.google.com ble tidsavbrutt etter at ingen av de konfigurerte DNS-serverne svarte." Jeg har forøvrig automatisk henting av IP og DNS-adresser. På nettverket er det koblet flere enheter, både trådløst og kablet. En kablet stasjonær PC, en iPad, Dreambox (kablet), Macbook pro (trådløs) og et par iPhones. Problemet har tiltatt etter Macbook-en kom i hus (tidligere måtte jeg restarte router kanskje en gang i mnd pga dette problemet). Usikker på hva dere trenger av info men router er en Jensen AL59300 v2. ISP er Ventelo Bluecom. På forhånd takk Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 `nslookup vg.no` `ping ip.til.dns.server` -når du opplever problemene. Men det kan være lurt å kjøre det når det virker også, for å vite hvordan det skal se ut. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jensen er nesten synonymt med slike problemer. ^^ Anbefaler nyere Asus (RT-N65, RT-N66 etc) som tåler masse tilkoblinger uten å kollapse. Lenke til kommentar
tole Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jensen er nesten synonymt med slike problemer. ^^ Anbefaler nyere Asus (RT-N65, RT-N66 etc) som tåler masse tilkoblinger uten å kollapse. Ventelo Bluecom er notorisk på å sende ut søppelprodukter for access. Ring support og klag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå